Vilkikų vairuotojų darbo laiko organizavimo vingiai

Europarlamentarai nesutaria, ar savarankiškai dirbantiems vilkikų vairuotojams vertėtų taikyti samdomų vairuotojų veiklą reglamentuojančias taisykles.

Centro dešinė priešinasi „papildomai naštai“ asmeniniam verslui, o kairieji ragina sustabdyti „nesąžiningą konkurenciją“.

Galutinis balsavimas „dėl asmenų, kurie verčiasi mobiliąja kelių transporto veikla, darbo laiko organizavimo“, turėtų būti priimtas birželio plenariniame posėdyje, nurodo esnaujienos.lt.

Nors dabartinės taisyklės jau reglamentuoja privatininkų vairavimo ir poilsio laiką, nesutariama dėl papildomos veiklos reglamentavimo. Kaip žinia, vežėjų darbas apima ne tik vairavimą, bet ir krovimą, transporto priemonės priežiūrą, administracinius ir kitus formalumus.

Perdėta kontrolė?

Užimtumo komiteto pranešėja slovakė Edita Bauer pritaria Europos Komisijai ir nemano, jog reikėtų papildomai reglamentuoti savarankiškai dirbančių vairuotojų darbo laiko organizavimą. Anot jos, nesant precedento, tai būtų ydingas žingsnis savarankiškai dirbančių darbuotojų veiklos reguliavimo srityje.

Parlamentarė pabrėžia, jog kontroliuoti savarankiškai dirbančių vairuotojų darbo laiką būtų praktiškai neįmanoma ir nepaprastai brangu. Siekiant eismo saugos, dabartinės vairavimo trukmės ir poilsio laikotarpio taisykles siūloma taikyti ir mažiau kaip 3,5 t sveriančių sunkvežimių vairuotojams.

Vis dėlto, pranešėja pripažįsta būtinybę įveikti fiktyvų savarankišką darbą, kuomet sukčiaujančios vežėjų įmonės išnaudoja savo įdarbintus tariamai nepriklausomus vežėjus.

„Reikalaujame Europos Komisijos tikrinti savarankiškai dirbančiųjų – ne tik mobilių darbuotojų – statusą, kadangi fiktyvus įdarbinimas kenkia darbo rinkai ir iškreipia konkurenciją“, – pabrėžia E. Bauer.

Grėsmė eismo saugumui?

Socialdemokratai, žalieji ir kairieji apribojimus ragina taikyti ir savarankiškai dirbantiems vežėjams.

„Neįtraukę savarankiškai dirbančių vairuotojų, sukursime dvigubus darbo laiko standartus, galinčius mažinti konkurencijos sąžiningumą ir skatinti fiktyvų savarankišką darbą, tokį patrauklų vežėjų įmonėms, leidžiantį piktnaudžiauti ilgomis darbo valandomis ir išvengti socialinių išmokų“, – tikina Socialistų ir demokratų aljanso „šešėlinis pranešėjas“ britas Stephenas Hughesas.

Pasak jo, neapriboję savarankiškai dirbančių vairuotojų darbo laiko, įteisinsime 86 valandų darbo savaitę. „Nuovargis žudo nepriklausomai nuo to, ar esate samdomas darbuotojas, ar dirbate sau. Mūsų frakcija negali palaikyti tokio prasto teisės akto projekto“, – negaili kritikos S. Hughesas.

Prabėgusios kadencijos metu europarlamentarai siūlė savarankiškai dirbantiems sunkvežimių ir vilkikų vairuotojams pradėti taikyti bendrąsias samdomiems vairuotojams taikomas poilsio laikotarpių taisykles. Naujai išriktas Parlamentas, kuriame dominuoja centro dešinės jėgos, mano, jog privatininkams tebeturi būti taikoma išimtis, leidžianti patiems nusistatyti darbo laikotarpius. Įsiklausykime į abiejų stovyklų argumentus.


Šiame straipsnyje: vilkikaivežėjai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių