Kam bus geriau sujungus „Autrolį“ ir „Kauno autobusus“?

Savivaldybė skelbia, kad sujungus dvi miesto transporto įmones pavyktų sutaupyti ne mažiau kaip 1,2 mln. litų kasmet. Ar miesto gyventojai pajustų iš to naudą, nekalbama.

Pasak miesto mero Andriaus Kupčinsko, jau yra ekspertų parengta galimybių studija, rodanti, kad būtų ekonomiškai tikslinga sujungti Kauno miesto visuomeninio transporto bendroves.

Kaip skelbia savivaldybė, galimybių studiją atliko bendrovė „Savvin“. Su ja kol kas susipažino tik Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų frakcija. Meras žada, kad artimiausiu metu

galimybių studiją galės apsvarstyti miesto tarybos komitetai.

Įmonių sujungimo klausimą A.Kupčinskas aptarė su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (EBRD), iš kurio įmonės yra paėmusios paskolas, atstovais.

Kauno meras neslepia, kad viena iš įmonių jungimo priežasčių - sumažinti savivaldybės išlaidas visuomeniniam transportui, kad jos atitiktų esamą finansinį savivaldybės pajėgumą. Kaip skelbia savivaldybė, galimos reorganizavimo sąnaudos neviršytų 1 mln. litų, bendrovių reorganizavimas atsipirktų per 1-2 metus.

Pasak A.Kupčinsko, dėl įmonių jungimo iš darbo nebūtų atleistas nė vienas vairuotojas, tačiau troleibusų vairuotojai tuo abejoja.

Antradienį prie savivaldybės piketavę troleibusų vairuotojai spėja, kad taip norima sunaikinti „Autrolį“, o įmonei „Kauno autobusai“ teikiamos išskirtinės sąlygos.

„Apie jokį kurio nors visuomeninio transporto parko naikinimą net kalba neina. Specifinių sąlygų nei vienai įmonei nesudarome“, - tikino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Kai kurie miesto politikai neoficialiai kalba, kad valdantieji konservatoriai kaip tik proteguoja dabartinį „Autrolio“ generalinį direktorių Mindaugą Legą.

Apie tai, ar sujungiant įmones ir taupant nenukentės gyventojai, ar nepablogės teikiamos paslaugos, kol kas nekalbama. Jeigu pagrindinis tikslas - sutaupyti lėšų, vargiai atsiras daugiau ir patogesnių visuomeninio transporto maršrutų kauniečiams.

Bendrovės ir dabar vyko bendrą veiklą. 2010 m. sausio 4 d. „Kauno autobusai“ ir „Autrolis“ sudarė jungtinės veiklos sutartį, pagal kurią bendrovės sutarė bendrai veikti ir vykdyti veiklą kai kurios srityse: bendrų važiavimo autobusais ar troleibusais bilietų gaminimo ir platinimo paslaugų pirkimas, e. bilieto visuomeniniame transporte ir keleivių informavimo sistemos sukūrimas; viešųjų pirkimų konkursų organizavimas ir pan.

„Autrolio“ gautinos kompensacijų sumos už socialiai remtinų piliečių vežimą iš Savivaldybės 2009 m. gruodžio 31 d. siekė 14,5 mln. litų o „Kauno autobusų“ gautinos sumos tuo pačiu metu siekė 15,6 mln. litų. Tikimasi, kad šie rodikliai pagerėtų, jei „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“ būtų reorganizuoti į vieną įmonę, nes įmonės laikytųsi vieningo keleivių vežimo plano ir strategijos, išnyktų iškreipta konkurencija, o subsidijos ir transporto priemonėms skiriama rida būtų perskirstytos bendrovės viduje.

Galutinį sprendimą dėl įmonių pertvarkymo turi priimti miesto taryba. Jei tam būtų pritarta, miesto valdžia tikisi, kad reorganizavimo procesas galėtų užtrukti apie 6-7 mėn., neskaitant integracijos periodo po reorganizacijos.


Šiame straipsnyje: AutrolisKauno autobusai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių