Dviračiai Vilniaus viešajame transporte nepageidaujami

Sostinės autobusus ir troleibusus padabino lipdukai, nurodantys, kad dviračių į viešąjį transportą neštis negalima. Dviratininkus toks sprendimas papiktino.

Jaučiasi įžeisti

Ant autobusų ir troleibusų atsiradusiuose lipdukuose pateikiama žinia daugiau nei aiški – juose nupieštas dviratis raudoname apskritime. Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys Eduardas Kriščiūnas 1diena.lt teigė, esą tokia simbolika ant miesto viešojo transporto žeidžia dviratininkus.

„Tai nėra labai geras sprendimas. Sudaromas įspūdis, kad miestas yra prieš dviračius“, - sakė E.Kriščiūnas.

Anot jo, miesto valdžios sprendimas iš dalies pateisinamas, mat dviratininkai su savo transporto priemonėmis gali sukelti nepatogumų kitiems autobusų bei troleibusų keleiviams. Tačiau priemonės esą per griežtos.

„Būna tokių kritiškų situacijų, kai, nori ar nenori, tenka vežti dviratį su viešuoju transportu. Pats dar nesu to daręs, bet žmona yra vežusį dviratį su troleibusu“, - kalbėjo E.Kriščiūnas. Pasak jo, su sostinės valdžia susikalbėti sunku, todėl dviračių mėgėjai mėgina savo teises ginti per Susisiekimo ministeriją. Tikimasi, kad šioje ministerijoje bus sukurta speciali komisija, kuruosianti dviračių infrastruktūros bei dviratininkų teisių klausimus.

Piktina keleivius

Bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas 1diena.lt teigė, esą sprendimas neleisti dviračių į viešąjį transportą priimtas dėl gausybės vilniečių skundų.

„Vienu metu buvo pradėję dviračius masiškai vežioti viešuoju transportu. Buvo kalnai keleivių skundų, kad jie tepa, gadina. Taigi ir padarėme tuos ženkliukus“, - aiškino G.Bliuvas.

Pasak jo, dviratininkų neįleidimu į viešąjį transportą rūpintis turėtų autobusų ir troleibusų vairuotojai. Paklaustas, ar viešojo transporto kontrolieriai turi teisę bausti dviratininkus, G.Bliuvas teigė negalįs nurodyti tikslaus atsakymo.

O bulves vežti galima

„Susisiekimo paslaugų“ vadovo žodžiais, dviratis neatitinka nustatytų krovinio gabaritų. Dėl to, pavyzdžiui, maišą bulvių troleibuse vežtis galima, o dviratis – nepageidaujamas krovinys.

„Pavyzdžiui, maišą bulvių galima vežti. Reikia tik nusipirkti dar vieną bilietą. O dviračio gabaritai visai ne tie“, - sakė G.Bliuvas.

Anot jo, dviratininkai neturėtų teisintis dėl gedimų ar subliuškusių padangų. Esą jie turėtų mokėti pasirūpinti savo transporto priemonėmis. „O kai jums mašinos padanga subliūkšta, ką jūs darote? – retoriškai klausė G.Bliuvas. – Suprantu dviratininkus, bet jie gyvena ne vieni. Mūsų autobusai, troleibusai dažnai važiuoja pilni, sausakimši. O čia jiems dar įkiša dviratį.“

Pašnekovas pridūrė, esą būtų galima pritaikyti viešąjį transportą dviračių gabenimui, tačiau šie sprendimai esą būtų brangūs ir galėtų pakenkti viešojo transporto efektyvumui.

G.Bliuvo teigimu, dviračių techninis aptarnavimas – puiki galimybė verslui. Esą jeigu atsirastų norinčių tuo užsiimti, išloštų tiek dviratininkai, tiek viešojo transporto keleiviai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių