Ar tikrai O.Balžekienė atėmė žemę iš „Kauno autobusų“?

Kauno meras Andrius Kupčinskas kaltina buvusią Kauno apskrities viršininkę Oną Balžekienę atėmus žemę iš "Kauno autobusų", nors apie žemės nuomos sutarties nutraukimą buvo įspėta ir savivaldybė, ir bendrovė.

Nepatiko detalusis planas

"Kauno autobusai" sieks atgauti teritoriją, kurią atėmė buvusi Kauno apskrities viršininkė O.Balžekienė", – griežtai nuskambėjo šią savaitę savivaldybės išplatintas pranešimas.

Miesto vadovą A.Kupčinską ir savivaldybės valdomą bendrovę "Kauno autobusai" papiktino tai, kad paskutinę darbo dieną Kauno apskrities viršininkė O.Balžekienė pasirašė įsakymą, kuriuo nutraukta žemės sklypo, esančio Raudondvario pl. 105, 1996 m. sudaryta nuomos sutartis su bendrove "Kauno autobusai".

Išreiškęs pasipiktinimą tokiu O.Balžekienės sprendimu, A.Kupčinskas nurodė savivaldybės administracijai imtis skubių priemonių, kad būtų išsaugota "Kauno autobusų" nuomojama teritorija. Savo ruožtu transporto bendrovė apskrities viršininkės pasirašytą įsakymą žada skųsti teismui.

Kyla abejonių, kodėl miesto valdžia tik dabar stojo ginti "Kauno autobusų" teritorijos, tačiau nieko nedarė anksčiau, kai buvo perspėta apie tai, kad valstybinės žemės numos sutartis gali būti nutraukta. Tuomet bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis tikino nesureikšminantis perspėjimų apie galimą žemės nuomos sutarties nutraukimą.

"Man tai tapo žinoma tik liepos 28-ąją. Nei apskrities viršininkė nepranešė asmeniškai, nei kalbos apie tai nebuvo", – tikino A.Kupčinskas. Jo teigimu, visus klausimus, kam ir kiek teritorijos reikia, būtų išsprendęs detalusis planas, tačiau negalėjo atsakyti, ar plano rengimo procedūros buvo pradėtos.

Savivaldybės tarybos kolegija metų pradžioje nusprendė rengti "Kauno autobusų" teritorijos detalųjų planą, tačiau tam labai prieštaravo M.Grigelis. Išgirdęs apie tai, A.Kupčinskas net pyktelėjo. "Tegul jis prieštarauja, bet "Kauno autobusai" yra 100 proc. savivaldybės nuosavybė", – pareiškė meras.

Teritoriją pernuomojo?

Gegužę "Kauno diena" rašė, kad dalį teritorijos bendrovė "Kauno autobusai" yra pernuomojusi vairavimo mokyklai "ARV Auto" ir Kartingo sporto centrui. Tai ir tapo priežastimi Kauno apskrities viršininko administracijai (KAVA) pakoreguoti nuomos sutartį.



"Turime antstolio aplinkybių konstatavimo faktą, kad dalis žemės naudojama ne pagal paskirtį. Tokiu atveju mes privalome nutraukti nuomos sutartį ir imtis kitų veiksmų", – tuomet tvirtino O.Balžekienė.


Pagal galiojančius įstatymus ne pagal paskirtį naudojama valstybinė žemė privalo būti grąžinta buvusiems žemės savininkams ar paveldėtojams. Apie tai ir apie ketinimus nutraukti žemės nuomos sutartį ne vieną kartą buvo įspėta bendrovės administracija ir miesto savivaldybė. O.Balžekienės teigimu, kalbama ne apie visą "Kauno teritoriją", o apie 25 a žemės Nemuno pakrantėje.

Tačiau "Kauno autobusų" administracija ne kartą įrodinėjo, kad išnuomota 9,5 ha dydžio teritorija su joje pastatytais autobusų bendrovės veiklai reikalingais statiniais naudojama pagal paskirtį. Nuomos sutartis buvo pasirašyta 99 metų laikotarpiui.

Mero teigimu, netekusi dalies teritorijos bendrovė negalėtų užtikrinti visuomenei būtinų keleivių vežimo funkcijų ir įsipareigojimų Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui vykdymą. Paėmus paskolą naujiems autobusams pirkti, nuomojama valstybinė žemė buvo įkeista paskolą suteikusiam Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui.
Tačiau O.Balžekienė atkreipė dėmesį, kad net ir nutraukus nuomos sutartį "Kauno autobusai" gali vežioti keleivius.

Direktorius vaidina naivuolį

"Gyvenu teisinėje valstybėje ir dirbu pagal galiojančius įstatymus, o ne pagal tai, ką sugalvojo meras ar M.Grigelis. Kai pasikeis įstatymai ir valstybinę žemę bus galima naudoti ne pagal paskirtį, žemai nulenksiu galvą ir atsiprašysiu. Daugiau šioje situacijoje neturiu ko pridurti", – šyptelėjo ministro pirmininko patarėja dabar dirbanti O.Balžekienė.


Išgirdusi, kad savivaldybė nežinojo apie ketinimus nutraukti nuomos sutartį, buvusi apskrities viršininkė nustebo. "Yra visi raštai su konkrečiomis datomis, ir nereikia taip juokauti", – pastebėjo O.Balžekienė.

M.Grigelis išsisukinėjo, kad KAVA atsiųsti raštai neva prieštaravo vienas kitam. "Galvojau, kad tai nerimti dalykai. Nei ateina, nei tikrina, tik rašo raštus", – nieko nesuprantančio naivuolio poziciją pasirinko "Kauno autobusų" vadovas.


Jis pradėjo aiškinti, kad tuomet, kai KAVA atsiuntė pirmąjį įspėjimą, sutarties su Kauno kartingo centru nebuvo. Direktoriaus teigimu, ji pasirašyta tik nuo balandžio 1 d. Pasiteiravus, ar anksčiau kartingai bendrovės teritorijoje nevažinėjo, M.Grigelis pripažino, kad ir anksčiau Kartingų centras naudojosi "Kauno autobusų" teritorija. "Tuomet, kai apskritis tikrino, sutartis buvo nutrūkusi", – savo teiginiuose painiojosi M.Grigelis.

Abejotinas verslo planas

"Kauno autobusai" slapta nuo miesto tarybos su privačia bendrove "SG dujos" sudarė sandorį, leidžiantį bendrovės teritorijoje statyti suslėgtų gamtinių dujų kompresorinę ir lėtaeigę bei greitaeigę dujų užpylimo kolonėles. Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba nustatė, kad sandoris ir jo pagrindu atlikti veiksmai prieštarauja šalies įstatymams, savivaldybės teisės aktams ir viešajam interesui. Sudaromos sąlygos grobstyti valstybinę žemę.

Dar šių metų sausį ši tarnyba siūlė sutartį nutraukti, dėl jos atsiradusius dokumentus naikinti, tačiau "Kauno autobusų" valdyba ir administracija to nepadarė. Dėl kolonėlės statybai išduotų dokumentų teisėtumo vyksta teisminiai ginčai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių