Kauno autobusų stoties laukia perversmas

2012 m. Kauno autobusų stotyje turėtų stovėti šiuolaikiški statiniai, po jais – požeminė automobilių saugojimo aikštelė. Autobusų peronas pasistums šiek tiek toliau nuo Vytauto prospekto.

Raus požeminę aikštelę

Kauno autobusų stočiai seniai norėta siūdinti naują apdarą, planuota, kad stoties teritorijoje kils daugiaaukščiai pastatai. Dabar šie projektai guli įmonės "Kautra" muziejuje. Stalčiuje liks ir planai iškelti stotį į erdvesnę miesto vietą. Apie stoties iškėlimą buvo kalbėta prieš kelerius metus, nes norėta, kad šalia stoties įsikurtų didelis prekybos ir kitų paslaugų centras.

"1,5 ha užimančioje autobusų stotyje ploto aiškiai trūko. Tačiau krizė parodė, kad didelių prekybos centrų poreikio nebeliko, plėtotojai nesuinteresuoti tokiais projektais. Tai ir lėmė, kad liekame senojoje stotyje. Tūpčioti metų metais vienoje vietoje nebėra laiko, turime plėtoti projektą. Turėsime išsitekti turimame plote", – dėstė bendrovės "Kautra" generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak jo, pagal išvykimų srautus Kauno autobusų stotis didesnė negu Vilniaus, o jos infrastruktūra gerokai atsilieka. Todėl permainos – neišvengiamos.

Dvejonių, kad geriausia likti esamoje vietoje, neliko po to, kai buvo nuspręsta, kad automobilius galima statyti po žeme. Pagal pirminį projektą numatoma, kad vieno lygio požeminėje aikštelėje po būsimais naujais statiniais tilps 168 automobiliai. Įvažiuoti į ją bus galima iš Vytauto prospekto ir Girstupio gatvės.

"Dabar aplink stotį viskas užkimšta automobilių, vietų labai trūksta ir rekonstruotam "Buities" pastatui. Autobusai Bažnyčios gatve išvyksta tarsi butelio kakliuku", – vaizdžiai problemą įvardijo "Kautros" atstovai.

Autorius atrinks konkurse

Per ekonomikos sunkmetį projektą bus galima įgyvendinti kur kas pigiau, nei tai būtų kainavę prieš kelerius metus. Tiesa, ir statybos užmojai buvo didesni – buvo leista statyti pastatus iki šešių aukštų.

Dabar numatoma, kad planuojamas pastatų kompleksas kils iki dviejų aukštų. Naujai atsirasiančiame statinių komplekse bus vienas didesnis prekybos centras ir daug mažų parduotuvėlių, paslaugų įmonių – panašiai, kaip Vilniaus autobusų stotyje.

"Žmonių srautai yra nemaži, juos reikia išnaudoti", – prekybos centro sėkmę regi "Kautros" atstovai. Parduotuvės stotyse – įprastas sprendimas užsienyje. Belaukdamas keleivis gali apsipirkti ar pasinaudoti įvairiomis paslaugomis.

Įgyvendinus projektą, keleivių laukimo salės erdvė padidės. Dabar ji maždaug 200–250 kv. m ploto, o pastačius naują stotį, keleiviams bus skirta apie 400 kv. m, siuntų terminalui – apie 200 kv. m. Visos išvykimo aikštelės bus uždengtos stogu.

Preliminariai numatyta, kad Vytauto prospektą ir Bažnyčios gatvę sujungs nedidelė vidinė gatvė. Tačiau tai bus ne tranzitinė gatvė, ja galės nautotis stoties kompleksą aptarnaujantis transportas. Keleiviai į stotį galės patekti pasažu.

Tačiau tai tik užduotys, kurias ketinama suformuluoti architektams. Parengus detalųjį planą, numatoma skelbti architektūrinį konkursą ir išrinkti būsimus projekto autorius. "Dėžės statyti mes tikrai nenorime", – kokybišką statinio architektūrą žadėjo "Kautros" valdybos pirmininkas, pirkimų direktorius Mindaugas Platūkis.

Daugiau šia tema skaitykite šeštadienį "Kauno dienoje".


Šiame straipsnyje: kauno autobusų stotis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių