- Indrė Pepcevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau kurį laiką sostinėje nerimsta aistros dėl miesto planų integruoti mikroautobusus į bendrą viešojo transporto sistemą. Tam besipriešinanti Vilniaus miesto vežėjų asociacija prieš savaitę surengė mitingą, o štai įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ Darbuotų profesinės sąjungos nariai parašė atvirą laišką, kuriame rašo, kad mikroautobusų vežėjų teiginiai yra nepagrįsti ir „Vilniaus viešojo transporto“ pertvarka būtina.
Sankcionuotą mitingą Vilniaus miesto vežėjų asociacija, palaikoma sostinės valdžios politinių oponentų, surengė, kaip patys teigė, atsižvelgusi į gyventojų nuomonę ir interesus. Šia protesto akcija siekta atkreipti savivaldybės tarybos dėmesį, kad jos sprendimas naikinti dalį privačių vežėjų maršrutų prasilenkia su vilniečių norais.
Tuomet Seimo narys Algis Strelčiūnas teigė, kad planuojamas konkursas, kur privatiems vežėjams numatytos tik 35 transporto priemonės vietoj 220, yra blogai, ir kad projektas turi būti derinamas su gyventojais.
Savivaldybės teigimu, šis projektas skirtas į Vilniaus transporto sistemą integruoti privačius vežėjus ir ją atnaujinti. Konkurso projekto, pagal kurį privatūs vežėjai būtų integruoti į Vilniaus transporto sistemą, taryba nepatvirtino, todėl nuo liepos 1 d. sostinėje mikroautobusų nebeliks.
Savo laiške miesto tarybos nariams „Vilniaus viešojo transporto“ Darbuotojų profesinė sąjunga, kurią sudaro apie 1450 narių, skundžiasi, kad sudarytos nevienodos konkurencinės sąlygos.
„Mikroautobusai dirba tik tada, kai yra keleivių, o įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai važiuoja nuo ankstyvo ryto iki nakties – net kai keleivių nėra daug, nes turi užtikrinti gyventojų susisiekimą, - rašoma laiške. – Be to, tik „Vilniaus viešasis transportas“ 70 proc. keleivių vežami su 80 ir 50 proc. nuolaidomis.“
Profesinės sąjungos teigimu, savivaldybei patikslinus maršrutus, mikroautobusų vežėjai atsisakė jais važiuoti ir esą dėl to visas pelnas lieka jiems, o „Vilniaus viešajam transportui“ ir jų keleiviams – tik nuostoliai.
Laiške į privačių vežėjų daržą mėtomi akmenys ir dėl to, kad norėdami išleisti arba įsodinti keleivį jie sustoja bet kur, lenktyniauja su viešojo transporto priemonėmis, važiuoja prieš jas ir visiems sukelia avarines situacijas.
„Vilniaus viešajame transporte“ dirba nemažai privačiame sektoriuje dirbusių vairuotojų. Iš jų žinome, kad neskaidriai formuojami darbo grafikai ir tabeliai. Jų pajamos nėra subalansuotos, stimuliuoja teisėtom ir neteisėtom priemonėm pritraukti keleivius. Dirba daug ilgesnį darbo laiką, nei numatyta darbo sutartyje ir darbo grafikuose. Netinkamai paskaičiuojami ir nesumokami mokesčiai valstybei ir socialinėms garantijoms užtikrinti“, - teigiama laiške miesto tarybai.
Profesinė sąjunga mano, kad veikiausiai dėl šių priežasčių privatūs vežėjai ir nenori ateiti į bendrą miesto transporto sistemą, kurios pertvarka, jų žodžiais, yra būtina.
„Vilniaus viešasis transportas“ aptarnauja 90 proc. keleivių. Dėl to reikėtų pradėti galvoti apie tai, kaip užtikrinti daugumos keleivių poreikius, o ne tik privataus verslo, kuris tik naudojasi netoliaregiškais ir neekonomiškais valdžios sprendimais“, - rašoma laiške.
„Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos atstovai miesto valdžiai siūlo tęsti projektus, o privatiems vežėjams pasiūlyti ieškoti nišos tomis pačiomis konkurencinėmis sąlygomis pagal savo pajėgumus, „neleisti darkyti sostinės susisiekimo sistemos, maksimaliai sumažinti eismo saugumo riziką“.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...