Ekologiškiems sostinės autobusams - pirmoji CNG degalinė

Vilniuje baigta statyti pirmoji po Nepriklausomybės atkūrimo suslėgtų gamtinių dujų CNG (Compressed Natural Gas) degalinė, kuri leis aptarnauti ekologiškus miesto autobusus bei privačių vartotojų automobilius.

Tiekti degalus miesto autobusams pirmoji CNG degalinė Lietuvoje pradės spalio mėnesį, kai bus baigti CNG degalinės bei CNG varomų autobusų bandymai.

„Tikimės, jog pirmoji degalinė prisidės ne tik prie oro taršos mažinimo sostinėje ir leis pakeisti švaresniais daugumą miesto autobusų, tačiau ir išjudins privačių vairuotojų susidomėjimą šiais ekologiškais ir pigiais degalais“, - sako UAB „Autoidėja“ vadovas Laimonas Dapšys.

Anot jo, naujoji degalinė bus tik pirmas žingsnis, kuriant gamtinių dujų degalinių tinklą Lietuvoje - iki šiol vairuotojai negalėjo naudotis CNG varomais automobiliais, nes nebuvo degalinių, o statyti tokių degalinių, kol nėra paklausos, niekas nesiryžo. „Tačiau šių degalų ekologiškumas bei pigumas leidžia tikėtis, jog tokia situacija greitai keisis“ – teigia L.Dapšys.

„Autoidėja“ pagal „Vilniaus autobusų“ konkurso sąlygas atnaujina trečdalį sostinės autobusų - jau yra atgabenta 30 CNG varomų autobusų iš Švedijos bei Vokietijos, metų gale jų padaugės iki 70, o kitų metų viduryje autobusų skaičius sudarys 100.

Nauja CNG degalinė, esanti autobusų parko teritorijoje Verkių gatvėje, per 4 val. galės užpildyti net 100 autobusų degalų bakus – 50 lėto pildymo būdu, 50 greitojo. Lėtasis degalų užpildymas, priklausomai nuo autobusų skaičiaus, trunka iki 4 valandų, o greitasis - iki 10-15 min.

CNG degalai bus parduodami ir kitiems vartotojams „BP“ degalinėje, esančioje Verkių g. 52. Lengvųjų automobilių degalų bakų užpildymas užtruks vos 3-5 min.

CNG degalinėje sumontuota itališka, 70 metų gamybos patirtį turinčios įmonės „Dresser Wayne Pignone“ įranga.

Matavimai bei kitų Europos šalių patirtis rodo, jog CNG yra švaresni ir mažiau aplinkai kenkiantys, taip pat ir pigesni alternatyvūs degalai. Transporto priemonės, varomos šiais detaliais, neišmeta kietųjų dalelių, o bendras išmetamų teršalų kiekis sumažėja apie 80 proc. Siekiama, kad Lietuvoje, kaip ir daugumoje Europos šalių, CNG naudojamam mieto transporte, nebūtų taikomas akcizo mokestis. Tokiu būdu vežėjai būtų skatinami rinktis ekologiškas transporto priemones nedidindami savo kaštų.

LPG ir CNG dujų atskyrimas

„Dabar populiarios suskystintos naftos dujos LPG visiškai skiriasi nuo suskystintų gamtinių dujų CNG – tiek pagal ekologiškumą, tiek pagal kainą, tiek pagal įrangą“, - portalui pasakojo „Autoidėjos“ vadovas Laimonas Dapšys.

Vadovo teigimu, žmonės kol kas tai maišo, nes tiek LPG, tiek CNG yra vadinamos dujomis. „Gamtinės dujos ir dabar naudojamos buityje – dujinėse viryklėse, todėl akivaizdu, jog jos neteršia aplinkos taip kaip LPG“, - sakė L. Dapšys.

Pašnekovo perspėja, kad dabar turima LPG įranga automobiliuose jokiu būdų netinka CNG užpildymui. „Norintys važiuoti CNG dujomis turės arba pirkti naujus automobilius su gamykline CNG įranga, pirkti naudotus iš užsienio, arba diegti CNG įrangą“.

L. Dapšys. pasakojo, kad nauji automobiliai su CNG įranga kainuoja keliais tūkstančiais litų brangiau nei be jos, tačiau labai greitai atsiperka.
 
Investicijos - 4 milijonai

Paklaustas, kiek „Autoidėja“ investavo į naujos degalinės įrengimą direktorius pripažino, kad investicijos siekė 4 mln. litų. „Apie atsipirkimą sunku kalbėti, nes CNG degalinė pagal terminuotą 7 metų sutartį priklauso „Autoidėjai“, o po to bet kuriuo atveju pereis Autobusų parko valdymui. Per tuos 7 metus Autobusų parkas išsipirks degalinę. Neturiu paskaičiavimų, per kiek laiko 100 CNG autobusų Autobusų parkui sutaupys tokią sumą, kuri buvo investuota į degalinę, bet akivaizdu, kad ekonomiškumas bus didelis, lyginant su dabartiniais senais ir gerokai brangiau išlaikyti kainuojančiais autobusais“, - pasakojo direktorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių