- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors keliauti automobiliu paprasta ir patogu, kiekviena vasara gerokai papildo keliuose gyvybės netekusių žmonių gretas.
Nelaimės keliuose – dažniausia vaikų, paauglių ir jaunų žmonių mirčių priežastis. ES siekia gerokai sumažinti šią kraupią statistiką.
Nesaugus greitis ir agresyvus vairavimas, vairavimas pavargus ir apsvaigus, saugos diržų ignoravimas, techniškai netvarkingų automobilių naudojimas, pagarbos kitiems eismo dalyviams trūkumas ir nelaimingi atsitiktinumai – šis mirtinas kokteilis ES keliuose kasmet nusineša apie 40 tūkst. žmonių gyvybių.
Neguodžianti statistikos
• ES keliuose kasmet žūsta apie 39 tūkst. žmonių (iš jų – 8 tūkst. pėsčiųjų ir dviratininkų)
• Šiuo metu ES pirmininkaujanti Švedija – kelių eismo saugumo čempionė, o Lietuva – autsaiderė. Tikimybė, kad vaikas žus avarijoje Lietuvoje yra 7 kartus didesnė nei Švedijoje
• Didžiausia tikimybė žūti Baltijos šalių, Rumunijos, Bulgarijos ir Lenkijos keliuose.
• ES „Trečiojoje Europos kelių saugumo veiksmų programoje“ užsibrėžė tikslą 2001-2010 m. aukų skaičių sumažinti perpus, iki 27 tūkst.
• 300 mln. ES vairuotojų šiuo metu naudojasi 110 skirtingų tipų popieriniais ir plastikiniais vairuotojo pažymėjimais.
Saugos diržai, infrastruktūra ir ES vairuotojo pažymėjimas
Remiantis Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu, nuo 2006 m. gegužės saugos diržai turi būti įrengti ir naudojami visose visų transporto priemonių kategorijų sėdynėse, o vaikai turi būti prilaikomi specialiais tam skirtais apsaugos įtaisais. Privalomas skaitmeninių tachografų naudojimas vilkikuose ir autobusuose leidžia išvengti dėl pervargimo kylančių avarijų.
Nuo 2013 m. visoje ES bus naudojami to paties pavyzdžio mokėjimo kortelės dydžio vairuotojo pažymėjimai ir nebeliks šiuo metu Europos Sąjungos šalyse naudojamų 110 skirtingų tipų pažymėjimų margumyno. Visi anksčiau išduoti vairuotojo pažymėjimai nustos galioti 2033 m. Tai leis sustabdyti „vairuotojo pažymėjimų turizmą“ – vairuotojai, kuriems atimta teisė vairuoti vienoje ES valstybėje, to nebegalės daryti visoje ES teritorijoje.
2008 m. EP priėmė direktyvą dėl kelių infrastruktūros valdymo standartų. Remiantis ja, visos ES valstybės privalės aiškiai informuoti vairuotojus apie kelių taisymo darbus, įrengti saugumo zonas ir saugumo barjerus, rengti nuolatinius eismo saugumo tyrimus ir patikrinimus.
Dviratininkų ir pėsčiųjų apsauga
Siekdamas sumažinti eismo įvykiuose nukenčiančių pėsčiųjų ir dviratininkų skaičių, EP pritarė planams nuo 2009 m. lapkričio naudoti efektyvesnes stabdymo sistemas ir tobulesnes automobilių priekinės dalies konstrukcijas. Europos Komisijos vertinimu, pagalbinės stabdymo sistemos (BAS) kasmet leis išgelbėti tūkstantį, o automobilių priekinės dalies konstrukcijos pakeitimai – dar 2 tūkst. pėsčiųjų ir dviratininkų gyvybių.
Europos Parlamentas pritaria „pažangiojo automobilio“ iniciatyvai. „Išmanieji automobiliai“, kuriuose įrengtos elektroninės stabilumo kontrolės (ESC) ir nelaimės skambučio eCall sistemos kartu su kitomis pažangiomis transporto sistemomis leistų sumažinti transporto spūstis, taršą ir keliuose žūvančių žmonių skaičių.
Parlamentas taip pat pritarė direktyvai dėl tarpvalstybinio kelių eismo saugumo užtikrinimo, kuri sustabdys kelių eismo taisyklių pažeidėjų nebaudžiamumą užsienyje. Naujoji direktyva apims greičio viršijimo, vairavimo apsvaigus, važiavimo neprisisegus saugos diržu ar degant raudonam šviesoforo signalui atvejus.
Teisės aktai dėl pažangiųjų transporto sistemų ir tarpvalstybinio eismo saugumo užtikrinimo bus tvirtinami antruoju EP svarstymu.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...