Baigtas „LISCO Gloria“ avarijos tyrimas

Lietuvos saugios laivybos administracija (toliau – LSLA) ir Vokietijos federalinis jūrų avarijų tyrimų biuras (toliau – BSU) baigė bendrą tyrimą dėl gaisro, įvykusio pernai spalio 8 dieną ro-ro keleiviniame laive „LISCO Gloria“.

Tai yra viena rimčiausių avarijų, įvykusių Baltijos jūroje per kelis paskutinius dešimtmečius, - teigiama Lietuvos saugios laivybos administracijos pranešime spaudai.

Teigiama, kad tyrimo metu nebuvo siekiama nustatyti kieno nors kaltę ar atsakomybę. Pagrindinis atlikto tyrimo tikslas – didinti laivybos saugumą.

Ryžtingi laivo įgulos veiksmai, budrūs keleiviai, palankios oro sąlygos, greitas kranto tarnybų reagavimas, taip pat pasiaukojantys žmonių, suteikusių pagalbą įvykio vietoje, veiksmai padėjo pasiekti pagrindinį tikslą – visi laive esantys žmonės buvo sėkmingai išgelbėti.

Tyrimo metu prieita prie išvados, kad gaisro židinys buvo sunkvežimis su priekaba, kurioje buvo gabenama šaldyta paukštienos produkcija, stovėjęs viršutiniame denyje šeštajame kelyje (dešinysis bortas) pirmoje pozicijoje. Priekabos šaldymo įrangos elektros energijos maitinimas buvo prijungtas prie laivo elektros energijos tiekimo tinklo. Labiausiai tikėtina gaisro židinio vieta – tarp sunkvežimio kabinos ir priekabos. Dėl keletą savaičių trukusio gaisro ir labai aukštos temperatūros buvo sunaikinta daugybė transporto priemonių ir laivo konstrukcijų, todėl nebuvo įmanoma prieiti prie vienareikšmės ir neginčijamos gaisro kilimo priežasties. Vis dėlto konstatuota, kad gaisro kilmė nėra susijusi su žmogiškuoju faktoriumi ir kilo dėl techninio ar elektrotechninio pobūdžio gedimo.

Panašaus pobūdžio rimtų incidentų pasitaiko labai retai dėl nuolatinio saugios laivybos standartų tobulinimo. Visgi jiems įvykus, atsiranda vis daugiau priežasčių iš naujo peržiūrėti avarines ir saugos sistemas laive bei kranto tarnybose ir visoms suinteresuotoms pusėms kartu ieškoti sprendimų, siekiant išvengti tokių incidentų. Ši ataskaita, kuri yra intensyvaus ir daugiašalio tyrimo rezultatas, parodo visų suinteresuotų pusių įsipareigojimus mokytis iš šios avarijos aplinkybių, - teigiama Lietuvos saugios laivybos administracijos pranešime spaudai.

Šias išvadas numatoma pristatyti Tarptautinės jūrų organizacijos Priešgaisrinės saugos pakomitetyje. Kartu su kitomis valstybėmis bus svarstoma, kokių sprendimų ir priemonių reikia imtis, kad būtų užtikrintas didesnis žmonių, laivų ir jais gabenamų krovinių saugumas.


Šiame straipsnyje: Lisco Gloriakeltas

NAUJAUSI KOMENTARAI

saulius

saulius portretas
".....dėl gaisro, įvykusio pernai spalio 8 dieną "......manau kad del datos klystate,ne pernai :)

Mechanikas

Mechanikas  portretas
Todel kad seniau jungdavo trelerius el.mechanikas bet pries keleta metu tai pradejo daryti jureiviai kurie mazai ismano ka apie tai. Del to as manau kalta tik kompanija .............

na taip

na taip  portretas
jei refrežeratoriaus el.irangoje yra trūkumu,tai ji gali jungti kods ir aukščiausios kvalifikacijos 'specas'jam bus kapiec.To nenumatys niekas.
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių