„Volvo Trucks" naujienos automobilių parodoje Hanoveryje

Šią savaitę prasidedančioje Hanoverio (Vokietija) automobilių parodoje "Volvo Trucks" pristato 3 naujienas. 

„Alcolock" sumažins dėl alkoholio įvykstančių avarijų skaičių Europoje

Maždaug trečdalis iš apytiksliai 40 tūkst. kiekvienais metais Europos Sąjungos (ES) keliuose užregistruojamų mirčių tiesiogiai siejama su alkoholio vartojimu. Skatindama vairuoti saugiau ir sumažinti aukų skaičių keliuose, „Volvo Trucks" pristato alkotesterį-užraktą „Alcolock". Šis papildomai pasirenkamas įrenginys neleidžia užvesti variklio, kol vairuotojas neatlieka iškvepiamo oro testo.  

Remiantis ES statistiniais duomenimis, alkoholis tebėra pagrindinė žmonių aukų keliuose priežastis. Maždaug trečdalio žmonių Europos keliuose žūties priežastis - alkoholio vartojimas. Teigiama, kad  profesionalūs sunkvežimių vairuotojai retai būna tokių avarijų kaltininkai. Nepaisant to, transporto bendrovės ir vairuotojai jaučia spaudimą įrodyti, kad jie daro viską, kad sumažintų rizikos veiksnius ir skatintų vairuoti saugiau. 

„Volvo" naujasis alkotesteris-užraktas „Alcolock" yra vienintelis tokio tipo sprendimas, kurio kokybė užtikrinama jį įdiegiant jau gamykloje. Tai yra svarbi priemonė siekiant sumažinti dėl alkoholio įvykstančių avarijų skaičių. Lyginant su pirmtakais, trečios kartos 2008-ųjų metų modelio „Alcolock" kaina bus mažesnė ir jis pasižymės ilgesniais kalibravimo intervalais.

Šio prietaiso naudojimas transporto bendrovėms ir vairuotojams suteikia galimybę parodyti puikų pavyzdį ir netoleruoti neblaivių vairuotojų. Savo sunkvežimiuose įdiegusios „Volvo" alkotesterius-užraktus, transporto bendrovės žengs svarbų žingsnį mažinant su alkoholiu susijusių avarijų skaičių. Tai padės išsaugoti žmonių gyvybes ir užtikrinti saugumą. Be to, tokiu būdu vežėjai parodys, kad rūpinasi saugumu ir sustiprins savo įvaizdį visuomenėje.

Alkotesteryje-užrakte pritaikytos pažangios kuro elementų technologijos, kurios užtikrina aukštą kokybę ir tikslumą. Jis turi starterio inhibitorių ir duomenų registravimo funkciją. Norėdamas paleisti variklį vairuotojas pirmiausia turi atlikti iškvepiamo oro testą - per rankinio įrenginio kandiklį penkias sekundes pūsti orą. Jei alkoholio kiekis neviršija leistinos normos, ekrane atsiranda užrašas "Užvesti variklį". Priešingu atveju atsiranda užrašas "Blokuota" ir variklio paleisti negalima.

Alkotesteris-užraktas „Alcolock" susilaukė teigiamų įvertinimų Švedijoje ir Prancūzijoje, kur juos jau kurį laiką galima užsisakyti dar gamykloje arba kaip papildomai į naudojamą transporto priemonę montuojamą įrangą. „Volvo Trucks", norėdama padėti įgyvendinti vis griežtesnius teisės aktų reikalavimus ir atsiliepti į vis gerėjantį saugumo klausimų supratimą, nusprendė „Alcolock" pristatyti daugelyje Europos šalių. 

„Alkotesteris-užraktas „Alcolock" yra dar vienas pavyzdys, rodantis „Volvo Trucks" nuolatines pastangas skatinti pažangą saugumo naujovių srityje, - sakė  „Volvo Trucks" saugumo sistemų direktorius Larsas-Göranas Löwenadleris. Mūsų nuomone, saugumas - tai priemonės, padedančios sumažinti avarijų riziką." 



Apie „Alcolock":

▪ Naujuose „Volvo" FM, FH ir FH16 sunkvežimiuose šį įrenginį galima sumontuoti dar gamykloje, jį taip pat galima įrengti ir jau eksploatuojamuose „Volvo" sunkvežimiuose.
▪ Tai yra vienintelis variklio užvedimą blokuojantis alkoholio matuoklis, kuris atitinka ADR reikalavimus.
▪ Pažangi kuro elementų technologija užtikrina aukštą kokybę ir tikslumą.
▪ Jį sudaro prietaisų skyde integruotas blokas ir kabinoje esantis rankinis įrenginys.
▪ Aktyvuojamas 5 sekundes pučiant į rankinį įrenginį.

Unikali aplinkos stebėjimo iš viršaus sistema išbandoma hibridiniame„Volvo" sunkvežimyje



Aplinkos stebėjimo sistema „Overview Surveillance System", kurią „Volvo" kūrė kartu su „Toshiba Corporation", vairuotojui suteikia unikalią galimybę stebėti transporto priemonę bei aplinką tarsi iš paukščio skrydžio ir užtikrina saugumą vairuojant. Ši novatoriška sistema jau yra įdiegta realiomis sąlygomis bandomuose „Volvo" hibridiniuose šiukšliavežiuose. 

Naujoji aplinkos stebėjimo sistema vairuotojui leidžia realiu laiku stebėti transporto priemonę ir jos aplinką iš viršaus. Sistema yra itin patogi, kai sunkvežimis juda nedideliu greičiu - važiuojama atbuline eiga ar manevruojama siaurose miestų gatvėse. Įdiegus aplinkos stebėjimo sistemą, vairuotojas gali greitai įvertinti situaciją, todėl padidėja saugumas ir palengvėja sunkvežimio valdymas.

Sistemą sudaro abiejose transporto priemonės pusėse sumontuotos keturios plačiakampės „žuvies akies" tipo vaizdo kameros. Ši „elektroninių akių" sistema suformuoja vientisą ir neiškreiptą sunkvežimio ir jo aplinkos vaizdą iš viršaus. Sistema unikali tuo, kad vairuotojui leidžia įvertinti atstumą nuo sunkvežimio iki žmonių ar kitų kliūčių. Vairuotojui užtenka tik pažvelgti į monitorių ir jis žino svarbią informaciją, reikalingą manevravimui.

„Aplinkos stebėjimo sistema" yra dar vienas „Volvo" įsipareigojimo didinti saugumą pavyzdys. Ši pažangi pagalbinė sistema vairuotojui leidžia dar geriau valdyti transporto priemonę, - sako „Volvo Trucks" saugumo sistemų direktorius Larsas-Göranas Löwenadleris.  Kadangi mažiausiai 90 proc. visų eismo nelaimių yra susiję su žmogiškuoju faktoriumi, svarbiausia yra sumažinti avarijų riziką.  O tai reiškia, kad turime palengvinti vairuotojo darbą." 

„Aplinkos stebėjimo sistema" buvo įdiegta „Volvo" hibridiniuose šiukšliavežiuose ir šiuo metu atliekami jos bandymai realiomis sąlygomis. Tikslas - šią sistemą pasiūlyti visiems „Volvo Trucks" sunkvežimių modeliams. 

Pristatydama EEV variklius, „Volvo Trucks" žengs toliau už Euro V

Pirmuosius FH ir FM sunkvežimius su EEV (draugiškos aplinkai patobulintos transporto priemonės) varikliais „Volvo Trucks" klientams pristatys 2009 m. Kadangi naujieji varikliai į aplinką išskirs žymiai mažiau kietųjų dalelių, pasižymės mažesniu dūmingumu ir viršys Euro V reikalavimus, pagerės oro kokybė. Pirmajame etape Volvo" EEV varikliai, esantys patobulinta D13 jėgainės su SCR technologija versija, pakeis didžiąją dalį šiuo metu parduodamų D13 variklių. 

Projektuojant „Volvo" EEV variklius buvo siekiama maksimaliai sumažinti išmetamų kietųjų dalelių kiekius ir dūmingumą tam, kad būtų pagerinta oro kokybė. Išmetamų teršalų kiekių rodikliai yra daug geresni, nei reikalauja kitų metų spalio mėn. įsigaliosiantis Euro V standartas. 

„Naujieji „Volvo" EEV varikliai yra svarbi nuolatinio „Volvo Trucks" įsipareigojimo rūpintis aplinka dalis, be to, jie taip pat yra ekonomiški ir pasižymi įspūdingu degalų sąnaudų efektyvumu", - aiškina „Volvo Trucks" Europos padalinio direktorius Claes Nilsson. 

„Volvo" EEV variklių pristatymas bus susijęs su galingu ir mažai degalų naudojančiu D13 varikliu, kuris buvo patobulintas, kad atitiktų EEV nuostatas. Tikimasi, kad pirmajame etape pasiūlyti agregatai atitiks daugelio D13 variklius norinčių įsigyti klientų reikalavimus.

Naujieji EEV varikliai ne tik žymiai sumažins kietųjų dalelių kiekį ir dūmingumą, bet ir padės sumažinti sąnaudas ir leis pasinaudoti kai kuriose šalyse galiojančiomis mokesčių lengvatomis. Tačiau „Volvo" kompanijai tai tėra tik pradžia. Tikslas - pasiūlyti plačią EEV variklių gamą. 

Kalbant apie ateitį, „Volvo Trucks" atidžiai seka pasiruošimo Euro VI procesą ir yra pasiruošusi rodyti pavyzdį įgyvendindama jo reikalavimus. „Volvo" dabartinių variklių platforma yra puikus išeities taškas.

„Volvo" manymu, efektyviausią sprendimą bus galima pasiekti derinant SCR ir EGR technologijas. Be abejo, svarbiausias uždavinys yra pasiūlyti galingą variklį nedidinant degalų sąnaudų ir neaukojant gerų variklio eksploatacinių charakteristikų. Būtent šio tikslo ir siekia „Volvo Trucks".



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių