Žurnalistai ruošiasi raliui „Eko žiema 2009“

Kitą šeštadienį, gruodžio 12 dieną, rengiamas dar vienas iš jau tradiciniu tapusių ekologinių žurnalistų žygių automobiliais po Lietuvą „Eko žiema 2009“.

VŠĮ „Saugus ratas“ rengiamo žygio dalyviai, šįkart siekiantys atkreipti dėmesį į komunalinių atliekų problemą, startuos su šūkiu „Važiuok taupiau, šiukšlink mažiau“.

„Kaip ir anksčiau, nugalėtojais bus paskelbti dalyviai, visame žygio maršrute sunaudoję mažiausiai degalų. Kuro ekonomija naudinga ne tik ekologiniu, bet ir finansiniu požiūriu – sunkmečio sąlygomis tai aktualu visiems be išimties Lietuvos vairuotojams“, – teigia vienas žygio organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Valdas Juozas Vilūnas.

Žygyje „Eko žiema 2009“ šiemet startuos ir dienraščio „Kauno diena“ ekipažas, vairuosiantis naująjį hibridinį Toyota Prius automobilį su pažangia „Hybrid Synergy Drive“ pavaros sistema. Be benzininio variklio šiame automobilyje sumontuoti ir du elektriniai. Taigi nustačius specialų režimą, automobilis gali būti varomas vien elektra. Gamintojai tikina, kad šs modelis pasižymi geriausiais ekonomijos rodikliais bei mažiausiu išmetamų teršalų kiekiu tarp konkurentų savo klasėje.

Pasak V. Vilūno, jau seniai labai norėta surengti pirmą tokį žygį žiemos sąlygomis. Nors sniego ir pusnių gruodžio 12 d. organizatoriai negali garantuoti, tačiau skirtingai nei vasarą, šįkart tikrai teks įsijungti ir automobilio apšildymo sistemas, ir ventiliatorius, o tai reiškia, kad kuro sąnaudos bus daug realesnės, nei tikri taupumo rekordai, neretai pranokstantys net gamintojų lūkesčius, pasiekti ankstesniuose tokio pobūdžio žygiuose.

Iš viso „Eko žiema 2009“ dalyviai Lietuvos keliais šeštadienį turės įveikti ilgą 380 kilometrų maršrutą.

„Artėjančio žygio maršrutą, besidriekiantį automagistralėmis, krašto ir kaimų keliukais, padiktavo tikslas ne tik pademonstruoti automobilių taupumo galimybes, bet ir atkreipti dėmesį į šalyje besikaupiančių komunalinių atliekų problemą“, – teigė V. Vilūnas.

„Eko žiema 2009“ dalyviai startuos gruodžio 12 d. 8.00 val. Vilniuje iš „Alexela“ degalinės (Justiniškių g. 14B) ir lankysis uždaromame Kariotiškių bei naujame Kazokiškių sąvartynuose. Toliau žygio maršrutas tęsis pro Kauno vandenų valymo stotį, kuri elektros gamybai naudoja dumblo dujas. Žygeiviai aplankys ir Kėdainių rajone Akademijos miestelyje esančią katilinę, kūrenamą biokuru – šiaudais.

„Šiandien visai valstybei svarbi biokuro katilinių plėtra yra sustojusi. Per paskutinius 2,5 metų Lietuvoje nebuvo įdiegta nė viena nauja katilinė, kūrenama vietiniu kuru“, – renginio spaudos konferencijoje kalbėjo šio žygio rėmėjų, Lietuvos biomasės energetikos asociacijos LITBIOMA prezidentas Remigijus Lapinskas.

Naudojant ekologišką biokurą dabar gaunama apie 18 proc. visos Lietuvoje centralizuotai gaminamos šilumos. Pasak R. Lapinsko, šalyje turimi atsinaujinančių energijos išteklių resursai iki 2015 m. leistų padidinti iš biokuro gaminamos šilumos energijos, tiekiamos centralizuotai, nuo dabartinių 18 iki 70 proc.

Vienu paskutinių ekologinio žygio „Eko žiema 2009“ maršruto punktų taps sostinę šildanti bendrovė „Vilniaus energija“. Šalia bendrovei priklausančios trečiosios termofikacinės elektrinės planuojama įrengti jėgainę, pritaikytą energijos gamybai iš komunalinių atliekų.

„Sąvartynai – tai milžiniška tiksinti ekologinė bomba, kurią paliksime ateities kartoms. Kad taip neatsitiktų, privalome skubiai mažinti į sąvartynus patenkantį komunalinių atliekų srautą. Būtina didinti pirminio atliekų rūšiavimo apimtis, o po rūšiavimo likusias atliekas pradėti naudoti energijos gamybai. Šiandien Lietuvoje yra apie 800 šiukšlių kapinynų ir 10 naujų regioninių sąvartynų, kurių teritorija nuolat plečiasi. Atliekų kaupimas aplinką teršiančiuose sąvartynuose užuot jas prasmingai ir ekologiškai panaudojus energijai gaminti – nepateisinamas“, – akcentuoja R. Lapinskas.

Visame pasaulyje energijos gamyba iš atliekų yra laikoma ekologiškiausia, mažiausiu poveikiu aplinkai pasižyminčia komunalinių atliekų utilizavimo technologija. Europoje šiuo metu sėkmingai veikia per 430 modernių jėgainių, kuriose energija gaminama iš komunalinių atliekų.

Varžysis klasėse

Žygio organizatoriai tikisi, kad šeštadienis šio renginio dalyviams taps ne tik puikia proga paieškoti naujų taupumo rezervų vairuojant automobilį, bet ir išsamiau susipažinti su komunalinių atliekų tvarkymo problemomis. Kad kova būtų labiau konkurencingesnė, žygio organizatoriai visus dalyvių automobilius skirsto į tokias klases:

E1 klasė Benzininiai iki 1400 ccm
E3 klasė Benzininiai 1400 – 2000 ccm
E4 klasė Benzininiai per 2000 ccm
E5 klasė Benzininiai su turbinomis
ED6 klasė Turbodyzeliniai iki 1600 ccm
ED7 klasė Turbodyzeliniai nuo 1600 iki 2000 ccm
ED8 klasė Turbodyzeliniai per 2000 ccm
H1 klasė Hibridiniai

Pagal varžybų nuostatus visi žygio dalyviai gruodžio 12-osios ryte, 6.45 val. atvairuos savo automobilius su sklidinais kuro bakais į starto vietą prie „Alexela“ degalinės (Justiniškių g. 14B, Vilnius) , kuriuos teisėjai užblombuos ir ekipažams išduos kelio knygas.

Žygis finišuos tos pačios dienos vakare (18 val.) ten pat, kur ir startuos. Čia renginio organizatoriai nemokamai užpildys kuru nusekusius žygio dalyvių automobilių degalų bakus, o teisėjai šios procedūros metu gramų tikslumu išmatuos kas nustatytą atstumą įveikė taupiausiai.

Absoliutiems žygio nugalėtojams bus įteiktas specialus Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ pereinamasis prizas, o pirmieji tris geriausius absoliučios įskaitos rezultatus pasiekę ekipažai bus apdovanoti renginio rėmėjo – AB „Michelin padangos“ – trijų saugių ir ekonomiškų padangų komplektais, kaip teigia bendrovės atstovas Arnas Stasevičius, turėsiančiais neabejotinai daug įtakos ne tik kelionės saugumui, bet ir jos kaštams.


Šiame straipsnyje: Žurnalistų ralis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių