Ekonomiški troleibusai - ne vizija, o realybė

„Autrolio" parke - 165 elektra varomi troleibusai. Troleibusais Kaune kiekvieną dieną pervežama daugiau nei 200 tūkst. miesto gyventojų ir svečių. Bendrovė troleibusų eksploatacijai kiekvieną mėnesį vidutiniškai sunaudoja apie 1,7 mln. kWh elektros energijos už daugiau nei 0,5 mln. litų.

Kauno miesto savivaldybės įmonė „Autrolis" ieško įvairių būdų, kaip taupyti naudojamus energetinius resursus. Įmonė pradėjo bendradarbiauti su Varšuvos elektrotechnikos institutu ir siekia panaudoti kondensatorinių energijos kaupiklių - super-kondensatorių technines galimybes.

Minėti kaupikliai - tai elektros įrenginiai skirti per trumpą laiką sukaupti didelį elektros energijos kiekį ir reikiamu metu jį atiduoti. Teoriniai skaičiavimai rodo, kad eksploatuojant troleibusus su šia įranga būtų galima sutaupyti iki 40 proc. sunaudojamos elektros energijos.

Institutas jau sumontavo į vieną iš bendrovės troleibusų kondensatorinių kaupiklių bateriją. Pagal susitarimą „Autrolis" vienerius metus eksploatuos troleibusą, fiksuos elektros energijos sunaudojimą, pagaminamos (rekuperacinės) energijos grąžinimą į tinklą bei kitus duomenis, kurie vėliau bus panaudoti tobulinant ir kuriant naujus elektros energiją taupančius įrenginius.

Varšuvos elektrotechnikos institutas jau 2 metus vykdo kondensatorinių energijos kaupiklių panaudojimo miesto transporte tyrimus.

Bandomųjų važiavimų Kaune metu buvo pasiektas 28 proc. elektros energijos taupymo efektas. Dar vienas iš kaupiklių privalumų - leidžia nuvažiuoti nuo 200 iki 400 metrų ilgio kelio atkarpas be nuolatinės srovės maitinimo iš kontaktinio tinklo.

Vakarų Europoje troleibusai su tokiais įrenginiais jau važinėja Vokietijoje, Italijoje, o Prancūzijoje, Švedijoje, Austrijoje, Čekijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, taip pat JAV bei kitose valstybėse analogiški įrenginiai jau seniau eksploatuojami tramvajuose. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių