„Begą“ pasiekė galingiausias Klaipėdos uoste greiferinis kranas

Ketvirtadienį Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją „Bega“ pasiekė pagal specialų užsakymą Austrijoje pagamintas galingiausias Klaipėdos uoste mobilusis greiferinis  kranas „Liebherr LHM 420“. Tai – viena paskutiniųjų grandžių šiai bendrovei Klaipėdos uoste kuriant birių krovinių paskirstymo centrą.

Per pastaruosius dvejus su puse metų „Bega“ į krovos pajėgumų didinimą investavo daugiau nei 80 mln. Lt ir per šį laiką pastatė Universalų žemės ūkio produktų eksporto-importo terminalą, kuris pajėgus perkrauti 2,5 mln. t birių krovinių per metus.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija savo ruožtu buvo užsakovas statant pirsą, kuris yra skirtas aptarnauti naująjį jau pastatytą bei kitus kompanijos „Bega“ šiaurinėje dalyje planuojamus terminalus, numatytus bendrovės vykdomoje Uosto infrastruktūros bei terminalų plėtros programoje iki 2020 m.

Ant pirso „Bega“ jau kiek anksčiau sumontavo našų mobilųjį laivų krautuvą, o šią savaitę ant naujųjų krantinių užvažiuos ir 124 t keliamosios galios mobilusis uostinis kranas. Jis į kompaniją buvo atplukdytas specialia barža iš Rostoko uosto. Čia jis buvo pabaigtas montuoti ir paruoštas darbui.

Naujasis kranas pritaikytas specialiai birių krovinių krovai, t.y. jo įranga leis išvengti krovinio prabyrėjimo ar dulkėjimo. Atsižvelgiant į kompanijos planus ir keliamus uždavinius, jam pagamintas didžiausias šiuo metu Baltijos uostuose greiferis, vienu metu galintis pasemti 42 kub. m krovinio.

Kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio teigimu, kranas yra skirtas birių krovinių importui bei paskirstymui, kurio paklausa pastaruoju metu sparčiai auga. 2010 m. iš viso kompanijoje perkrauto žemės ūkio produkcijos kiekio jos importas sudarė apie 14 proc., o per 2011 ir šiuos metus išaugo dvigubai.

Didelio tonažo „Panamax“ tipo laivais atgabenta biri žemės ūkio produkcija yra išskirstoma ne tik geležinkelio vagonais, bet ir mažesniais laivais į kitus Baltijos jūros uostus. Pasak A. Kuzmarskio, naujas galingas kranas palengvins ir paspartins šį procesą. Dirbdamas su išskirtinio dydžio greiferiu, palankiomis sąlygomis jis galės pasiekti apie 15 tūkst. t per parą našumą, o tai leis 50 tūkst. t talpos laivą iškrauti greičiau nei per 4 paras.

Šiuo metu kompanija „Bega“ jau yra visiškai pasiruošusi žemės ūkio terminalo funkcionavimui visu pajėgumu ir birių žemės ūkio produktų, įskaitant grūdus, krovai. Belieka sulaukti, kol Uosto direkcija užtikrins gylį iki 14 metrų prie pirso, kad prie jo galėtų švartuotis didelio tonažo laivai, galintys atgabenti ar išgabenti iki 70 tūkst. t biraus krovinio partijas. Žinia, uosto kanalas direkcijos užsakymu jau yra  gilinamas iki 14,5 metro.

Savo ruožtu kompanija „Bega“, vykdydama Uosto infrastruktūros ir terminalų plėtros programą laikotarpiu nuo 2010 iki 2020 metų, investuos dar apie 250 mln. Lt ir išplės ne tik žemės ūkio produkcijos, bet ir kitų birių krovinių krovos, taravimo bei distribucijos pajėgumus.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Vaikų žaidimų aikštelėse – nesaugu?
    Vaikų žaidimų aikštelėse – nesaugu?

    Šiemet įrengta vaikų žaidimų aikštelė verkiant prašosi remonto. Mamos nerimauja, kad žaisdami su nesaugiais įrenginiais vaikai gali nukristi ir smarkiai susižeisti. ...

  • Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas
    Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas

    Dėl vietos po saule savo transporto priemonėms klaipėdiečiai demonstruoja neregėtą išmonę – akiplėšų automobiliai ne tik apmėtomi kiaušiniais ar apkaišomi įvairiausiais rašteliais, įžūliausieji savo ma&sca...

    14
  • Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą
    Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. Šį kartą į s...

    5
  • Kur išmesti saldainio popieriuką?
    Kur išmesti saldainio popieriuką?

    Kaip rūšiuoti, mokykliniuose vadovėliuose nerašoma, todėl žinios apie atliekų tvarkymą moksleivius pasiekia per specialias paskaitas. ...

  • Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės
    Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės

    Vyriausybėje svarstytas įstatymų paketas dėl dalies valstybės įmonių, tarp jų ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, pertvarkymo į akcines bendroves. ...

    7
  • Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis
    Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis

    Klaipėdiečiai ir aplinkinių miestų gyventojai jau gerą savaitę traukia į uostamiesčio kapines tvarkyti artimųjų kapų. Uostamiesčio savivaldybės Kapinių priežiūros skyrius perspėja gyventojus, jog lapkričio 1-ąją, Visų šventųjų die...

    6
  • Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose
    Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose

    Užsienyje atsiveria naujos galimybės Lietuvos verslui ir atsakingiems žmonėms. ...

    7
  • Klaipėda neteks ES paramos?
    Klaipėda neteks ES paramos?

    Po susitikimo su vidaus reikalų viceministru Dariumi Urbonu Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas liko sukrėstas. Pasirodo, ES projektams įgyvendinti skirtos lėšos vis dar neįsisavintos, o uostamiesčiui iškilo reali grėsmė netekti paramo...

    112
  • Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas
    Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas

    Klaipėdoje pradeda šilti ir gyventojų radiatoriai. Savivaldybės administracijai paskelbus apie oficialią šildymo sezono pradžią prižiūrėtojai šilumą daugiabučiuose namuose paprastai įjungia per vieną ar dvi dienas. ...

    41
  • Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda
    Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda

    Paskutinio kruizinio laivo „Marco Polo“ apsilankymu penktadienį Klaipėdoje uždarytas 2018 m. kruizinių laivų turizmo sezonas. ...

    5
Daugiau straipsnių