Automobiliai – gatvėse, garažuose – burokėliai

Savivaldybės atstovas G. K. Niaura teigia, kad mašinų stovėjimo aikštelių problema sostinėje didžiulė, bet savivaldybė mažai kuo gali padėti, nes ji  nevaldo žemės, kurioje būtų galima statyti aikšteles.

Dar prieš keletą metų Vilniuje pamačius šalia gatvės stovintį būrį automobilių, buvo galima pagalvoti, kad kažkur netoliese vyksta didelis renginys. Dabar toks vaizdelis nebestebina - vakarais visų sostinės miegamųjų rajonų gatvės kimšte prikimštos automobilių. Jais nustatyti visi gatvių kelkraščiai. Automobilių pristatyti ir visi kiemai - tai anaiptol nereiškia, kad kažkuris iš kaimynų rengia pokylį.

Valdininkams problema neaktuali - automobilius jie laiko šalia privačių namų

Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio departamento Infrastruktūros projektų skyriaus vedėjas Gintautas Kazimieras Niaura sako, kad Vilniaus savivaldybė negali išspręsti automobilių stovėjimo aikštelių problemos, nes ji nevaldo žemės. Žemė priklauso valstybei.

„Rajono bendrija gali inicijuoti stovėjimo aikštelės planą, pavyzdžiui, įrengti aikštelę šalia gyvenamųjų namų esančioje pievoje. Tuomet savivaldybė galėtų prisidėti prie plano įgyvendinimo",- sako jis.

Kas galėtų suteikti sostinės savivaldybei daugiau teisių? Kodėl nesiimama aktyvių veiksmų? G.K. Niaura sako, kad visų pirma, turi būti išspręsti žemės grąžinimo klausimai.

Gal savivaldybės ir valstybės atstovai rimtai nesiruošia spręsti šios problemos, nes patys gyvena privačiuose namuose?

Miesto ūkio departamento Eismo valdymo poskyrio vedėjas Vidutis Cemnolonskis, paklaustas, ką jis galvoja apie automobilių aikštelių trūkumą Vilniuje, atšauna, kad jam asmeniškai ši problema neaktuali. „Aš gyvenu privačiame name, šalia jo galiu kad ir  5 automobilius pasistatyti ir jie niekam netrukdys, - sako jis. - Aš jums į klausimą atsakau kaip privatus asmuo, nes tai ne mano darbo sritis."

Kaimynai grumiasi dėl automobilių vietos

 „Jei namo grįžti vėlai, rizikuoji, kad tavo automobilis liks be vietos,- sako Justiniškių mikrorajono gyventojas N. - Tenka sukti ratus aplink, kad galėtum įkišti automobilį kiek įmanoma arčiau namų, bent kelkraštyje".

Kitas vilnietis R., gyvenantis Baltupių rajone, pasakoja, kad jo namų kieme vakarais vyksta grumtynės dėl automobilio vietos. „Yra žmonių, kurie supykę, kad užėmė jų vietą, apibraižo automobilių šonus. Kartais norisi juos įskųsti policijai, bet pagalvoji - jie juk tavo kaimynai, su jais ir toliau reikės šalia gyventi",- sako jis. Vilnietį R. piktina ir tokie kaimynai, kurie „nemoka statyti automobilių", pasistato mašinas kaip papuola, nepagalvodami, kad jei pastatytų tvarkingai, šalia dar tilptų vienas, o gal net ir du automobiliai.

Garažuose - burokėliai, ant garažų - parduotuvės

Nekilnojamojo turto bendrovės garažų bendrijoms vis dažniau pasiūlo parduoti garažus (lyg jų būtų per daug!), kad jų vietose galėtų iškilti nauji pastatai. Ant požeminių garažų stogų taip pat statomos parduotuvės ir net gyvenamieji būstai. O gal ant tų stogų verčiau pastatyti naujų garažų?

Sostinės gyventojai skundžiasi, kad nėra kur pastatyti automobilių, bet jų statyti į garažus nenori. Anksčiau žmonės džiaugdavosi, kad turi garažą, kuriame jų mašina saugi. Nepatingėdavo nuvaryti automobilio netgi į tolokai nuo namų esantį garažą. Dabar jie laiko mašinas po langais. Jiems atrodo, kad taip saugiau ir nereikia toli vaikščioti.

 „Mes negalime bausti žmonių už tai, kad garažų jie nenaudoja pagal paskirtį. Jeigu jie garažuose laiko burokėlius, čia jų asmeninis reikalas", - teigia G.K.Niaura.

Bėda ta, kad dauguma sostinės namų statyta dar sovietmečiu, kai iš 100-to butų vos trijų savininkai turėjo automobilius, todėl šalia daugiabučio stovėjimo aikštelė būdavo numatyta 10-iai automobilių. „Dabar 100-ui butų priklauso 100 ar net daugiau automobilių,- sako G.K.Niaura. - Laimei, bent statant naujus gyvenamuosius namus laikomasi reikalavimo, kad kiekvienam butui būtų išskirta stovėjimo vieta".

Savivaldybė negali pasirūpinti aikštelėmis šalia daugiabučių namų, tačiau ji stengiasi aikštelių įrengti bent miesto centre. 2010 m. numatoma pastatyti dvi požemines automobilių aikšteles po Operos ir baleto teatru.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių