Dėl gaisro kelte vežėjų nuostoliai gali siekti apie 100 mln. litų

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius tvirtino, iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte „Lisco Gloria“ padaryti nuostoliai bus labai dideli.

Anot vadovo, kol kas konkrečios sumos įvardinti negalima. Tačiau, manoma, kad nuostoliai, kuriuos patyrė vežėjai gali siekti apie 100 mln. litų.

„Kelte buvo daug krovininio transporto. 90 proc. jo priklausė Lietuvos vežėjams. Dideli nuostoliai susidarytų vien įvertinus suniokotus vilkikus ir puspriekabes“, – tvirtino A.Kondrusevičius.

Anot asociacijos prezidento, naujas vilkikas paprastai kainuoja nuo 65 tūkst. iki 80 tūkst. eurų, šaldytuvas – apie 500 tūkst. eurų. Įvertinus nusidėvėjimą, viena transporto priemonė gali kainuoti nuo 150 tūkst. iki 500 tūkst. eurų.

A.Kondrusevičius pabrėžė, jog visos iš Kylio į Klaipėdą plukdomos transporto priemonės buvo pakrautos. Dauguma krovinių – maisto produktai: mėsa, vaisiai.

Anot A.Kondrusevičiaus, tai natūralu, nes dauguma Vakarų Lietuvos vežėjų turi šaldytuvus. Tačiau viena bendrovė vežė krovinį, kurio vertė siekia 1,5 mln. litų. Tai buvo įranga.

„Prarasta labai daug krovinių. Tikslią jų vertę pasakyti kol kas sunku įvardinti“, – teigė prezidentas.

A.Kondrusevičiaus pabrėžė, jog yra ne tik tiesioginiai nuostoliai. Šiuo metu vežėjams yra pats darbymetis. Transporto priemonių netektis mažina krovinių apimtis.

Problemų, anot jo, gali kilti ir todėl, kad linijoje Klaipėda – Kylis, kuri yra viena populiariausių, liko dirbti tik vienas keltas „Lisco Maxima“. Dėl to suiro linijos darbas, nebeliko cikliškumo.

Kai šiuo maršrutu plaukė du keltai reisai buvo vykdomi kasdien. Dabar vienas keltas kursuoja kas antrą dieną. A.Kondrusevičiaus vylėsi, kad į šią liniją bus perkeltas kitas keltas iš mažiau apkrautų maršrutų.

„Gaisras kelte – labai rimtas smūgis Vakarų Lietuvos vežėjams. Draudikai turėtų suveikti labai greitai, kad būtų išmokėtos kompensacijos. Tačiau šis procesas gali tęsti iki naujų metų, kada baigiasi darbymetis, o vežėjai gali atostogauti. Tokiu atveju verslas bus įšaldytas“, – pabrėžė vadovas.

Nerimas vežėjams kyla ir dėl draudimo kompensacijų. Paprastai pats vilkikas būna apdraustas KASKO, o krovinys CMR draudimas. Anot A.Kondrusevičiaus, dėl pačios transporto priemonės draudimo problemų neturėtų kilti. Klausimų kyla dėl krovinio draudimo.

„CMR draudimas galioja keliuose, nelaimė įvyko jūroje. Dėl to gali kilti problemų dėl draudiminių išmokų sumokėjimo. Jūros teisės specialistai turės gerai padirbėti“, – teigė prezidentas vadovas.


Šiame straipsnyje: Lisco GloriaDFDS LiscoLinava

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių