Dviejų fotografų požiūris į erdvę ir laiką

Rytoj Vilniyje atidaroma  fotografijų paroda, kurioje pristatomi senosios ir jaunosios kartos fotografų darbai, kurių centre - žmonės ir juos supanti erdvė bei laikas.

Lietuvos dailės muziejaus Vilniaus paveikslų galerijoje (Didžioji g-vė 4) lapkričio 6 dieną, 17 val. atidaroma menininkų Antano Sutkaus ir Ugniaus Gelgudos paroda „Erdvėlaikis: žmonės / trintis". Paroda veiks iki gruodžio 18 dienos.

Ši paroda - „Vilnius - Europos kultūros sostinė 2009" projektas. Tai netikėtas 69-erių metų fotografijos modernizmo klasiko Antano Sutkaus ir šiuolaikinio meno kūrėjo 31-erių Ugniaus Gelgudos meninis dialogas, išreiškiantis jų santykį su erdvėlaiviu, kai erdvė ir laikas susilieja į vientisą visumą.

Vienoje ekspozicijoje A. Sutkaus retrospektyva „Žmonės" (120 kūrinių) ir U. Gelgudos audiovizualinė instaliacija „Trintis" atskleidžia dviejų menininkų itin jautrų įsiklausymą į socialinę aplinką. Juos skiria tik kintantis erdvėlaikis, kurį kiekviena karta išgyvena ir išreiškia savaip.

Autorių dėmesys nukreiptas į bevardžius praeivius, kurie iškyla ir čia pat ištirpsta pilkų šiokiadienių rutinoje, nepalikdami jokių įsimintinų istoriniam laikui ženklų.

A. Sutkaus kūrybos centre visada išlieka žmogus. Autorius į fotografiją perkelia abipusiu atvirumu pagrįstas situacijas, pabrėždamas, kad žmogaus gyvenime nėra nevertingų momentų; svarbi kiekviena akimirka, reikšmingas kiekvienas sutiktas gatvėje.

U. Gelguda fotografijose išreiškia susvetimėjimą ir uždarumą. Menininko aptikta „trinties" metafora nurodo ne tik į fotografinės medžiagos trintį, bet ir į kartų, atminties, realybės trintis.

Šių autorių dialogą inspiravo viena A. Sutkaus 1964 m. Vilniuje sukurta fotografija Keltas „Antakalnis - Žirmūnai", kurios herojais tapo U. Gelgudos tėvai. 


Šiame straipsnyje: fotografas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių