Amžiaus projektas artėja prie pabaigos

Lapkričio mėnesį bus baigtas didžiausias Lietuvos transporto investicinis projektas -  Vilniaus pietinis aplinkkelis. Tikimasi, kad projektas ne tik sumažins transporto srautus miesto centre, bet ir integruos sostinės transporto sistemą į transeuropinį kelių tinklą.

Šiandien vykusiame sostinės valdžios ir projekto vystytojų pasitarime apžiūrėti Pietinio aplinkkelio estakados statybos baigiamieji darbai.
 
Pasak miesto vadovų ir specialistų, įgyvendinant projektą, reikėjo tvirtos koordinacijos tarp pačius įvairiausius darbus vykdančių firmų. Projektas buvo kompleksinis – buvo statoma ilgiausia Lietuvoje 400 m estakada,  pėsčiųjų tiltai, viadukai per geležinkelį.
     
„Savanorių žiedas, nors ir su daliniais transporto eismo apribojimais, visų statybų metu buvo funkcionalus. Stengiamės taikiai spręsti problemas  su šios teritorijos gyventojais, su sklypų savininkais, su miesto komunikacijų bendrovėmis", - sakė Miesto ūkio departamento direktorius Juozas Gedvilas.
 
Specialistų vadinamas amžiaus projektu Pietinis aplinkkelis baigtas statyti per 30 mėnesių. Bendra projekto vertė – 267,6 mln. litų. Vilniaus pietinis aplinkkelis – tai tarptautinio IXB transporto koridoriaus trūkstama grandis tarp Žirnių gatvės ir Lazdynų tilto.
    
Specialistų teigimu, pradėjus veikti aplinkkeliui, miesto centrinėje dalyje, senamiestyje ir gyvenamuosiuose rajonuose turėtų sumažės neigiamas transporto poveikis aplinkai.
Atsiradus šiai jungčiai, tranzitinis transportas nesibraus per miestą. Iki šiol krovininis transportas važiavo Minsko plentu, per Skaidiškes, Rudaminą, Kalviškes, Kirtimų gatvėmis, kurios nepritaikytos tranzitiniam transportui, jų techniniai parametrai neatitinka tranzitui būtinų reikalavimų, todėl nuo transporto keliamo triukšmo ir taršos kentėjo miesto gyventojai.
    
Aplinkkelio statybų metu buvo tiesiamas apie 2,9 km ilgio kelias, statomas viadukas, pėsčiųjų ir lengvojo transporto viadukas, įrengta apie 5 km apsauginių atitvarų, rekonstruojama apie 4 km gretutinio transporto infrastruktūros tinklo, tiesiami šaligatviai ir dviračių takai aplinkkelio prieigose, įrengiami želdynai.

Tiesiant aplinkkelį buvo rūpinamasi naujojo kelio aplinka ir netoliese gyvenančių vilniečių gyvenimo kokybe. Pakeisti gyvenamųjų namų langai, abipus aplinkkelio Vandentiekio gatvės zonoje buvo įrengtos 260 m ilgio ir 3–4 m aukščio trikšmą sulaikančios sienos.

Šiuo metu aplinkkelis jau apželdintas kelių eilių medžių grupėmis, o želdinių aukštis suderintas taip, kad kuo geriau sulaikytų triukšmą ir teršalus. Aplinkos taršą mažins ir trys aplinkkelyje įrengtos šviesoforais reguliuojamos sankryžos.


Šiame straipsnyje: aplinkkelis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių