„Kamesta“ žada Aleksotą atkirsti nuo Centro

Ilgai trunkantį ginčą su Kauno savivaldybe statybų bendrovė "Kamesta" žada spręsti drastiškomis priemonės - uždaryti Vytauto Didžiojo tilto transporto mazgą.

Negali prisiimti atsakomybės

Vytauto Didžiojo tilto kairiojo prietilčio transporto mazgą įrengusios ir beveik prieš dvejus metus atidariusios statybų bendrovės "Kamesta" atstovai teigia nebematantys kitos išeities, kaip tik uždaryti mazgą. Dėl to Marvelės, Veiverių, H. ir O.Minkovskių gatvės ir Vytauto Didžiojo tiltas netrukus gali tapti aklagatviais.

"Pagal sutartį "Kamesta" yra atsakinga už viską, kas atsitiktų šiame kelio ruože, bet iš savivaldybės nuo atidarymo dienos ji negauna jokių pinigų, o savo sąskaita dar kelerius metus dengti visų išlaidų negali. Nieko kita nebelieka - tik uždaryti transporto mazgą", - pirmadienį pareiškė  "Kamestos" interesams atstovaujantis advokatas Gintaras Černiauskas.

Apie drastiškos priemonės pritaikymą žadama pranešti artimiausiomis dienomis.

Prieš penkerius metus bendrovė ir savivaldybė sutarė, kad "Kamesta" įrengs transporto mazgą ir jį eksploatuos 25 metus. Per juos bendrovė rūpinsis ne tik tuo, kad vasarą būtų nušluotos šiukšlės, žiemą pabarstyta druskos mišiniu, bet ir kad būtų prižiūrimi šviesoforai, kelio danga, kai reikės, būtų atliekamas kapitalinis remontas.

Mazgo projektavimo stadijoje savivaldybė atseikėjo beveik septynis mln. litų, o kitas statybos ir eksploatacijos išlaidas žadėjo sumokėti per koncesijos sutarties galiojimo laikotarpį. Mokesčio dydis turėjo tiesiogiai priklausyti nuo transporto mazgo ilgaamžiškumui įtakos turinčio važiuojančių automobilių skaičiaus. Skaičiuojama, kad per 25 metus savivaldybė "Kamestai" už visas paslaugas galėtų sumokėti apie 60 mln. litų. Iškilmingas transporto mazgo atidarymas įvyko beveik prieš dvejus metus - 2008 m. birželį, tačiau nuo tada bendrovė iš savivaldybės nėra gavusi nė lito.

Sutartį nutraukė vienašališkai

Iškart po savivaldybės ir "Kamestos" sutarties pasirašymo kilo kalbų, kad sutarties priedai miestui nėra naudingi, parengti kone pagal bendrovės užsakymą.

"Tokių tuščių paistalų net neverta komentuoti. Sutartį rengė savivaldybės samdyta advokatų kontora", - sakė G.Černiauskas.

Statybomis susidomėjo ne tik savivaldybės Antikorupcijos komisija, bet ir Specialiųjų tyrimų tarnyba bei prokurorai. Tačiau statybos vyko, objektą tinkamu pripažino valstybinė komisija, pradėta jį eksploatuoti, bet "Kamesta" pinigų negauna.

Marvelės gatvę tiesusi "Kamesta" prieš pusantrų metų ją bandė panaudoti kaip šantažo įrankį. Sakė, kad gatve eismo nepraleis, kol savivaldybė nepasižadės mokėti už transporto mazgą, tačiau vėliau nusileido.

Prieš metus bendrovės ir savivaldybės atstovai sėdo prie derybų stalo, bet derybos nutrūko, o praėjusių metų rudenį savivaldybės administracija koncesijos sutartį vienašališkai nutraukė.

"Sutartis vienareikšmiškai parengta į vienus vartus ir nuostolinga savivaldybei. Koncesininkas gaus milijoninius pelnus, nes visi finansiniai skaičiavimai yra toli nuo realybės", - tada pareiškė Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Mockus. Jis teigė, kad sutartį galima nutraukti, nes bendrovė yra padariusi pažeidimų.

"Kai tik pasnigdavo, vienas savivaldybės žmogus bėgdavo prie transporto mazgo ir fotografuodavo. Rodydavo nuotraukas ir sakydavo, kad mazgas neprižiūrimas", - kaip vieną pagrindinių sutarties nutraukimo priežasčių nurodė G.Černiauskas.

Savivaldybė taip pat buvo pareiškusi, kad koncesijos mokesčio negali mokėti, nes mazgo ir Nemuno krantinės įrengimo projektai yra neatskiriami, o krantinės įrengimo darbų teisėtumas kelia daug įtarimų.

Suabejojo teismų nešališkumu

Apie tai, kad transporto mazgas gali būti uždarytas, bendrovės vadovai buvo prabilę iškart po sutarties nutraukimo, tačiau tikėjosi viską išspręsti kreipdamiesi į teismus.

Nuo transporto mazgo atidarymo pradžios savivaldybė "Kamestai" jau turėjo sumokėti apie 4 mln. litų. Todėl bendrovės advokatai kreipėsi į teismą ir paprašė, kad šis uždėtų laikinąsias apsaugos priemones tokią sumą atitinkančiam miestui priklausančiam turtui. Apeliacinis teismas prieš kelias savaites bendrovės pretenzijas atmetė. Dėl to savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas neturės mokėti jam grėsusios baudos.

"V.Gudėnas yra teisus, kad nemoka koncesijos mokesčio bendrovei "Kamesta", - skelbiama pirmadienį išplatintame savivaldybės pranešime.

"Arba teismas nesuprato, arba teismas per daug gerai suprato, ką jam reikia padaryti. Gal ir visi piliečiai gali nesilaikyti sutarčių bei įstatymų ir už tai būti nebaudžiami?" - retoriškai  teismo sprendimą komentavo G.Černiauskas.

Derybos - tik dėl akių?

Teismų maratonas dar nenutrauktas, bet V.Gudėnas "Kauno dienai" pirmadienį sakė tikintis, kad savivaldybė ir "Kamesta" gali surasti abiem šalims tinkantį sprendimą. Jo teigimu, savivaldybė sutiktų derėtis. Ji galėtų bendrovei sumokėti 21,6 mln. litų už transporto mazgo statybą ir beveik dvejus metus trukusią jo priežiūrą. Neabejojama, kad bendrovė taip pat sieks kompensuoti nuostolius, kurie buvo patirti mokant palūkanas bankams, nes didžioji dalis mazgo įrengimo lėšų buvo skolintos.

Bendrovės generalinis direktorius Valentinas Marcinkevičius sakė, kad savivaldybė tik skelbiasi ieškanti sprendimo, o išties visomis išgalėmis procesą vilkina.

"Tegul tik pasako, kad nori derėtis. Mes į savivaldybė atlėktume per 15 minučių. Bet jų tai nedomina. Jie tik gudrauja, teismuose vilkina visą procesą ir šitą bėdą siekia nukelti kitoms kadencijoms. Kito paaiškinimo aš nerandu", - kalbėjo "Kamestos" vadovas.

"Jeigu savivaldybė sugebėtų atsiskaityti už jau nuveiktus darbus, bendrovei būtų tik geriau. Kam dar dirbti 23 metus? Bet iš kur savivaldybė ims iki šios dienos susidariusią maždaug 24 mln. litų sumą, jeigu ji 2 mln. koncesijos mokesčiui neranda", - stebėjosi G.Černiauskas.


Gintaras Černiauskas

Advokatas

Prieš dvidešimt metų verslininkai dažnai kentėdavo nuo tų, kurie kažką pasiimdavo ir nesumokėdavo, bet tai darydavo nusikalstamos struktūros. Šiandien tai daro valdžia. Tai pavadinčiau plėšikavimu, kuris paprastai baigiasi baudžiamąja atsakomybe. Manau, kad miesto valdžios atstovams ji gali grėsti už tarnybinių pareigų nevykdymą. Valdžios priekaištai bendrovei dažnai skamba negražiai. Pats meras ateina ir paprašo įrengti pandusą, už darbus atsiunčia padėką, linki sėkmės, o paskui sako, kad blogai kažkas padaryta, nesuderinta.


Pykstasi ne tik dėl mazgo

"Kamesta" įrengė ne tik transporto mazgą, bet ir Marvelės gatvę, Nemuno krantinę. Dėl jos kilęs ginčas taip pat jau sprendžiamas teismuose. "Kamesta" reikalauja 4,7 mln. litų, o savivaldybė teigia, kad darbai atlikti neteisėtai.


Šiame straipsnyje: KamestaVytauto Didžiojo tiltas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių