„Kamesta“ grasina uždaryti Aleksoto transporto mazgą

Transporto mazgas šalia Vytauto Didžiojo (Aleksoto) tilto gali būti uždarytas. Tokią versiją iškėlė verslininkai, išgirdę apie savivaldybės norą nutraukti koncesijos sutartį su bendrove „Kamesta“.

Sąmata netikėtai išsipūtė

„Sutartis vienareikšmiai parengta „į vienus vartus“ ir nuostolinga savivaldybei. Koncesininkas gaus milijoninius pelnus, nes visi finansiniai skaičiavimai yra toli nuo realybės“, - pareiškė Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Mockus. Jis trečiadienį posėdžiavusiai savivaldybės tarybos kolegijai pasiūlė nutraukti koncesijos sutartį su „Kamesta“. Anot A.Mockaus, bendrovė net keliais atvejais pažeidė koncesijos sutartį.

2005 metais bendrovė „Kelprojektas“ parengė Aleksoto tilto transporto mazgo techninį projektą. Savivaldybei paskelbus minėto mazgo statybos, priežiūros, eksploatacijos koncesijos konkursą, jį laimėjo vienintelė dalyvė „Kamesta“.

Koncesijai miesto taryba pritarė 2005 metų pradžioje. Politikai tuomet balsavo nematę jokių skaičiavimų, įrodančių ekonominę tokios sutarties naudą. Darbų sąmata netikėtai išsipūtė nuo 26,6 mln. litų iki 59 mln. litų.

Valdininkai kenkė savivaldybei

Sutartis dėl Aleksoto tilto kairiojo prietilčio transporto mazgo statybos, priežiūros ir eksploatacijos koncesijos pasirašyta be jokių priedų, kuriuose ir turėjo būti nustatyti koncesijos mokesčio apskaičiavimas, jo dydis, terminai, eksploatavimo koncepcija. Sutartį pasirašė tuometinis savivaldybės administracijos direktorius Giedrius Buinevičius. Tik po kelių mėnesių be miesto tarybos pritarimo buvo pateikti ir įregistruoti sutarties priedai, kuriuos parengė pati „Kamesta“.

Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius 2006 metų rugsėjį kreipėsi į Kauno apygardos prokuratūrą, prašydamas pradėti ikiteisminį tyrimą ir nustatyti, ar Kauno miesto savivaldybės administracijos tarnautojai nepadarė nusikalstamų veikų. Savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisija taip pat nagrinėjo šį klausimą, o savo išvadas pateikė prokuratūrai. Du koncesijos sutarties sąlygas rengę valdininkai - Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjas Raimundas Mačikėnas bei Miesto tvarkymo skyriaus vyriausiasis specialistas Algirdas Vyšniauskas - ir dabar tebedirba savivaldybėje.

„Kai Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba ir prokuratūra visus pažeidimus sudėlios į vieną tyrimą, net nežinau, kiek valdininkų, padariusių žalą savivaldybei, susirikiuos į vieną eilę“, - užsiminė A.Mockus.

Grasina uždaryti gatves

A.Mockaus teigimu, jokių sutarties įsipareigojimų, privalomų baigus Statybos darbus, net reikalaujant raštiškai, koncesininkas nevykdė. Savivaldybė skelbia iki šiol iš „Kamestos“ negavusi paaiškinimo, kaip ir kur fiksuojamas pravažiavusių automobilių skaičius, pagal kurį skaičiuojamas koncesijos mokestis. „Bendrovė neprižiūri įrengto transporto mazgo. Pėsčiųjų takai nevalomi“, - dar vieną priekaištą išsakė A.Mockus.

Valdininkas nesitiki, kad problemą pavyks išspręsti be teismų. Kaltoji šalis privalės atlyginti visus su sutarties nutraukimu susijusius pagrįstus nuostolius

Koncesininkas nuo pernai birželio 1 d. pradėjo skaičiuoti koncesijos mokestį, tačiau savivaldybė, įžvelgdama sutarties pažeidimus, pinigų kol kas nemoka, o atsiųsta sąskaitas grąžinai bendrovei.

Savivaldybė teisme taip pat ketina įrodyti, kad „Kamesta“ be statybos leidimo tvarkė Nemuno krantinę ties Marvelės gatve. „Jeigu įrodysime, kad tai savavališka statyba, jokie sutarties įsipareigojimai negalios“, - tikino Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus vedėjo pavaduotojas.

Šiemet vasario mėnesį Kauno apskrities viršininko administracijos Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentas tinkamu naudoti pripažino tik Aleksoto tilto kairiojo prietilčio transporto mazgą. Dalis Nemuno krantinės, kurią įrenginėjo „Kamesta“ nėra teisiškai registruota. Specialiosios tarnybos atlieka tyrimą, ar nebuvo bandyta suklastoti dokumentus siekiant įteisinti šį statinį.

„Kamestos“ technikos direktorius Egidijus Kevalaitis iš žurnalistų sužinojo apie tai, kad koncesijos sutartis su prietilčio transporto mazgą įrengusia bendrove gali būti nutraukta. Jam tokie savivaldybės užmojai sukėlė juoką. „Viskas buvo daroma pagal projektą ir pagal sutartį. Mes savo nusižengimų nematome. Turbūt reikės uždaryti transporto mazgą“, - juokėsi technikos direktorius. Apie specialiųjų tarnybų atliekamus tyrimus jis buvo nekalbus, tik tikino jokių išvadų dar nežinantis.


Šiame straipsnyje: Kamesta

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių