Kaune autobusai ir troleibusai vasarą keleivius veš ir naktį

Praretinusi visuomeninio transporto maršrutus dieną, miesto valdžia nusprendė, kad autobusai ir troleibusai turi važinėti naktimis.

Trečiadienį posėdžiavusi savivaldybės tarybos kolegija pritarė siūlymui naktimis prieš nedarbo dienas organizuoti naktinių autobusų ir troleibusų eismą. Savaitgaliais 37-ojo maršruto autobusas ir  specialūs 13-ojo bei 14-ojo maršruto troleibusai kursuos nuo 23 val. vakaro iki 4 val. ryto.

37-ojo maršruto autobusas važiuotų kas 45 min, o 13 ir 14 troleibusai 65 minučių intervalu.

Šiuo metu šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis visuomeninis transportas mieste važiuoja iki 23 val., o darbo dienomis – iki 22.30 val. Kauno miesto dienų metu ir po Kauno Dainų šventės buvo specialiai organizuoti transporto maršrutai, kad žmonės po renginių galėtų grįžti namo.

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras neabejoja, kad naktiniai visuomeninio transporto maršrutai paskatintų naktinio gyvenimo plėtrą mieste, generuotų papildomus keleivių srautus.

„Reikėtų daugiau informacijos apie naktinį transportą, kad jaunimas ir kiti kauniečiai žinotų, jog juos paveš namo“, – siūlė konservatorius Gediminas Žukauskas. Jo manymu, naktinius maršrutus reikėtų skelbti ne tik spaudoje, bet ir pačiose transporto priemonėse.

Socialdemokratas Kęstutis Kriščiūnas kritiškai sureagavo į siūlymą organizuoti maršrutus naktį. Politikas teigia sulaukęs žmonių skundų, kad dienomis į autobusą pavėlavę keleiviai kito turi laukti pusvalandį ar net valandą. „Kodėl nekalbate apie tai? Nusigyvenome taip, kad naktinis pavėžėjimas mūsų neišgelbės. Tai grynai rinkiminis „pijaras“, – įsitikinęs K.Kriščiūnas. Jam pritarė ir konservatorė Loreta Kudarienė, pati važinėjanti miesto troleibusais ir autobusais. Politikė taip pat pajuto, kad tapo gerokai sudėtingiau pasinaudoti visuomeniniu transportu.

P.Keras paaiškino, kad dienomis transportas organizuojamas pagal dabartinio finansavimo galimybes, o vasarą prasidėjus atostogų metui autobusai ir troleibusai važinėja rečiau, nes 30 proc. sumažėja keleivių.

Vienos nakties rida sudarytų 500 km. Tai kainuotų 2200 litų. Per visą vasarą naktinio transporto maršrutams finansuoti reikėtų apie 60 tūkst. litų. P.Kero teigimu, dalį išlaidų padengtų pajamos už keleivių nupirktus bilietus.

Administracijos direktorius Vygantas Gudėnas susirūpino, kad naktimis nedirba keleivių bilietus tikrinantys kontrolieriai, todėl kauniečiai gali piktnaudžiauti ir važinėti be bilietų. Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas aptikino, kad naktimis keleiviai galės įlipti tik pro priekines autobuso arba troleibuso duris, o kontrolieriaus funkciją atliks vairuotojai.

„Nemanau, kad reikia, jog žmonės naktimis „būdytų“. Reikia transportą organizuoti po renginių, kad žmones pavežtų, nes jie turi grįžti namo“, – naktinį pavėžėjimą kritikavo Liberalų sąjūdžio narė Jūratė Matekonienė.

Nuo 2008 metų balandžio mėnesio buvo organizuotas naktinis „S“ troleibusų maršrutas. 2009 m. įvertinus Savivaldybės biudžeto galimybes, buvo sumažintos subsidijos vežėjų patiriamiems nuostoliams atlyginti. Dėl to mažinant miesto maršrutų autobusų ir troleibusų ridą, buvo keičiami kai kurie autobusų ir troleibusų maršrutai, autobusų bei troleibusų eismo tvarkaraščiai, panaikintas naktinis „S“ troleibusų maršrutas. Šis maršrutas tenkino dalies miesto gyventojų poreikius.

Naktiniai troleibusai ir autobusai važinės iki rugsėjo mėnesio. Paskui bus vertinami keleivių srautai ir sprendžiama, ar tokia paslauga ir toliau reikalinga miestiečiams. 


Šiame straipsnyje: viešasis transportas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių