- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europarlamentarai nesutaria, ar savarankiškai dirbantiems vilkikų vairuotojams vertėtų taikyti samdomų vairuotojų veiklą reglamentuojančias taisykles.
Centro dešinė priešinasi „papildomai naštai“ asmeniniam verslui, o kairieji ragina sustabdyti „nesąžiningą konkurenciją“.
Galutinis balsavimas „dėl asmenų, kurie verčiasi mobiliąja kelių transporto veikla, darbo laiko organizavimo“, turėtų būti priimtas birželio plenariniame posėdyje, nurodo esnaujienos.lt.
Nors dabartinės taisyklės jau reglamentuoja privatininkų vairavimo ir poilsio laiką, nesutariama dėl papildomos veiklos reglamentavimo. Kaip žinia, vežėjų darbas apima ne tik vairavimą, bet ir krovimą, transporto priemonės priežiūrą, administracinius ir kitus formalumus.
Perdėta kontrolė?
Užimtumo komiteto pranešėja slovakė Edita Bauer pritaria Europos Komisijai ir nemano, jog reikėtų papildomai reglamentuoti savarankiškai dirbančių vairuotojų darbo laiko organizavimą. Anot jos, nesant precedento, tai būtų ydingas žingsnis savarankiškai dirbančių darbuotojų veiklos reguliavimo srityje.
Parlamentarė pabrėžia, jog kontroliuoti savarankiškai dirbančių vairuotojų darbo laiką būtų praktiškai neįmanoma ir nepaprastai brangu. Siekiant eismo saugos, dabartinės vairavimo trukmės ir poilsio laikotarpio taisykles siūloma taikyti ir mažiau kaip 3,5 t sveriančių sunkvežimių vairuotojams.
Vis dėlto, pranešėja pripažįsta būtinybę įveikti fiktyvų savarankišką darbą, kuomet sukčiaujančios vežėjų įmonės išnaudoja savo įdarbintus tariamai nepriklausomus vežėjus.
„Reikalaujame Europos Komisijos tikrinti savarankiškai dirbančiųjų – ne tik mobilių darbuotojų – statusą, kadangi fiktyvus įdarbinimas kenkia darbo rinkai ir iškreipia konkurenciją“, – pabrėžia E. Bauer.
Grėsmė eismo saugumui?
Socialdemokratai, žalieji ir kairieji apribojimus ragina taikyti ir savarankiškai dirbantiems vežėjams.
„Neįtraukę savarankiškai dirbančių vairuotojų, sukursime dvigubus darbo laiko standartus, galinčius mažinti konkurencijos sąžiningumą ir skatinti fiktyvų savarankišką darbą, tokį patrauklų vežėjų įmonėms, leidžiantį piktnaudžiauti ilgomis darbo valandomis ir išvengti socialinių išmokų“, – tikina Socialistų ir demokratų aljanso „šešėlinis pranešėjas“ britas Stephenas Hughesas.
Pasak jo, neapriboję savarankiškai dirbančių vairuotojų darbo laiko, įteisinsime 86 valandų darbo savaitę. „Nuovargis žudo nepriklausomai nuo to, ar esate samdomas darbuotojas, ar dirbate sau. Mūsų frakcija negali palaikyti tokio prasto teisės akto projekto“, – negaili kritikos S. Hughesas.
Prabėgusios kadencijos metu europarlamentarai siūlė savarankiškai dirbantiems sunkvežimių ir vilkikų vairuotojams pradėti taikyti bendrąsias samdomiems vairuotojams taikomas poilsio laikotarpių taisykles. Naujai išriktas Parlamentas, kuriame dominuoja centro dešinės jėgos, mano, jog privatininkams tebeturi būti taikoma išimtis, leidžianti patiems nusistatyti darbo laikotarpius. Įsiklausykime į abiejų stovyklų argumentus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...