- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis antradienį pristatė pradedamos Lietuvos kelių statybos ir remonto sistemos pertvarkos gaires.
„Šiai sistemai būtini esminiai sistemos pertvarkymai. Daromos pertvarkos tikslas yra paprastas – užtikrinti skaidrų viešųjų valstybės skiriamų pinigų ir ES paramos lėšų panaudojimą, aukštą darbų kokybę ir asmeninę atsakomybę“, – sakė ministras.
Ministro teigimu, vienas iš pirmų jo darbų, pradėjus eiti pareigas, buvo išanalizuoti veikiančią Lietuvos kelių statybos ir remonto sistemą, nustatyti silpnąsias jos vietas ir parengti konkrečius planus kokybiniams pokyčiams. Specialistams buvo pavesta patikrinti konkrečius objektus, siekiant įsitikinti, ar pabaigti projektai atitinka numatytus kokybinius reikalavimus ir ar lėšos panaudotos racionaliai.
„Gauti tyrimų rezultatai netenkino, pavyzdžiui, atlikus konkrečių automobilių kelių ruožų patikrinimus preliminariai nustatyta, kad kai kur statybinių medžiagų nenaudojama tiek kiek reikia pagal sutartį. Mūsų supratimu, specialistai rado ženklius neatitikimus kokybės reikalavimams“, – pabrėžė ministras.
Ministro teigimu, taip pat nustatyta, kad visa kelių statybos ir remonto sistema: planavimas, konkursų organizavimas, darbų atlikimas ir kokybės kontrolė sukurta taip, kad niekas neprisiimtų atsakomybės už galutinį rezultatą.
„Kelių statybos, planavimo ir kontrolės sistema buvo sukurta taip, kad įmonė, atliekanti techninę priežiūrą, rizikuoja tik pinigine bauda, kuri nepadengia galimų nuostolių, ir ne įmonės, o vieno darbuotojo licencija. Valstybės kontrolės atlikto audito išvados tik patvirtino sisteminių permainų reikalingumą“, – sakė E.Masiulis.
Susisiekimo ministerijos paruoštos kelių statybos kontrolės reformos esmė – pakeisti teisės aktus, reglamentuojančius statybos proceso stebėseną, ir sugriežtinti materialinę atsakomybę. Artimiausiu metu taip pat bus reorganizuota VĮ „Transporto ir kelių tyrimo institutas“ bei jos bazėje steigiamas tiesiogiai Susisiekimo ministerijai pavaldus padalinys, kurio pagrindinė funkcija bus tikrinti darbų kokybę visuose keliuose. Kelių ruožų kokybė bus tikrinama naudojant turimą modernią ir tikslią tyrimų techniką. Šis padalinys dalyvaus priimant sprendimus dėl kelių tiesimo darbų bei priimant atliktus darbus.
„Išvengsime taip vadinamojo „žmogiškojo faktoriaus“ priimant sprendimus dėl asignavimų kelių statybai skyrimo bei spekuliacijų dėl atsakomybės už kokybę atliekant visus darbus“, – sakė ministras.
Pasak susisiekimo ministro, išsivysčiusių užsienio šalių ilgalaikė patirtis, planuojant ir remontuojant kelių infrastruktūros plėtrą, rodo, kad išsamūs ir nuolatiniai kelio dangos tyrimai moderniomis tyrimų laboratorijomis ir gautų duomenų apdorojimas pagal naujausias technologijas naudojamų finansinių išteklių efektyvumą padidina 10–15 procentų.
„Po įvykdytų pertvarkymų valstybė daug atsakingiau naudos viešuosius pinigus ir už juos bus padaroma daugiau bei kokybiškiau“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...