Kauno „mikriukams" - sunkūs laikai

Pabrangęs kuras, sumažėję keleivių srautai, vis dar 2 litus kainuojantis bilietas privertė daugelį Kauno miesto maršrutinių taksi atsisakyti nepelningų maršrutų ir sumažinti darbuotojų bei automobilių parkų skaičių.

Kauno maršrutinių taksi įmonių asociacijos prezidentas, bendrovės „Girobusas" vadovas Gintaras Girkontas tikina, kad maršrutinių taksi įmonės išgyvena ekonominę krizę. „Pirmiausia pastebėjome, kad gatvėse padaugėjo nuosavų automobilių, todėl mūsų paslaugomis naudojasi vis mažiau keleivių. Automobiliai vis pinga, todėl daugelis juos įperka", - portalui pasakojo G.Girkontas.

Dabar per dieną „Girobusui" priklausančiais autobusiukais pervežama apie 8-9 tūkst. keleivių. G.Girkonto žodžiais, gerais laikais keleivių kasdien būdavo daugiau nei 10 tūkst.

Maršrutinių taksi darbą apsunkina ir sparčiai didėjančios transporto spūstys. „Pavyzdžiui, anksčiau Šiaurės prospekte spūsčių nebūdavo, dabar sunku pravažiuoti net ir ne piko valandomis", - tvirtino pašnekovas.

Kuro kainai šoktelėjus iki rekordinių aukštumų, Kauno maršrutinių taksi įmonės jau buvo surašiusios kreipimąsi į savivaldybę dėl tarifų peržiūrėjimo, tačiau kainoms šiek tiek nukritus nuo tokio žingsnio susilaikė. Tačiau G.Girkontas neatmeta, kad dar šiais metais įmonės kreipsis į Kauno savivaldybę dėl naujų tarifų.

„Kadangi maršrutinių taksi įmonių vadovai kol kas nesikreipė į mus dėl tarifų, tai nesiėmėm jokių veiksmų. Kasmet skaičiuojame, kiek reikia lėšų subsidijoms, todėl svarstant biudžetą šis klausimas ir aptariamas", - portalui sakė Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

„Prieš 10 metų bilietas kainavo 1 litą, bet ir dyzelinas nekainavo lito. Dabar bilietas kainuoja 2 litus, o kuras - dvigubai. Net keleiviai patys po vasaros įlipę į autobusiuką klausia, ar nepabrango važiavimas „mikriuku", - pusiau juokais pasakojo G.Girkontas.

Šiuo metu „Girobuse" iš viso dirba 130 vairuotojų, įmonė turi 60 mikroautobusų, kurie penkiais maršrutais važinėja Kaune (21, 27, 30, 92 ir 120) ir dar 6 priemiestyje.

Visą vasarą nevažinėjo 55 maršrutas: „Jis ir dabar kol kas nevažiuoja, nes nepelningas. Nežinome, ar išvis sugrįšime prie jo. Taip pat ir su 21 maršrutu, svarstome, kad rudenį dar pavažinėsime, o žiemą - bus matyti", - svarstė G.Girkontas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių