„Volvo 240“: kritika už nuobodų dizainą klientų neatstūmė

Šiemet sukanka 20 metų, kai vienas geriausiai parduodamų modelių „Volvo 240“ buvo nuimtas nuo gamybos.

Per 19 metų laikotarpį parduota beveik 2,9 mln. automobilių, kurie iš pradžių buvo kritikuojami už nuobodų dizainą. Tačiau pasiekti tarptautiniai saugumo ir ekologiniai standartai, pergalės Europos kėbulinių automobilių čempionate, leido 240 tapti kultiniu modeliu, kol 1993 m. buvo nutraukta gamyba, rašo Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.

„Volvo 240“ debiutavo 1974 m. rugpjūčio mėnesį kaip logiškas tęsinys ir populiarios 140 serijos automobilių tobulinimas. Naujokas turėjo daug naujų ir inovatyvių techninių sprendimų. Jame buvo aukščiausio lygio saugumą didinanti įranga, o išvaizda turėjo daug dviem metais anksčiau pristatyto  koncepcinio „Volvo VESC“ dizaino elementų.

Kaip ir 140 serijos automobiliai, 240 buvo priskiriamas prie prabangos modelių su 6 cilindrų varikliu, taip pat ir 260 versija bei universalas. Ypač funkcionalūs, lengvai valdomi, taip pat su aukšto lygio saugumą didinančia įranga buvo ir universalo versijos.

Po ilgalaikių JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugos administracijos (NHTSA) priešpriešinių susidūrimų bandymų su 240 ir jo konkurentais, išaiškėjo, kad jis yra geriausiai keliaujančius apsaugantis modelis.

Tuo pačiu metu buvo intensyviai dirbama išmetamųjų dujų reguliavimo sferoje. Ieškota būdų sumažinti taršą anglies dvideginiu, angliavandeniliu ir azoto oksidu. Darbai buvo sėkmingi, tad 1976 m. „Volvo“ tapo pirmuoju gamintoju, įdiegusiu katalizatorių su liambda zondu. Jis leido net 90 proc. sumažinti taršą anglies dvideginiu, angliavandeniliu ir azoto oksidu.

Metais vėliau JAV, tada pasižymėjusios grieščiausiomis ekologinėmis normomis, už labai gerus rezultatus „Volvo“ apdovanojo Karterio administracijos prizu.

Greičiausias pasaulyje universalas

„Volvo 240“ buvo žingsnis ar daugiau į priekį automobilių pramonėje vystant saugumo ir gamtosaugos techninius sprendimus, modelis, kuris buvo nuolat tobulinamas. „Nuobodaus“ modelio etikėtė buvo panaikinta, kai universalas su turbininiu varikliu tapo greičiausiu universalu pasaulyje, o  „Skraidanti plyta“ Europoje –  A grupės čempione. Baigiamoje gyvavimo fazėje 240 parduodavinėjo tik su penkiaduriu universalo kėbulu.

1993 m. gegužės mėnesį gamyba buvo nutraukta. Per 19 sėkmingų metų ir 2.862.573 automobilių, iš kurių 177.402 „Volvo 260“ modeliai, 240-as baigė savo gyvavimą. Paskutinis pagamintas „Volvo 240“ buvo sutrumpinta versija, gaminta kaip pokštas, pagal specialų projektą.

Dar dabar visame pasaulyje yra daug „Volvo 240“, mažiausiai 20 metų amžiaus, naudojamų kiekvieną dieną bei šio modelio gerbėjų klubų, kurie saugo ir automobilius, ir jų istoriją.


Šiame straipsnyje: Volvoautomobilių istorija

NAUJAUSI KOMENTARAI

ziauru

ziauru portretas
siaip slykstesnes masinos nesu mates.na ir kazkodel taip jau yra kad bukaprociams ir kaimo japams labai tinka volvo.as net nebesistebiu ,kai matau kad volvo vairuotojai kelyje elgiasi keistai.tiesiog reikia suprasti,asilas uz vairo ,ir tiek
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių