Darbuotojų profesinė sąjunga: viešojo transporto pertvarka būtina

Jau kurį laiką sostinėje nerimsta aistros dėl miesto planų integruoti mikroautobusus į bendrą viešojo transporto sistemą. Tam besipriešinanti Vilniaus miesto vežėjų asociacija prieš savaitę surengė mitingą, o štai įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ Darbuotų profesinės sąjungos nariai parašė atvirą laišką, kuriame rašo, kad mikroautobusų vežėjų teiginiai yra nepagrįsti ir „Vilniaus viešojo transporto“ pertvarka būtina.

Sankcionuotą mitingą Vilniaus miesto vežėjų asociacija, palaikoma sostinės valdžios politinių oponentų, surengė, kaip patys teigė, atsižvelgusi į gyventojų nuomonę ir interesus. Šia protesto akcija siekta atkreipti savivaldybės tarybos dėmesį, kad jos sprendimas naikinti dalį privačių vežėjų maršrutų prasilenkia su vilniečių norais.

Tuomet Seimo narys Algis Strelčiūnas teigė, kad planuojamas konkursas, kur privatiems vežėjams numatytos tik 35 transporto priemonės vietoj 220, yra blogai, ir kad projektas turi būti derinamas su gyventojais.

Savivaldybės teigimu, šis projektas skirtas į Vilniaus transporto sistemą integruoti privačius vežėjus ir ją atnaujinti. Konkurso projekto, pagal kurį privatūs vežėjai būtų integruoti į Vilniaus transporto sistemą, taryba nepatvirtino, todėl nuo liepos 1 d. sostinėje mikroautobusų nebeliks.

Savo laiške miesto tarybos nariams „Vilniaus viešojo transporto“ Darbuotojų profesinė sąjunga, kurią sudaro apie 1450 narių, skundžiasi, kad sudarytos nevienodos konkurencinės sąlygos.

„Mikroautobusai dirba tik tada, kai yra keleivių, o įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai važiuoja nuo ankstyvo ryto iki nakties – net kai keleivių nėra daug, nes turi užtikrinti gyventojų susisiekimą, - rašoma laiške. – Be to, tik „Vilniaus viešasis transportas“ 70 proc. keleivių vežami su 80 ir 50 proc. nuolaidomis.“

Profesinės sąjungos teigimu, savivaldybei patikslinus maršrutus, mikroautobusų vežėjai atsisakė jais važiuoti ir esą dėl to visas pelnas lieka jiems, o „Vilniaus viešajam transportui“ ir jų keleiviams – tik nuostoliai.

Laiške į privačių vežėjų daržą mėtomi akmenys ir dėl to, kad norėdami išleisti arba įsodinti keleivį jie sustoja bet kur, lenktyniauja su viešojo transporto priemonėmis, važiuoja prieš jas ir visiems sukelia avarines situacijas.

„Vilniaus viešajame transporte“ dirba nemažai privačiame sektoriuje dirbusių vairuotojų. Iš jų žinome, kad neskaidriai formuojami darbo grafikai ir tabeliai. Jų pajamos nėra subalansuotos, stimuliuoja teisėtom ir neteisėtom priemonėm pritraukti keleivius. Dirba daug ilgesnį darbo laiką, nei numatyta darbo sutartyje ir darbo grafikuose. Netinkamai paskaičiuojami ir nesumokami mokesčiai valstybei ir socialinėms garantijoms užtikrinti“, - teigiama laiške miesto tarybai.

Profesinė sąjunga mano, kad veikiausiai dėl šių priežasčių privatūs vežėjai ir nenori ateiti į bendrą miesto transporto sistemą, kurios pertvarka, jų žodžiais, yra būtina.

„Vilniaus viešasis transportas“ aptarnauja 90 proc. keleivių. Dėl to reikėtų pradėti galvoti apie tai, kaip užtikrinti daugumos keleivių poreikius, o ne tik privataus verslo, kuris tik naudojasi netoliaregiškais ir neekonomiškais valdžios sprendimais“, - rašoma laiške.

„Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos atstovai miesto valdžiai siūlo tęsti projektus, o privatiems vežėjams pasiūlyti ieškoti nišos tomis pačiomis konkurencinėmis sąlygomis pagal savo pajėgumus, „neleisti darkyti sostinės susisiekimo sistemos, maksimaliai sumažinti eismo saugumo riziką“.

 

 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių