Ar 30 tūkst. litų išgelbėjo Panemunės tiltą? (papildyta)

Kauno valdžia džiaugiasi už 30 tūkst. litų pagerinusi Panemunės tilto būklę ir ragina miestiečius be baimės juo važiuoti ar eiti. Pasak Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio, į pagalbą pasitelkus ekspertą nustatyta, ką pirmiausia reikia remontuoti.

Bando nuraminti žmones

 „Sutvarkytos tilto deformacinės siūlės, sutvarkyti sutrūkinėję metaliniai turėklai ir pažeistos gelžbetoninės atramos“, - savivaldybės tarybos kolegijos narius informavo A.Pakalniškis.

Jo teigimu, užtaisyti plyšiai šaligatvyje, išlyginta asfalto danga. Remonto darbai kainavo apie 30 tūkst. litų.

„Dabar tilto vaizdas tikrai yra geras. Kalbėjau su specialistais. Nėra ko baimintis dėl tilto gelžbetoninių konstrukcijų, nes kai jį statė, už cemento vogimą šaudydavo“, - kaip svarų argumentą tikėti tilto tvirtumu pateikė konservatorius Gediminas Žukauskas.

Specialistas įžvelgė neišmanymą

„Tai tuščias pasigyrimas ir savo nekompetencijos parodymas“, - išgirdęs apie Panemunės tilto remontą piktinosi tiltų inžinierius Henrikas Kebeikis. Ne vienerius metus stebintis miesto tiltų būklę, H.Kebeikis pats prisipažino vengiantis važiuoti Panemunės tiltu, nes puikiai žino, kad bet kada gali nutikti nelaimė.

„Tilto stiprumo remontas už 30 tūkst. litų tikrai nepakeitė. Problema - pasenusi jo konstrukcija“, - aiškiai įvardijo H.Kebeikis. Specialistui šypseną kelia kalbos apie tai, kad sutvarkytos gelžbetoninės atramos. Jis įžvelgia, kad valdininkai tiesiog supainiojo techninius terminus.

H.Kebeikio teigimu, reikia rūpintis vandenyje paplautomis tilto atramomis, intarpinėmis sijomis, kurios bet kada gali nukristi. Tačiau tai įmanoma sutvarkyti tik iš esmės rekonstruojant tiltą. „Ačiū Dievui, kad bent jau rekonstrukcijos projektą rengią“, - pasidžiaugė tiltų inžinierius.

Pasak H.Kebeikio, didžiausią pavojų Kaune kelia keturi avarinės būklės objektai. Tai Panemunės ir Jiesios tiltai, Savanorių prospekto estakada ir Rokų viadukas per geležinkelį.

Pabaigos dar nesimato

Apie avarinę Panemunės tilto būklę kalbama jau ne vienerius metus. Dar 1996 m. buvo parengtas Panemunės tilto remonto projektas. Rekonstrukcija būtų kainavusi apie 5,6 mln. litų. Tuometinė miesto valdžia nieko nesiėmė, o tilto būklė vis blogėjo, darbų sąmata augo.

Ne kartą atliktos ekspertizės, pripažinusios, kad tilto būklė nėra gera, tačiau pirmiau imtasi remontuoti Aleksoto, kuriam vėliau suteiktas Vytauto Didžiojo vardas, ir Vilijampolės (dabar P.Vileišio) tiltus.

Nors buvo siūlymų statyti Panemunėje naują tiltą per Nemuną ir sujungti jį su Kauno aplinkkeliu, miesto taryba yra nusprendusi rekonstruoti senąjį tiltą, išplatinant jį iki keturių eismo juostų. Prieš naujo tilto statybą buvo nusiteikę konservatoriai ir jiems įtaką darę keli Panemunės žemės sklypų savininkai.

Pasak A.Pakalniškio, geriausiu atveju Panemunės tilto atnaujinimo darbai prasidės 2011 m. Tam prireiks 40-50 mln. litų. Šiuo metu rengiamas rekonstrukcijos techninis projektas. Didžiausia problema lieka pinigų paieškos.

Jiesios tilto būklė

Norint pradėti panemunės tilto rekonstrukciją, prieš tai būtina sutvarkyti tiltą per Jiesią. Savivaldybės duomenimis, jau yra parengtas regiono plėtros projektas, kurio vertė - 3,86 mln. litų. Regiono plėtros agentūrai gegužę bus teikiama paraiška 3,28 mln. litų gauti. Savivaldybė žada prisidėti 0,17 mln. litų. Plėtros programų ir investicijų skyriaus vedėjo Vyginto Grinio teigimu, realiai Jiesios tilto rekonstrukcija galėtų prasidėti šių metų vasarą.

Istorija 

1928 m. Panemunės tiltą pastatė Lietuvos kariuomenė. Antrojo pasaulinio karo metais traukdamiesi raudonarmiečiai jį susprogdino, tačiau liko atramos, ant kurių 1957 m. buvo pastatytas dabartinis tiltas. Jo ilgis - 273 m, važiuojamosios dalies plotis - 6,8 m., du šalitilčiai po 1,44 m.


Šiame straipsnyje: Panemunės tiltas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių