Ateities Vilniaus vizija: draugiškas, jaukus, naujovėms atviras miestas

Sostinės savivaldybėje antradienį pristatytame Vilniaus miesto strateginio plano 2010–2020 m. projekte didžiausias dėmesys skiriamas pilietinės visuomenės ir ją lydinčių bendruomenių raidai.

Kartu pažymimos ir plėtros – draugiškos aplinkos, konkurencingos ekonomikos, subalansuotos infrastruktūros kūrimo sritys. Miesto vizija: Vilnius – draugiškas, jaukus, pokyčiams ir naujovėms atviras miestas, puoselėjantis savo tradicijas ir kultūrą, skatinantis nuolatinę pažangą ir tobulėjimą.

„Pažvelgus atgal, į 2002-osius, matyti, kad vyravo kur kas optimistiškesnės nuotaikos, negu dabar – tiek Vilniuje, tiek visoje šalyje. Daug dalykų iš ankstesniojo plano pavyko pasiekti, kai kurių – ne. 2010–2020 strateginis planas yra glaudžiai susijęs su senuoju. Matyt, kitaip ir negali būti. Miesto gyvenimas, plėtra negali vykti be vizijos, aiškių tikslų ir uždavinių, kaip tų tikslų siekti. Svarbiausia – naujasis planas ir nustatyti tikslai kur kas labiau susieti su realybe. „Užprogramuotos“ tvirtos sąsajos su esamomis galimybėmis – pavyzdžiui, finansinėmis,“ – plano ypatumus komentavo Vilniaus meras Vilius Navickas.

Pasak vieno plano rengėjų, bendrovės „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ partnerio Dariaus Dulsko, gyventojų apklausos dėl miesto ateities metu vilniečiai išskyrė Vilniaus – bendruomeniško, draugiškų ir bendraujančių gyventojų miesto viziją. „Kitos – Vilniaus, kaip žaliausio miesto, verslo, turistų traukos centro, žinių ekonomikos miesto vizijos – buvo mažiau populiarios. Todėl, atsižvelgus į gyventojų nuomonę, ši vizija kaip prioritetinė fiksuota strateginiame plane“, – pabrėžė jis.

2010–2020 m. Vilniaus miesto strateginio plano rengimo kaštai – 470 tūkst. litų, iš jų 85 proc. finansuoja Europos socialinis fondas. Palyginimui, ankstesnis – 2002–2010 m. strateginis planas kainavo 720 tūkst. litų.


Šiame straipsnyje: vilniaus vizija

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių