„Zaporožietis" keliauja į muziejų

Ukrainoje įsikūrusioje Zaporožės automobilių gamykloje praėjusią savaitę pagamintas paskutinis „ZAZ-1103" modelis „Slavuta". Tai - legendinio „ZAZ-965", geriau žinomo „Zaporožec", palikuonis. 

Į užtarnautą poilsį "Kupriukai" priversti pasitraukti dėl Europos Sąjungos (ES) automobilių pramonei keliamų ekologinių reikalavimų. Ukraina veržiasi Į ES, todėl siekiant nustatytų reikalavimų, keisti „Slavutos" gamybą ir prisitaikyti pasirodė pernelyg nepelninga. 

Keturių durų "vabaliuko" „Slavuta" pastaruoju metu kainavo 6 tūkst. JAV dolerių. „Buvo įprasta, kad „Zaporožec" modelis privalo kainuoti ne daugiau nei 1 tūkst. butelių degtinės. Taip buvo nuo pat pradžių - pirmasis „Zaporočec" automobilis kainavo 1800 rublių, o tada puslitris degtinės kainavo vieną rublį ir 80 kapeikų", - prisiminė buvęs ZAZ gamyklos direktorius Stepanas Kravčūnas. 

Zaporožės automobilių gamykla veiklą pradėjo dar 1863 m. Nuo 1959-ųjų pradėti gaminti mažos klasės modeliai - „ZAZ-965", "ZAZ-965A" ir „ZAZ-968". Iki 1994 metų iš viso buvo sukonstruota 3 422 444 „Zaporožec" modelių. 

Nuo 1988 m. čia gaminti modeliai „Tavrija", „ZAZ-1102" ir „ZAZ-1103". 2004-aisiais gamyklą įsigijo nauji savininkai, kurie pradėjo gaminti „VAZ-21093", „VAZ-21099", „ZAZ-Lanos 150" ir „Opel Astra G" modelius. 

Pranešama, kad nuo šiol ZAZ gamykla visus gamybos pajėgumus skirs „Chevrolet Lanos" modeliui (buvusiam "Daewoo"), kuris skirtas vidaus ir Rusijos rinkoms.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių