Daugiabučiai namai: kiemai kartais tampa mūšio lauku

Gyveni daugiabutyje, turi taikstytis su bendra infrastruktūra. Kiemas dažnai tampa mūšio lauku, kur susikerta skirtingi gyventojų interesai. Kaimynai problemas sprendžia, kaip išmano.

Žaliosios vejos daugėja

Vadinamųjų miegamųjų kvartalų gyventojai po truputį suvokia, kad norint gyventi malonioje aplinkoje, reikia patiems tuo pasirūpinti. Laikai, kai atvažiavęs miesto traktorius nušienauja pievą, iš valdiško atlyginimo gyvenanti valytoja šluoja kiemą, į smėlio dėžes kas vasarą privežama smėlio, jau praeityje.

Tie, kurie vis dar tikisi sulaukti anų laikų, mieliau taikstosi su piktžolėmis iki juosmens, nei paima į rankas dalgį ar grėblį. Tačiau vis daugiau kauniečių, pavydžiai žvelgdami į individualių namų žaliąsias oazes, sukrunta ir nori parodyti, kad ir daugiabučio namo prieigos gali atrodyti ne ką prasčiau. Daugelio daugiabučių gyventojai stengiasi prižiūrėti bent žaliuojančius žemės plotus.

Vienur šienavimo misiją prisiima kuris nors gyventojų, gaunantis už kiemo priežiūrą nedidelį, suneštinį atlygį. Kiti samdo darbininką. Vis dažniau prie daugiabučių laiptinių galima pamatyti besistiebiančius dekoratyvinius ir žydinčius augalus. Išmoningiau išpuoselėtas kiemas rodo, kad čia gyvena žemės darbus mylintys entuziastai.

Nuo automobilių – bordiūrai

"Atsiranda kvailių, kurie tvarko", – juokėsi A.Smetonos alėjos gyventojas Donatas, puoselėjantis žalumą savo keturaukščio namo kieme. Pensininkas savo iniciatyva sodino gyvatvores, kitus augalus, nuolat šienauja veją.

Vyras rado išeitį, kad žaliųjų plotų neužgrobtų automobiliai. Jis rankomis paaukštino važiuojamosios dalies bordiūrus, tad pagundos ratais ropštis ant vejos nebeliko.
Už kiemo aplinkos tvarkymą kaimynai, pasak vyro, moka simboliškai, net ne visi pinigų duoda. Donatas sako nesiekiantis uždirbti, tiesiog tikisi, kad bent žoliapjovei reikalingi degalai atsipirks. Vis dėlto jo triūsą vertina ne visi.

"Sudėliokite man prioritetus: žmogus, šuo, automobilis. Kuris pirmoje vietoje? Deja, žmogus – paskutinėje vietoje. Pirmoje eilėje – šuo, kuris tuštinasi kur nori. Iškėliau bordiūrus, tai automobiliai neužlipa. Jei galėtų, įvažiuotų į laiptinę", – apmaudo neslėpė aplinka besirūpinantis vyras.



Žemės darbams neabejingas Donatas rūpinasi augalais viename kiemo gale. Kitame – entuziastės Jovitos veiklos zona. Moteris, grįžusi po darbo, įninka į vešančius gėlynus po langais ir pailsi.

"Sakote, kam reikia grožio? O ką veikti kambaryje?" – šypsojosi laisvadienį gėlynui aukojanti Jovita. Jai malonu, kai praeiviai sustoja pasigrožėti puoselėjama kiemo aplinka ir net nepastebi, kad pats namas senas ir aptriušęs.

Vis dėlto, guodėsi moteris, ne visi kaimynui jos triūsu džiaugiasi. Kai kam atrodo, kad augalai mašalus pritraukia, atranda kitų priežasčių reikšti nepasitenkinimą.

Apstu nelegalių aikštelių

Daugelyje kiemų nesantaiką kelia vietos automobiliams stygius. Kai nelieka vietos ant asfaltuotos dangos, vairuotojai juos stato ant vejos, kuri ilgainiui virsta purvynu. Todėl daug kur automobilių savininkai pila ant buvusios vejos žvyrą, statybines atliekas, skaldą ir kitas gruntą kietinančias medžiagas.

Tvarkingai padidinti esamas aikšteles įstengia vos vieno kito daugiabučio gyventojai. Antai įvaža į P.Plechavičiaus gatvės 16-ojo namo kiemą paplatinta, matyti žymės, kiek padidėjo senoji aikštelė. Asfaltuojant papildomą plotą ir aukojant kelias vietas automobiliams, buvo išsaugoti keli dekoratyviniai medžiai. Automobilių vietos pažymėtos baltomis linijomis.

Šio namo savininkų bendrijos pirmininkas Jonas Didžionis prisiminė, kad šie darbai buvo atlikti maždaug prieš aštuonerius metus, tada jis dar nebuvo bendrijos vadovas.
Vyro žiniomis, aikštelės praplėtimo darbai buvo suderinti su savivaldybės Urbanistikos skyriumi. Bendro sumanymo ėmėsi dviejų gretimų namų gyventojai.

"Šiek tiek lėšų pridėjo savivaldybė, gyventojams tai iš viso kainavo 4 tūkst. litų. Padalijus abiejų namų gyventojams, butui kainavo apie 40 litų. Tada vietų automobiliams užteko, dabar – jau ne. Labai daug automobilių", – pasakojo J.Didžionis.



Tačiau tai tik vienas iš kelių sėkmingų automobilių aikštelės didinimo pavyzdžių. Įveikti šią užduotį reikia ne vien tūkstančių litų. Procesas gali įstrigti dar rengiant dokumentus.

Savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėjo pavaduotojas Rytis Petras Strimaitis:

Automobilių stovėjimo aikštelė yra statinys, kurio statybą reikia vykdyti. Statybos įstatyme statyba siejama su žemės sklypu. Jei namui nėra priskirto žemės sklypo, ir statybos vykdyti negalima. Daugiabutis namas pirmiausia turi suformuoti sau sklypą, parengdamas detalųjį planą, tada jį išsinuomoja arba nusiperka.

Detalųjį planą rengia samdytas atestuotas architektas, tai dažniausiai kainuoja ne vieną tūkstantį litų, priklausomai nuo sklypo dydžio ir sudėtingumo. Parengti detalųjį planą nėra lengva, kai greta stovi keli namai ir reikia gauti kitų namų gyventojų pritarimą.

Prieš kelerius metus bandėme savo lėšomis suformuoti sklypus vienam daugiabučių kvartalui, bet susidūrėme su problema derinant skirtingų namų gyventojų interesus. Vėliau atėjo laikas, kai šiam sumanymui įgyvendinti apskritai nebeliko pinigų. Yra keletas namų Kaune, kurie legaliai pasididino automobilių stovėjimo aikšteles. Tačiau tai padarė paprastesniu būdu: praplėtė privažiavimo kelius. Kadangi jie buvo prižiūrimi savivaldybės komunalinio ūkio, darbai buvo įvardyti kaip kelio rekonstrukcija įrengiant automobilių stovėjimo aikštelę. Pinigus už tai mokėjo patys gyventojai.

Žmonės buvo labai iniciatyvūs, ieškojo kelių ir rado. Gali būti, kad ateityje procedūros taps paprastesnės. Iš savivaldybių asociacija siūlo pakeisti vieną norminį dokumentą, kurį priėmus, miestuose nereikės rengti detaliųjų planų, juos atitiks sklypų planai. Tenka matyti daug nelegalių, net neasfaltuotų automobilių aikštelių kiemuose. Šių darbų iniciatoriai pažeidžia kitų gyventojų teises. Vieni jas daro per arti namo langų, atima bendro naudojimo, poilsio teritorijas. Automobiliai yra blogybė mūsų miestui, kuris yra nepasirengęs tokiai jų gausai. Greitai miestuose pusę žemės užims keliai, sankryžos ir aikštelės automobiliams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Netradicines darbo vietas Kaune išgraibstė dar nespėjus jų įrengti
    Netradicines darbo vietas Kaune išgraibstė dar nespėjus jų įrengti

    Naujas bendradarbystės (angl. coworking) ir nedidelių biurų erdvės Kauno centre pasiūliusio tinklo „Happspace“ vystytojai informuoja, kad laisvų vietų čia nebelikę. Nors pirmieji nuomininkai įsikrausto nuo sausio vidurio, dar prieš...

  • Į Seimą neperrinkta B. Vėsaitė neranda darbo
    Į Seimą neperrinkta B. Vėsaitė neranda darbo

    Po Seimo rinkimų į parlamentą nepatekę buvę Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakcijos nariai iki šiol sunkiai ieškosi darbo, rašo „Lietuvos žinios“. ...

    20
  • Studentė: informacijos apie savanoriškas organizacijas labai trūksta
    Studentė: informacijos apie savanoriškas organizacijas labai trūksta

    „Savanoriavimas mane išlaisvina, aš atsipalaiduoju. Ši veikla ne tik labai smagi, bet ir padeda atrasti save“, – teigia Aurelija Vepštaitė, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF)...

  • Obelynė bus tvarkoma išsaugant savastį
    Obelynė bus tvarkoma išsaugant savastį

    Obelynės parkas bus sutvarkytas ir pritaikytas visuomenės poreikiams negriaunant senosios struktūros. ...

    2
  • Ar jūsų automobilis iš karto įveiktų bauginantį barjerą?
    Ar jūsų automobilis iš karto įveiktų bauginantį barjerą?

    Kaune jau kelintus metus iš eilės techninės apžiūros (TA) barjerą iš pirmo karto įveikia iki 60 proc. vairuotojų, tačiau vis dar nemažai tokių, kurie su visiškai netvarkingu automobiliu bando prasprūsti TA kontrolieriams pro aki...

    2
  • Operos solistas primena iš pamokų sprunkantį moksleivį
    Operos solistas primena iš pamokų sprunkantį moksleivį

    Pernai vos du Kauno miesto tarybos nariai dalyvavo visuose posėdžiuose, tačiau netrūko tokių, kurie sugebėjo praleisti pusę. Rečiausiai Kauno valdžios rūmuose buvo matomas operos solistas Liudas Mikalauskas. ...

    4
  • Audra energetikoje – kas ir ko nepasidalija?
    Audra energetikoje – kas ir ko nepasidalija?

    Vilniaus savivaldybė spaudžia "Lietuvos energiją" įsigyti iš jos trečiąją termofikacijos elektrinę (TE-3), antraip ji neduos leidimo kogeneracinei jėgainei sostinėje statyti. Prieš kogeneracinę jėgainę į kovą kyla Kaune v...

    2
  • Kas Kaune už šildymą mokės daugiausiai?
    Kas Kaune už šildymą mokės daugiausiai?

    Kai kurių Kauno daugiabučių gyventojai už 60 m2 ploto būsto šildymą vidutiniškai mokės 24, kai kurie – 124 eurus. Didžiausi ir mažiausi mokėjimai skirsis daugiau nei penkis kartus, skelbia Kauno miesto savivaldybė. Tai paai&scaro...

    5
  • Nepilnamečiams naktinių klubų durys plačiai atvertos
    Nepilnamečiams naktinių klubų durys plačiai atvertos

    Nepilnamečiai iki 16 metų viešose vietose Kaune naktimis be tėvų negali lankytis. Toks Kauno tarybos sprendimas galioja beveik 20 metų. Tik, atrodo, jis naktiniuose klubuose negalioja, o atsakomybė už tvarką pažeidusį jaunuolį kristų tik ant...

    6
  • Užliedžiai auga neregėtais tempais
    Užliedžiai auga neregėtais tempais

    Neregėtais tempais auganti Užliedžių seniūnija kelia vis naujus iššūkius Kauno rajono vadovams. Praėjusį ketvirtadienį apsilankę šioje seniūnijoje, jie nusprendė imtis pertvarkos. ...

    4
Daugiau straipsnių