- Vereta Rupeikaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
2012 m. Kauno autobusų stotyje turėtų stovėti šiuolaikiški statiniai, po jais – požeminė automobilių saugojimo aikštelė. Autobusų peronas pasistums šiek tiek toliau nuo Vytauto prospekto.
Raus požeminę aikštelę
Kauno autobusų stočiai seniai norėta siūdinti naują apdarą, planuota, kad stoties teritorijoje kils daugiaaukščiai pastatai. Dabar šie projektai guli įmonės "Kautra" muziejuje. Stalčiuje liks ir planai iškelti stotį į erdvesnę miesto vietą. Apie stoties iškėlimą buvo kalbėta prieš kelerius metus, nes norėta, kad šalia stoties įsikurtų didelis prekybos ir kitų paslaugų centras.
"1,5 ha užimančioje autobusų stotyje ploto aiškiai trūko. Tačiau krizė parodė, kad didelių prekybos centrų poreikio nebeliko, plėtotojai nesuinteresuoti tokiais projektais. Tai ir lėmė, kad liekame senojoje stotyje. Tūpčioti metų metais vienoje vietoje nebėra laiko, turime plėtoti projektą. Turėsime išsitekti turimame plote", – dėstė bendrovės "Kautra" generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Pasak jo, pagal išvykimų srautus Kauno autobusų stotis didesnė negu Vilniaus, o jos infrastruktūra gerokai atsilieka. Todėl permainos – neišvengiamos.
Dvejonių, kad geriausia likti esamoje vietoje, neliko po to, kai buvo nuspręsta, kad automobilius galima statyti po žeme. Pagal pirminį projektą numatoma, kad vieno lygio požeminėje aikštelėje po būsimais naujais statiniais tilps 168 automobiliai. Įvažiuoti į ją bus galima iš Vytauto prospekto ir Girstupio gatvės.
"Dabar aplink stotį viskas užkimšta automobilių, vietų labai trūksta ir rekonstruotam "Buities" pastatui. Autobusai Bažnyčios gatve išvyksta tarsi butelio kakliuku", – vaizdžiai problemą įvardijo "Kautros" atstovai.
Autorius atrinks konkurse
Per ekonomikos sunkmetį projektą bus galima įgyvendinti kur kas pigiau, nei tai būtų kainavę prieš kelerius metus. Tiesa, ir statybos užmojai buvo didesni – buvo leista statyti pastatus iki šešių aukštų.
Dabar numatoma, kad planuojamas pastatų kompleksas kils iki dviejų aukštų. Naujai atsirasiančiame statinių komplekse bus vienas didesnis prekybos centras ir daug mažų parduotuvėlių, paslaugų įmonių – panašiai, kaip Vilniaus autobusų stotyje.
"Žmonių srautai yra nemaži, juos reikia išnaudoti", – prekybos centro sėkmę regi "Kautros" atstovai. Parduotuvės stotyse – įprastas sprendimas užsienyje. Belaukdamas keleivis gali apsipirkti ar pasinaudoti įvairiomis paslaugomis.
Įgyvendinus projektą, keleivių laukimo salės erdvė padidės. Dabar ji maždaug 200–250 kv. m ploto, o pastačius naują stotį, keleiviams bus skirta apie 400 kv. m, siuntų terminalui – apie 200 kv. m. Visos išvykimo aikštelės bus uždengtos stogu.
Preliminariai numatyta, kad Vytauto prospektą ir Bažnyčios gatvę sujungs nedidelė vidinė gatvė. Tačiau tai bus ne tranzitinė gatvė, ja galės nautotis stoties kompleksą aptarnaujantis transportas. Keleiviai į stotį galės patekti pasažu.
Tačiau tai tik užduotys, kurias ketinama suformuluoti architektams. Parengus detalųjį planą, numatoma skelbti architektūrinį konkursą ir išrinkti būsimus projekto autorius. "Dėžės statyti mes tikrai nenorime", – kokybišką statinio architektūrą žadėjo "Kautros" valdybos pirmininkas, pirkimų direktorius Mindaugas Platūkis.
Daugiau šia tema skaitykite šeštadienį "Kauno dienoje".
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?28
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms7
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų51
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose28
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa37
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...