Diskusijoje – siūlymai, kaip sutramdyti taksistus oro uoste (papildyta)

Maksimalaus taksi tarifo nustatymas, mokėjimo čekių sistemos įvedimas, leidimas dirbti oro uoste visoms įmonėms – tokie ir kiti pasiūlymai skambėjo diskusijoje, kurioje tartasi, kaip sumažinti dažnai nepagrįstai aukštas taksi paslaugų kainas Vilniaus oro uoste.

Taksistų apgaulės

Šia tema savivaldybės, Konkurencijos tarybos, taksistų, vartotojų teises ginančių organizacijų atstovai trečiadienį kalbėjosi Trišalės tarybos Vartotojų teisių stebėsenos komiteto posėdyje.

„Vakar į Vilnių atvykęs svečias iš Vilniaus oro uosto vyko iki Aušros vartų. Tai yra apie 7 kilometrai. Už šią kelionę jis sumokėjo 90 litų. Sakyčiau, skandalas. Tokių nusiskundimų yra pluoštai, mes galime tik atsiprašyti svečių“, - kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės Kultūros, sporto ir turizmo departamento direktorė Kristina Ulevičiūtė.

Ji pateikė ir daugiau pavyzdžių, kaip taksistai nesąžiningai elgiasi keleivių atžvilgiu siekdami iš klientų paimti kuo daugiau pinigų. „Svečiui įsėdus į taksi, taksistas jo klausia: ar vyksime į tarptautinį oro uostą, ar į vietinį. Jeigu pasako, kad į tarptautinį, tai tada, aišku, vykstama aplinkiniais keliais“, - kitą taksistų nederamo elgesio pavyzdį nurodė K.Ulevičiūtė.

Įvairūs sprendimo būdai

Savivaldybės atstovės teigimu, reikėtų keisti dabartinę įstatyminę bazę ir numatyti, kad taksi firmos keleivius galėtų vežti tik pagal vieną įkainį Vilniuje – jog nebūtų atskirų įkainių oro uoste ir mieste. „Taksi kainos neturėtų skirtis mieste ir oro uosto teritorijoje“,  - dėstė K.Ulevičiūtė.

Jos tikinimu, aukštų taksi kainų problemą padėtų išspręsti ir mokėjimo čekių sistemos įvedimas. Tuomet esą nekiltų problemų nei dėl taksi tarifų, nei dėl valiutų, mat nesąžiningi vežėjai iš užsienio atvykusių turistų kartais pareikalauja už paslaugą susimokėti eurais.

Savo ruožtu Konkurencijos tarybos atstovė Jolanta Ivanauskienė pateikė kitą galimą problemos sprendimo būdą.

„Reikėtų nustatyti tam tikrą maksimalų taksi paslaugų kainų tarifą. Tuomet įmonės negalėtų net dalyvauti atrankoje (taksi bendrovėms teikti vežimo paslaugą oro uoste – red.past.), jeigu joms ta kaina pasirodo per maža ir jos nenori šios paslaugos teikti. Tokiu būdu ir vartotojams negalėtų būti siūloma didesnė kaina“, - kalbėjo J.Ivanauskienė.

Jos nuomone, būtų naudinga organizuoti naują atranką taksi bendrovių, kurių automobiliai turėtų teisę stovėti prie pat oro uosto durų. Šioje atrankoje esą vertėtų nustatyti naują kriterijų – maksimalią paslaugos teikimo kainą. „Galėtų būti nurodyta, kad Vilniaus oro uoste taksi vežimo kaina negalėtų būti kažkiek procentų didesnė nei kad yra mieste“, - siūlė Konkurencijos tarybos atstovė.

Valstybinio turizmo departamento atstovas Tadas Baltuška siūlė nebeleisti teikti paslaugų toms oro uoste dirbančioms bendrovėms, kurių darbuotojai nesąžiningai elgėsi klientų atžvilgiu.

„Jeigu kaina yra nesąžiningai nustatoma, kitais metais su tokia bendrove galėtų būti nepratęsiama sutartis (dėl darbo Vilniaus oro uoste – red.past.). Taigi sutarčių su paslaugų tiekėjais oro uoste nutraukimas yra vienas iš esminių prioritetų. Antras galimas dalykas – taksi bendrovių licencijų nutraukimas, kai yra pažeidžiami kainų reikalavimai. Taip pat reikėtų padidinti baudas nesąžiningoms bendrovėms – dabartinė bauda iki 500 litų, mano manymu, yra per maža“, - pasiūlymus dėstė T.Baltuška.

Diskusijoje dalyvavę vartotojų teisių gynėjai teigė, kad problemą galėtų išspręsti leidimas oro uoste dirbti visoms taksi bendrovėms – kad patogiausių vietų prie pat durų neturėtų tik kelios bendrovės, kurios esą naudojasi savo monopoliu ir keliautojų nežinojimu, todėl už savo paslaugas iš keleivių esą pareikalauja per daug pinigų.

Brangu, nes mažai keleivių

Vilniaus oro uoste nuolat dirbančios penkios taksi bendrovės, kurios yra išsipirkusios taksi stovėjimo vietas prie pat oro uosto durų, pro kurias išeina keleiviai, šiuo metu yra nustačiusios 5-6 litų už vieną kilometrą tarifą. Mieste tokios pačios paslaugos kainuoja maždaug trigubai pigiau.

Tačiau taksi bendrovių atstovai atkreipia dėmesį, kad viena vieta oro uoste per parą taksi vairuotojams kainuoja 20 litų, į miestą neatvyksta daug turistų, todėl ir už vežimą iš Vilniaus oro uosto į miesto centrą keleiviams tenka mokėti brangiau.

„Kai Vilniuje bus keleivių tiek kiek Briuselyje, tada visiems bus gerai“, -sakė bendrovės „Martono taksi“ direktorius Valimantas Rudys. 

„Mes juk neatėmėm“

Sostinės taksi vežėjų asociacijos direktorius Romualdas Bieliauskas nemato didelės problemos, jeigu iš keleivio už kelionę iš Vilniaus oro uosto iki Aušros vartų pareikalaujama sumokėti 90 litų.

„Taksistas yra verslininkas. Jeigu jis sugebėjo paimti tuos pinigus, valio. Jeigu žmonės moka, ką mes galime padaryti. Mes juk neatėmėm“, - dėstė R.Bieliauskas.

Kiek kitokią nuomonę apie keleivius apgauti bandančius taksi vairuotojus turėjo „Martono taksi“ direktorius V.Rudys. „Kiekvienoje įmonėje, mūsų taip pat, atsiranda nesąžiningų vairuotojų - jie keleivius veža brangiau, viršija tarifus. Tokius darbuotojus mes atleidžiam. Per pusę metų atleidome apie dešimt žmonių, kurių padaryti pažeidimai buvo nustatyti. Dabar jie dirba kitose įmonėse“, - sakė V.Rudys.

Savo ruožtu R.Bieliauskas teigė nesantis patenkintas dabartine tvarka, kai Vilniaus oro uoste stovėti gali tik tų bendrovių, kurios yra išsipirkusios vietas prie pat oro uosto durų, automobiliai.

„Kitiems taksistams yra pakankamai sudėtinga atvažiuoti ir paimti keleivį, kuris išsikvietė taksi.  Keleivis, kuris išeina iš oro uosto, jis nori, kad automobilis sustotų būtent ten, kur jis ir išėjo. Paaiškinti keleiviui, kad jis turėtų paeiti dar 200 metrų iki stovėjimo aikštelės, kur gali sustoti visi taksi automobiliai, nėra taip paprasta“, -  kalbėjo Sostinės taksi vežėjų asociacijos vadovas.

Po pasibaigusios diskusijos posėdžiavęs Vartotojų teisių stebėjimo komitetas, sudarytas iš vartotojų teisėms, darbdavių organizacijoms ir valstybės institucijoms atstovaujančių žmonių, nusprendė pateikti šios diskusijos protokolą Susisiekimo ministerijai. Komitetas kartu su ministerija žada ieškoti būdų, kaip užtikrinti, kad keliaujantiems taksi iš Vilniaus oro uosto netektų permokėti už suteiktas paslaugas.


Šiame straipsnyje: taksistaitaksi

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių