Atidarytas pietinis Vilniaus aplinkkelis

Šiandien, keturiais mėnesiais anksčiau, negu buvo planuota, iškilmingai atidarytas Vilniaus pietinis aplinkkelis. Pastatyta 2,9 km tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis tarp Žirnių gatvės ir Lazdynų tilto.

Didžiausias visos Lietuvos transporto investicinis projektas – Vilniaus pietinis aplinkkelis – buvo įgyvendinamas dvejus metus. Tai didžiausias ne tik Vilniaus miesto, bet ir visos Lietuvos transporto investicinis projektas, kurio vertė – beveik 270 mln. litų. Beveik 143 mln. litų projektui skirta iš ES Sanglaudos fondo.

Vilniaus meras Juozas Imbrasas tikina, kad nuo šiol tiek transporto eismo, tiek ekologinė situacija mieste ženkliai pagerės. „Vilniaus pietinio aplinkkelio teigiamą efektą pajusime artimiausiomis dienomis, kai tranzitu vykstantys sunkvežimiai išnyks iš tam nepritaikytų miesto gatvių“, - neabejojo meras.

Vilniaus pietinis aplinkkelis skirtas tranzitiniam transportui. Iki šios dienos „tranzuojantys" sunkvežimiai buvo pasklidę po visą miestą: jų pilna Dariaus ir Girėno, Švitrigailos, Panerių, Vilkpėdės gatvėse, Savanorių ir Laisvės prospektuose, Oslo, Liepkalnio, Dunojaus, Sukilėlių, P. Višinskio, Zarasų, Olandų, Šeimyniškių gatvėse, Konstitucijos prospekte, T. Narbuto, Architektų gatvėse. Visos šios gatvės netinkamos tranzitiniam transportui, nuo keliamo triukšmo ir taršos kentė miesto gyventojai.

2006- aisisi sostinėje prasidėjo Europos Sąjungos Sanglaudos fondo remiamas Vilniaus pietinio aplinkkelio tiesimas. Nors darbus planuota baigti 2009-ųjų pavasarį, nuspręsta aplinkkelio dalį atverti jau lapkričio 27-ąją.

Specialistų vadinamas amžiaus projektu Pietinis aplinkkelis baigtas statyti per 30 mėnesių. Bendra projekto vertė – beveik 268 mln. litų. Vilniaus pietinis aplinkkelis – tai tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis tarp Žirnių gatvės ir Lazdynų tilto.

Naujai nutiestas pietinis aplinkkelis – tai ruožas tarp Lazdynų tilto bei S. Dariaus ir S. Girėno gatvių. Aplinkkelio važiuojamoji dalis yra kintamo pločio nuo 4 iki 6 eis¬mo juostų.

Užvažiavimas iš Savanorių transporto žiedo ir nuvažiavimas į jį įrengtas 7 m pločio lygiagrečiai su greito eismo gatvės ašimi. Toliau aplinkkelio trasa eina viadu¬ku virš naujai įrengtos Naugarduko gatvės, tęsiasi tuneliu po Vilniaus–Kauno geležinkeliu, Iešmininkų gatve, Tunelio gatvės viaduku ir įsilieja į S. Dariaus ir S. Girėno bei Žirnių gatvių sankryžą.

Pietiniame aplinkkelyje pastatyta 380 m ilgio keturių eismo juostų estakada virš Savanorių pros¬pekto ir Lazdynų tilto transporto žiedo, įrengtos atraminės sienutės abipus estaka¬dos. Pėstiesiems pastatytas 43 m ilgio viadukas, beveik 31 m tunelis po geležinkeliu Vilnius–Kaunas ir 32 m ilgio viadukas tarp Tunelio ir Iešmininkų gatvių.

Įrengta penki kilometrai apsauginių atitvarų, rekonstruota keturi kilometrai gretutinio transporto infrastruktūros tinklo, nutiesti šaligatviai ir dviračių takai aplinkkelio prieigose, įrengti želdynai.

Naugarduko gatve vyks viešojo transporto – autobusų eismas, įrengtos stotelės. Šalia Vilkpėdės gatvės suprojektuotas autobusų apsisukimo žiedas.

Tiesiant aplinkkelį buvo pakeisti 20-ties gyvenamųjų namų langai, abipus aplinkkelio Vandentiekio gatvės zonoje įrengtos 260 m ilgio ir 3–4 m aukščio sienutės nuo triukšmo. Aplinkkelis apželdintas kelių eilių medžių grupėmis, o želdinių aukštis suderintas taip, kad kuo geriau sulaikytų triukšmą ir teršalus. Didinti eismo saugumą padės ir trys šviesoforais reguliuojamos sankryžos.

Faktai:

Vilniaus pietinio aplinkkelis – didžiausias iki šiol Lietuvoje įgyvendintas transporto investicinis projektas.

Sudėtingiausia Vilniaus pietinio aplinkkelio dalis - estakada yra ilgiausia Lietuvoje.

Projektas unikalus dar ir tuo, kad statybų metu nebuvo stabdomas eismas.

Estakados statybai panaudotų medžiagų svoris – apie 20 000 tonų

Sunaudota 55 000 varžtų.

Estakados ilgis 380 m. Jeigu ją pastatytume vertikaliai, estakada būtų apie 60 metrų aukštesnė už Vilniaus TV bokštą, ir 50 metrų aukštesnė už Eifelio bokštą.

Statybai sunaudotos 96 sijos. Jas sujungus vieną paskui kitą, gautume tiltą, savo ilgiu prilygstantį garsiajam Bruklino tiltui (1 800 m ilgio ir 5 m pločio).

Metalines konstrukcijas gabenę 104 automobiliai nuvažiavo maždaug 200 tūkst. km.

Su estakados projektavimu, pasiruošimu darbui ir statyba susijusių žmonių darbo laikas – maždaug 1 mln. valandų.

Jeigu estakadą būtų statęs vienas žmogus 24 val. per parą, jis būtų užtrukęs 115 metų.

Jeigu būtų galima estakadą pastatyti per vieną darbo dieną, statyboje turėtų dirbti 125 tūkst. žmonių arba visi Šiaulių miesto gyventojai.


Šiame straipsnyje: aplinkkelis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių