Kaip mokėsime už automobilių stovėjimą?

Miesto taryba atidėjo sprendimo projektą, kuriuo buvo siūloma rinkliavą už automobilių stovėjimą mieste rinkti ne iki 18, o iki 17 val.

Pasiūlymą žada tobulinti

Trumpinti mokesčio laiką iki 17 val. siūlė Laisvės alėjoje įsikūrę verslininkai. Jų manymu, taip galima pritraukti daugiau kauniečių ir pagyvinti miesto centrą bei Senamiestį, tačiau politikai neskubėjo pritarti sprendimo projektui. Tarybos nariai nusprendė, kad reikia atsižvelgti ir kitokius siūlymus, todėl Transporto ir eismo reguliavimo skyriui pavedė tobulinti sprendimo projektą.

Šiuo metu vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą mieste darbo dienomis renkama nuo 8 val. ryto iki 18 val. vakaro. Savaitgaliais, valstybinių švenčių ir Kauno miesto dienos renginių metu už automobilių stovėjimą mokėti nereikia.

Transporto ir eismo organizavimo skyriaus duomenimis, bendrovė "Automobilių stovėjimo aikštelės" 2009 m. už naudojimąsi nustatytomis vietomis automobiliams statyti surinko beveik 5,4 mln. litų. Sutrumpinus rinkliavos laiką vieną valandą, kaip buvo siūloma, rinkliavos dydis sumažėtų apie 618 tūkst. litų.

Nebranginti, bet ilginti

Opozicijoje esantys tarybos nariai pasigedo informacijos, kaip pasikeitė mokesčio surinkimas apmokestinus automobilių stovėjimą prie Kauno medicinos universiteto klinikų, o kai kurios gatvėse miesto centre padidinus mokestį.

Kai kurie tarybos nariai mano, kad mokėjimo už automobilių stovėjimą nustatytose vietose laiką reikia trumpinti iki 17 val. ne visomis darbo dienomis, o tik penktadienį.
Rotušės aikštės draugija ketina siūlyti savivaldybei Rotušės aikštėje ilginti rinkliavos už automobilių stovėjimą laiką iki 22 ar 23 val. vakaro. Viliamasi, kad tai padės sudrausminti vakarais aikštėje su automobiliais mėgstantį rinktis jaunimą. Vis dėlto, tarp draugijos narių diskusijos šiuo klausimu užtruko, nes ne visi vieningai tam pritaria.

"Siūlome nedidinti mokesčio už stovėjimą Rotušės aikštėje, bet rinkliavos laiką reikėtų ilginti keliomis valandomis. Tada į renginius, parodas ar maitinimo įstaigas atvažiavę kauniečiai galėtų lengviau rasti vietą automobiliui pastatyti", - įsitikinusi Ryšių istorijos muziejaus vadovė Giedrė Mikaitienė.

Anot jos, Rotušės aikštėje neretai automobiliai paliekami visą vakarą, o trumpam pramogauti atvažiavę žmonės neberanda vietos.

Eismo srautų nepakeis

"Eismo problemas draugijoje aptarinėjame kompleksiškai, nes aktualus ir tranzitinis eismas per aikštę. Jeigu Laisvės alėjoje judėjimo trūksta, tai Rotušės aikštėje transporto eismas jau tampa problema", - įžvelgė G.Mikaitienė. Pasak jos, draugija jau svarsto klausimą ir dėl automobilių stovėjimo Rotušės aikštėje.

Pernai gruodį draugija svarstė galimybę kaip eksperimentą dviem savaitėms uždrausti tranzitinį eismą per aikštę Aleksoto link, nes intensyvus automobilių srautas kenkia aikštei ir aplink stovintiems istoriniams pastatams.

"Viena bendruomenė mano, kad rinkliavos laiko ilginimas pagerintų situaciją, kita viliasi, kad trumpinimas pagelbėtų pritraukti žmonių. Žvelgiant iš mūsų pozicijų, apmokestinimo pokyčiai po 17 ar 18 val. neturės ženklios įtakos transporto srautams", - įsitikinęs Transporto ir eismo reguliavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Anot jo, tai jau verslo skatinimo klausimai, kurių šis skyrius nesvarsto.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių