Visa kelių statybos ir remonto sistema bus pertvarkyta

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis antradienį pristatė pradedamos Lietuvos kelių statybos ir remonto sistemos pertvarkos gaires.

„Šiai sistemai būtini esminiai sistemos pertvarkymai. Daromos pertvarkos tikslas yra paprastas – užtikrinti skaidrų viešųjų valstybės skiriamų pinigų ir ES paramos lėšų panaudojimą, aukštą darbų kokybę ir asmeninę atsakomybę“, – sakė ministras.

Ministro teigimu, vienas iš pirmų jo darbų, pradėjus eiti pareigas, buvo išanalizuoti veikiančią Lietuvos kelių statybos ir remonto sistemą, nustatyti silpnąsias jos vietas ir parengti konkrečius planus kokybiniams pokyčiams. Specialistams buvo pavesta patikrinti konkrečius objektus, siekiant įsitikinti, ar pabaigti projektai atitinka numatytus kokybinius reikalavimus ir ar lėšos panaudotos racionaliai.

„Gauti tyrimų rezultatai netenkino, pavyzdžiui, atlikus konkrečių automobilių kelių ruožų patikrinimus preliminariai nustatyta, kad kai kur statybinių medžiagų nenaudojama tiek kiek reikia pagal sutartį. Mūsų supratimu, specialistai rado ženklius neatitikimus kokybės reikalavimams“, – pabrėžė ministras.
 
Ministro teigimu, taip pat nustatyta, kad visa kelių statybos ir remonto sistema: planavimas, konkursų organizavimas, darbų atlikimas ir kokybės kontrolė sukurta taip, kad niekas neprisiimtų atsakomybės už galutinį rezultatą.

„Kelių statybos, planavimo ir kontrolės sistema buvo sukurta taip, kad įmonė, atliekanti techninę priežiūrą, rizikuoja tik pinigine bauda, kuri nepadengia galimų nuostolių, ir ne įmonės, o vieno darbuotojo licencija. Valstybės kontrolės atlikto audito išvados tik patvirtino sisteminių permainų reikalingumą“, – sakė E.Masiulis.
 
Susisiekimo ministerijos paruoštos kelių statybos kontrolės reformos esmė – pakeisti teisės aktus, reglamentuojančius statybos proceso stebėseną, ir sugriežtinti materialinę atsakomybę. Artimiausiu metu taip pat bus reorganizuota VĮ „Transporto ir kelių tyrimo institutas“ bei jos bazėje steigiamas tiesiogiai Susisiekimo ministerijai pavaldus padalinys, kurio pagrindinė funkcija bus tikrinti darbų kokybę visuose keliuose. Kelių ruožų kokybė bus tikrinama naudojant turimą modernią ir tikslią tyrimų techniką. Šis padalinys dalyvaus priimant sprendimus dėl kelių tiesimo darbų bei priimant atliktus darbus.
 
„Išvengsime taip vadinamojo „žmogiškojo faktoriaus“ priimant sprendimus dėl asignavimų kelių statybai skyrimo bei spekuliacijų dėl atsakomybės už kokybę atliekant visus darbus“, – sakė ministras.

Pasak susisiekimo ministro, išsivysčiusių užsienio šalių ilgalaikė patirtis, planuojant ir remontuojant kelių infrastruktūros plėtrą, rodo, kad išsamūs ir nuolatiniai kelio dangos tyrimai moderniomis tyrimų laboratorijomis ir gautų duomenų apdorojimas pagal naujausias technologijas naudojamų finansinių išteklių efektyvumą padidina 10–15 procentų.
 
„Po įvykdytų pertvarkymų valstybė daug atsakingiau naudos viešuosius pinigus ir už juos bus padaroma daugiau bei kokybiškiau“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.


Šiame straipsnyje: kelių remontasgatvių remontas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių