„Begą“ pasiekė galingiausias Klaipėdos uoste greiferinis kranas

Ketvirtadienį Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją „Bega“ pasiekė pagal specialų užsakymą Austrijoje pagamintas galingiausias Klaipėdos uoste mobilusis greiferinis  kranas „Liebherr LHM 420“. Tai – viena paskutiniųjų grandžių šiai bendrovei Klaipėdos uoste kuriant birių krovinių paskirstymo centrą.

Per pastaruosius dvejus su puse metų „Bega“ į krovos pajėgumų didinimą investavo daugiau nei 80 mln. Lt ir per šį laiką pastatė Universalų žemės ūkio produktų eksporto-importo terminalą, kuris pajėgus perkrauti 2,5 mln. t birių krovinių per metus.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija savo ruožtu buvo užsakovas statant pirsą, kuris yra skirtas aptarnauti naująjį jau pastatytą bei kitus kompanijos „Bega“ šiaurinėje dalyje planuojamus terminalus, numatytus bendrovės vykdomoje Uosto infrastruktūros bei terminalų plėtros programoje iki 2020 m.

Ant pirso „Bega“ jau kiek anksčiau sumontavo našų mobilųjį laivų krautuvą, o šią savaitę ant naujųjų krantinių užvažiuos ir 124 t keliamosios galios mobilusis uostinis kranas. Jis į kompaniją buvo atplukdytas specialia barža iš Rostoko uosto. Čia jis buvo pabaigtas montuoti ir paruoštas darbui.

Naujasis kranas pritaikytas specialiai birių krovinių krovai, t.y. jo įranga leis išvengti krovinio prabyrėjimo ar dulkėjimo. Atsižvelgiant į kompanijos planus ir keliamus uždavinius, jam pagamintas didžiausias šiuo metu Baltijos uostuose greiferis, vienu metu galintis pasemti 42 kub. m krovinio.

Kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio teigimu, kranas yra skirtas birių krovinių importui bei paskirstymui, kurio paklausa pastaruoju metu sparčiai auga. 2010 m. iš viso kompanijoje perkrauto žemės ūkio produkcijos kiekio jos importas sudarė apie 14 proc., o per 2011 ir šiuos metus išaugo dvigubai.

Didelio tonažo „Panamax“ tipo laivais atgabenta biri žemės ūkio produkcija yra išskirstoma ne tik geležinkelio vagonais, bet ir mažesniais laivais į kitus Baltijos jūros uostus. Pasak A. Kuzmarskio, naujas galingas kranas palengvins ir paspartins šį procesą. Dirbdamas su išskirtinio dydžio greiferiu, palankiomis sąlygomis jis galės pasiekti apie 15 tūkst. t per parą našumą, o tai leis 50 tūkst. t talpos laivą iškrauti greičiau nei per 4 paras.

Šiuo metu kompanija „Bega“ jau yra visiškai pasiruošusi žemės ūkio terminalo funkcionavimui visu pajėgumu ir birių žemės ūkio produktų, įskaitant grūdus, krovai. Belieka sulaukti, kol Uosto direkcija užtikrins gylį iki 14 metrų prie pirso, kad prie jo galėtų švartuotis didelio tonažo laivai, galintys atgabenti ar išgabenti iki 70 tūkst. t biraus krovinio partijas. Žinia, uosto kanalas direkcijos užsakymu jau yra  gilinamas iki 14,5 metro.

Savo ruožtu kompanija „Bega“, vykdydama Uosto infrastruktūros ir terminalų plėtros programą laikotarpiu nuo 2010 iki 2020 metų, investuos dar apie 250 mln. Lt ir išplės ne tik žemės ūkio produkcijos, bet ir kitų birių krovinių krovos, taravimo bei distribucijos pajėgumus.


Šiame straipsnyje: Klaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Lietuvai priklausančiame kelte įstrigo 12 pabėgėlių
    Lietuvai priklausančiame kelte įstrigo 12 pabėgėlių

    Klaipėdos keltų bendrovės „DFDS Seaways“ kelte „Kaunas Seaways“ aptikta 12 pabėgėlių, pranešė portalas delfi.lt. ...

    7
  • Laivybos administracijoje – landos korupcijai
    Laivybos administracijoje – landos korupcijai

    Aiškėja, kad dalies klaipėdiečių jūrininkų aršiai nuo pertvarkymo ginama Lietuvos saugios laivybos administracija veikė neefektyviai. ...

  • KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą
    KLASCO pertvarkys atsilaisvinusią perkėlą

    Paskutiniąsias savaites Jūrų perkėlos terminalas gyvuoja kaip Tarptautinė jūrų perkėla – paskutinę keltų liniją iš jos DFDS planuoja iškelti dar šiais metais. ...

    4
  • Medis butą pavertė ola
    Medis butą pavertė ola

    Budelkiemio gatvės 17-ojo daugiabučio namo gyventojams dar kelis mėnesius teks kęsti tamsą, drėgmę, pelėsių tvaiką namuose ir baimę – ar nebus suniokotas jos turtas. Moters bėdų priežastis – per arti langų augantis medis, kuris nieka...

    7
  • Ar reikia įkurti šunų pliažus?
    Ar reikia įkurti šunų pliažus?

    Higienos normoje numačius, kad paplūdimiuose turi atsirasti zona, kurioje galima lankytis su gyvūnais, kilo daug diskusijų. Keturkojų mylėtojai sveikina tokius pakeitimus. ...

    7
  • Baltijos šalių vartotojus netrukus pasieks pirmosios dujos iš JAV
    Baltijos šalių vartotojus netrukus pasieks pirmosios dujos iš JAV

    JAV išgautos gamtinės dujos jau šią savaitę pasieks Lietuvos ir Baltijos šalių gyventojų namus, verslą ir pramonę, elektrines bei ūkininkus. ...

    27
  • Girtuoklių paplūdimiuose mažėja
    Girtuoklių paplūdimiuose mažėja

    Šį sezoną paplūdimyje laiką leidę ir alkoholį vartoję vasarotojai nesiveržė pasitikrinti blaivumo, nors tokia galimybė buvo. Gelbėtojai pastebi, kad girtaujančiųjų pliažuose gerokai sumažėjo. ...

  • Memoriale siūlo suformuoti žemėlapį
    Memoriale siūlo suformuoti žemėlapį

    Skvero, kuriame yra memorialas, skirtas Klaipėdos politiniams kaliniams ir tremtiniams atminti, laukia permainos. Projektuotojai siūlo apšviesti paminklą, o grindinį paversti žemėlapiu, kur švieselėmis būtų pažymėtos lietuvių tremties...

    3
  • Klaipėdos universitetas keičia strateginę kryptį
    Klaipėdos universitetas keičia strateginę kryptį

    Lietuvos universitetai jau skaičiuoja galutinius 2017 m. priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatus, todėl galima aptarti kai kuriuos faktus, pasidalinti planais. Viešojoje erdvėje jau skelbti statistiniai duomenys, bet jie buvo fragmenti&sc...

    5
  • Klaipėdoje atsigauna ir naftos produktų krova
    Klaipėdoje atsigauna ir naftos produktų krova

    Liepą Baltijos jūros regione vėl sublizgėjo Klaipėdos uostas. Pirmą kartą visos jo krovinių grupės pasiekė teigiamą rezultatą. ...

    2
Daugiau straipsnių