Bendruoju pagalbos telefonu geriau neskambinti?

Bendrojo pagalbos telefono numeriu 112 skambinantys vilniečiai turėtų gerai pagalvoti, kam skambina. Pagalbos centro Organizacinio skyriaus vedėjos nuomone, žmonės dėl sveikatos sutrikimų turėtų skambinti gydytojams, dėl miesto tvarkos pažeidimų - Viešosios tvarkos skyriui.

Rugsėjo 3-ąją Vyriausybė patvirtino Bendrojo pagalbos telefono numerio infrastruktūros plėtros programą. Vakar apie tai buvo rašoma  portale vilniausdiena.lt . Šiandien - plačiau apie Bendrojo pagalbos telefono centro darbą.

Bendrasis pagalbos telefono numeris 112 nuo 2003 metų veikia visoje Europos Sąjungoje, o nuo 2004 metų - ir Lietuvoje. Lietuvoje įsteigtas Bendrasis pagalbos centras kol kas priima tik šio telefono skambučius Vilniuje ir dalyje Vilniaus rajono. Kituose Lietuvos miestuose skambučius administruoja policijos įstaigos.

Ar vilniečiai patenkinti centro darbu? Vienas interneto portalo vilniausdiena.lt lankytojas N. teigia kartą norėjęs telefonu pranešti apie įtariamą vagystę. Užupio teritorijoje įtartini asmenys vienoje statybvietėje lupinėjo plytas. Paskambinęs pagalbos telefonu jis teigia laukęs beveik 10 min., bet buvo girdėti vien nepakelto telefono signalas.

Bendrojo pagalbos centro Organizacinio skyriaus vedėja Auksė Čibirienė teigia, kad telefonas tikrai keliamas nuolat, sureaguojama vidutiniškai per 7 sekundes. Deja, kartais operatorės būna užimtos, todėl skambinusiajam tenka palaukti. Blogiausia, kad žmonės, nesulaukę, kol operatorės atsilaisvins, meta ragelį ir skambina iš naujo. Tokiu atveju jiems tenka laukti dar ilgiau, nes operatorės priima kitų eilėje laukiančiųjų skambučius.

Dar vienas vilnietis M. teigia skambinęs bendruoju telefonu, norėdamas pranešti apie gatvėje gulintį vyrą. Centro operatorė paprašė jo palaukti, kol bus sujungtas su greitąja medicinos pagalba. Vyriškis piktinasi, kad operatorė nepriėmė jo pareiškimo, o liepė laukti.

Auksė Čibirienė portalui vilniausdiena.lt pasakojo, kad šiuo metu nėra greito tiesioginio ryšio su greitąja pagalba, nes, kai šioji persikėlė į naujas patalpas, išjungė stoties įrangą. Ši problema iki šiol neišspręsta. Priimti su sveikatos problemomis susijusių skambučių centras nenori, nes, jos nuomone, tik medikai gali tiksliai pasiaiškinti skambinančiojo būklę.

Be to, anot jos, žmonės pagalbos telefonu dabar skambina dėl menkiausio sunegalavimo. Pavyzdžiui, 45-erių metų vyriškis praneša, kad jam sukilo 37,6 temperatūra. Užsienyje tokiais atvejais žmonės kreipiasi telefonu visą parą konsultuojantį gydytoją.

Eiliniam žmogui būtų patogiausia, jei jis galėtų visomis bėdomis kreiptis vienu telefonu, kad nereiktų įsiminti gausybės telefonų. Pagalbos centro darbuotojai atrodo, kad žmonės dėl sveikatos sutrikimų turėtų skambinti gydytojams, dėl miesto tvarkos pažeidimų - Viešosios tvarkos skyriaus telefonu. (Kaip vakar skelbė portalas vilniausdiena.lt, Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas tikisi, kad kada nors paskambinus 112 bus priimami ir jų tarnybai skirti pranešimai). Kyla klausimas - kam tuomet iš viso reikalingas bendrasis pagalbos telefonas?

A. Čibirienė pasakojo, kad šiuo metu centrui kliūva didžiulis krūvis. Vienu metu centre dirba 4-5 operatorės. Per parą jos turi atsakyti apie 4000 skambučių. Iš jų tik apie 700 būna rimti. Pavyzdžiui, vieną naktį nedavė ramybės psichiškai nesveika moteris. Į centrą ji sugebėjo paskambinti beveik 300 kartų. Dažnai į centrą skambina piktavaliai, siekiantys tiesiog pasikolioti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių