- Aušra Garnienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praretinusi visuomeninio transporto maršrutus dieną, miesto valdžia nusprendė, kad autobusai ir troleibusai turi važinėti naktimis.
Trečiadienį posėdžiavusi savivaldybės tarybos kolegija pritarė siūlymui naktimis prieš nedarbo dienas organizuoti naktinių autobusų ir troleibusų eismą. Savaitgaliais 37-ojo maršruto autobusas ir specialūs 13-ojo bei 14-ojo maršruto troleibusai kursuos nuo 23 val. vakaro iki 4 val. ryto.
37-ojo maršruto autobusas važiuotų kas 45 min, o 13 ir 14 troleibusai 65 minučių intervalu.
Šiuo metu šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis visuomeninis transportas mieste važiuoja iki 23 val., o darbo dienomis – iki 22.30 val. Kauno miesto dienų metu ir po Kauno Dainų šventės buvo specialiai organizuoti transporto maršrutai, kad žmonės po renginių galėtų grįžti namo.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras neabejoja, kad naktiniai visuomeninio transporto maršrutai paskatintų naktinio gyvenimo plėtrą mieste, generuotų papildomus keleivių srautus.
„Reikėtų daugiau informacijos apie naktinį transportą, kad jaunimas ir kiti kauniečiai žinotų, jog juos paveš namo“, – siūlė konservatorius Gediminas Žukauskas. Jo manymu, naktinius maršrutus reikėtų skelbti ne tik spaudoje, bet ir pačiose transporto priemonėse.
Socialdemokratas Kęstutis Kriščiūnas kritiškai sureagavo į siūlymą organizuoti maršrutus naktį. Politikas teigia sulaukęs žmonių skundų, kad dienomis į autobusą pavėlavę keleiviai kito turi laukti pusvalandį ar net valandą. „Kodėl nekalbate apie tai? Nusigyvenome taip, kad naktinis pavėžėjimas mūsų neišgelbės. Tai grynai rinkiminis „pijaras“, – įsitikinęs K.Kriščiūnas. Jam pritarė ir konservatorė Loreta Kudarienė, pati važinėjanti miesto troleibusais ir autobusais. Politikė taip pat pajuto, kad tapo gerokai sudėtingiau pasinaudoti visuomeniniu transportu.
P.Keras paaiškino, kad dienomis transportas organizuojamas pagal dabartinio finansavimo galimybes, o vasarą prasidėjus atostogų metui autobusai ir troleibusai važinėja rečiau, nes 30 proc. sumažėja keleivių.
Vienos nakties rida sudarytų 500 km. Tai kainuotų 2200 litų. Per visą vasarą naktinio transporto maršrutams finansuoti reikėtų apie 60 tūkst. litų. P.Kero teigimu, dalį išlaidų padengtų pajamos už keleivių nupirktus bilietus.
Administracijos direktorius Vygantas Gudėnas susirūpino, kad naktimis nedirba keleivių bilietus tikrinantys kontrolieriai, todėl kauniečiai gali piktnaudžiauti ir važinėti be bilietų. Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas aptikino, kad naktimis keleiviai galės įlipti tik pro priekines autobuso arba troleibuso duris, o kontrolieriaus funkciją atliks vairuotojai.
„Nemanau, kad reikia, jog žmonės naktimis „būdytų“. Reikia transportą organizuoti po renginių, kad žmones pavežtų, nes jie turi grįžti namo“, – naktinį pavėžėjimą kritikavo Liberalų sąjūdžio narė Jūratė Matekonienė.
Nuo 2008 metų balandžio mėnesio buvo organizuotas naktinis „S“ troleibusų maršrutas. 2009 m. įvertinus Savivaldybės biudžeto galimybes, buvo sumažintos subsidijos vežėjų patiriamiems nuostoliams atlyginti. Dėl to mažinant miesto maršrutų autobusų ir troleibusų ridą, buvo keičiami kai kurie autobusų ir troleibusų maršrutai, autobusų bei troleibusų eismo tvarkaraščiai, panaikintas naktinis „S“ troleibusų maršrutas. Šis maršrutas tenkino dalies miesto gyventojų poreikius.
Naktiniai troleibusai ir autobusai važinės iki rugsėjo mėnesio. Paskui bus vertinami keleivių srautai ir sprendžiama, ar tokia paslauga ir toliau reikalinga miestiečiams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė60
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas5
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?2
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa38
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...