Lietuvių menininkai debiutuos Liverpulio bienalėje

Galerija „Vartai“ pakviesta pristatyti Lietuvos šiuolaikinį meną Liverpulio bienalėje, vyksiančioje rugsėjo 17–lapkričio 28 d.

Bendradarbiaudami su bienalės kuratoriais, lietuvių projekto kuratoriai Laura Rutkutė bei Raulis Zamudio atstovauti Lietuvai pasirinko tarptautinėje meno scenoje jau žinomus šiuolaikinius menininkus: Laurą Garbštienę, Žilviną Kempiną, Žilviną Landzbergą bei S&P Stanikus.

Šeštąjį kartą vyksianti bienalė yra didžiausias ir vienas ryškiausių meno renginių Jungtinėje Karalystėje. 2008 m. pritraukęs net 975 000 lankytojų, jis minimas tarp lankomiausių pasaulyje.

Galerija „Vartai“ Lietuvos menininkus pristatys Liverpulio bienalės festivalio programoje <CityStates> Vilnius, kuriai rengia parodą „City Without Walls“ („Miestas be sienų“).

„Dalyvavimas tokio lygio renginyje neabejotinai svarbus ne tik menininkams, bet ir miestui, šaliai. Tai išskirtinė proga supažindinti su šiuolaikiniu lietuvių menu užsienio specialistus, galerininkus, tarptautinės žiniasklaidos atstovus ir meno mylėtojus bei galimybė įtvirtinti Lietuvos ir jos sostinės vardą Europos kultūriniame kontekste. Be to, svarbus ir simbolinis Liverpulio bei Vilniaus, kurie vienas po kito buvo Europos kultūros sostinėmis, ryšys, kuris taps dar glaudesnis, pristačius Vilniaus ekspoziciją bienalėje“, - sako viena projekto kuratorių Laura Rutkutė.

Parodos „Miestas be sienų“ pavadinimas kildinamas iš įvairių šaltinių: Senojo testamento pastraipos, W.H.Audeno eilėraščio (1969) ir André Malraux termino „muziejus be sienų“. Ekspozicijos pavadinime užkoduotos temos tiesiogiai susijusios su Lietuvos sostine Vilniumi. Lietuvos valstybė yra Rytų ir Vakarų Europos geopolitinėje sankirtoje, tarp Baltarusijos, Rusijos bei Europos Sąjungos šalių. Taip susiklosčius aplinkybėms, Vilnius tapo kosmopolitišku šios sankirtos centru, kurio kultūrinis ir etninis atvirumas galėtų būti apibūdinamas kaip „miestas be sienų“.

„Parodai suburti menininkai įkūnija sostinės urbaniškumo sampratą, o jų meno raiškos atžvilgiu skirtingų meno kūrinių visumą sieja vizualus poetiškumas bei koncepcijos veržlumas“, - sako L. Rutkutė.

Piligriminėje kelionėje tarp Vilniaus ir Paryžiaus, užfiksuotoje Lauros Garbštienės „Filme apie nežinomą menininkę“ (2009), išryškėja autorės idėjos ironija. Jame pagrindinį vaidmenį atliekanti L. Garbštienė nagrinėja menininko genijaus temą. Filmui šių metų Oberhauzeno (Vokietija) tarptautiniame trumpametražių filmų festivalyje buvo skirtas solidus tarptautinės kino kritikos žiuri FIPRESCI prizas.

Parodos koncepciją įspūdingai įkūnija Žilvino Kempino kinetinė skulptūra „Lemnsicate“ (2008) - begalybės kilpoje sutramdyta, erdvėje sklendžianti ir begalybę menamų linijų „piešianti“ videojuostelės atkarpa. Tai jau antrasis menininko kūrybos pristatymas Jungtinėje Karalystėje šiais metais: viena iš Ž. Kempino instaliacijų rodyta tarptautinio festivalio AV programoje (BALTIC šiuolaikinio meno centras, Geitshedas, Jungtinė Karalystė)

Instaliacijų menininko Žilvino Landzbergo specialiai bienalei sukurta ekspozicija „Šventi pažadai“ (2010) išsiskiria savo daugiasluoksniškumu, o menininko kuriama teatriška aplinka tarsi įtraukia žiūrovą į menamą tikrovę. Šios įvietintos instaliacijos reikšmė priklauso nuo individualių žiūrovo pojūčių įžengus į jos erdvę. Ž. Landzbergo kūryba šiais metais taip pat jau buvo pristatyta Jungtinėje Karalystėje - vienoje prestižiškiausių meno mugių pasaulyje FRIEZE ART FAIR (Londonas).

Svajonė ir Paulius Stanikai specialiai „Miestas be sienų“ parodai sukūrė įvietinto meno instaliaciją „Alergija saulei“ („Hannelore Kohl, 2010), kuri netiesiogiai cituoja Vokietijos kanclerio Helmuto Kholio saulės spinduliams alergiškos žmonos savižudybę. 2005-aisiais menininkų pora laimėjo Londono DELFINA studio prizą.


Šiame straipsnyje: menasLiverpulio bienalė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių