E. bilietu bus galima mokėti už automobilio stovėjimą

Miesto valdžia žada, kad liepos mėnesį už automobilio stovėjimą mieste bus galima sumokėti e. kortele. Kitos e.bilieto panaudojimo galimybės kol kas lieka tik svajonėse.

„Nuo liepos mėnesio e. bilietas galios ne tik viešajame transporte. Juo bus galima atsiskaityti ir už automobilio stovėjimą mieste“, - pažadėjo miesto meras Andrius Kupčinskas. Jo manymu, tai yra dar vienas žingsnis miestiečio kortelės įdiegimo link.

Šiuo metu bendrovė „Autrolis“ ir bendrovė „Automobilių stovėjimo aikštelės“ rūpinasi techniniais dalykais - naujais mokėjimo automatais, kuriuose už automobilio stovėjimą būtų galima sumokėti e. kortele, ir tam reikalinga programine įranga.

Birželio mėnesį bus įrengti ir išbandomi pirmieji mokėjimo automatai su e. kortelės skaitytuvais. Naujieji automatai bus įrengti prie Kauno medicinos universiteto klinikų, Rotušės aikštėje, Vasario 16-osios ir L.Sapiegos gatvėse, tačiau kol kas tikslus jų tinklas nėra patvirtintas. Šiemet ketinama įrengti iki dešimties naujų mokėjimo automatų, pritaikytų mokėti monetomis arba e. kortele. Vienas toks automatas be programinės įrangos kainuoja apie 15 tūkst. litų.

Šiuo metu mieste yra 120 mokėjimo už automobilio stovėjimą automatų. Apie 50 iš jų yra pritaikyti atsiskaityti tik specialiomis kortelėmis, kurias platina bendrovė „Automobilių stovėjimo aikštelės“. Jie iki 2012 m. turėtų būti pakeisti naujais įrenginiais. Pirmas mokėjimo automatas Kaune buvo pastatytas 1997 m.

„Autrolis“ ir „Automobilių stovėjimo aikštelės“ planuoja investuoti po 200 tūkst. litų, kad būtų įgyvendinta mokėjimo e. kortele už automobilio stovėjimą sistema. Savivaldybė tam lėšų neskiria.

Meras žada, kad bendrovių investicijos į šią sistemą nebus perkeltos ant gyventojų pečių. Pasak A.Kupčinsko, apie tarifo didinimą už automobilio stovėjimą šiuo metu negalvojama. Savaitgaliais ir švenčių dienomis automobilių stovėjimo apmokestinti taip pat nežadama.

Miesto politikai svarsto dviejų Kauno verslo bendruomenių siūlymus miesto centre trumpinti, o Rotušės aikštėje ilginti mokėjimo laiką už automobilio stovėjimą. Sprendimas turėtų būti priimtas artimiausiame tarybos posėdyje.

A.Kupčinskas viliasi, kad galimybė už automobilio stovėjimą sumokėti e. kortele paskatins miestiečius statyti savo transporto priemones toliau nuo miesto centro, o centre naudotis viešuoju transportu. Tai populiaru daugelyje Europos miestų. Šį pavasarį Kauno viešasis transportas pradėjo važinėti rečiau, o savaitgaliais kai kurie maršrutai visai panaikinti, todėl europietiška praktika mūsų mieste vargiai įsitvirtins.

Įgyvendinant e. bilieto įdiegimo projektą už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas, Kaune terminuoti autobusų ir troleibusų e. bilietai pradėjo veikti 2007-aisiais. Pernai pagal tą patį projektą buvo įdiegta keleivių informavimo sistema - viešojo transporto stotelėse įrengtos informacinės lentos apie troleibusų ir autobusų atvykimą. Kitas etapas - vienkartinių elektroninių bilietų įdiegimas. Pasak Transporto ir eismo reguliavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, jį ketinama pradėti įgyvendinti šią vasarą.

Su elektronine kortele galima susieti ir kitas paslaugas: teikti nuolaidas besilankantiesiems muziejuose, teatruose, tą pačią kortelę susieti su studento, pensininko ar moksleivio pažymėjimais, bibliotekos skaitytojo bilietu, bilietą paversti ir mokinio kortele, su kuria galima atsiskaityti už pietus mokykloje. Nuo 2007-ųjų Kauno valdžia žadėjo, kad artimiausiu metu bus plečiamos elektroninio bilieto panaudojimo galimybės, o e. bilietas virs savotiška Kauno miesto piliečio kortele, tačiau naujovės sunkiai skinasi kelią.

Dvi mokyklos dalyvauja eksperimentiniame projekte, kur mokiniai gali e. kortele sumokėti už maitinimą mokykloje. Visų papildomų paslaugų diegimas yra e. bilieto plėtra, nesusijusi su už Europos Sąjungos lėšas įgyvendintu projektu.


Šiame straipsnyje: e. bilietas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių