Valdžia susirūpino keliais

 

Pastaruoju metu dėl gausaus sniego šalyje pablogėjus eismo sąlygoms, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis surengė pasitarimą su Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Valstybinės kelių transporto inspekcijos ir valstybinius kelius prižiūrinčių įmonių vadovais. Posėdyje aptartas kelių valymo ir priežiūros darbų organizavimas, kelininkams iškylančių problemų sprendimas bei galimybės efektyviau užtikrinti eismo saugą ekstremaliomis oro sąlygomis. 

„Nuolat seku informaciją apie kelių priežiūros būklę Lietuvos regionuose. Noriu padėkoti kelininkams, kurių tarnybos dirba ir dieną, ir naktį, negailėdamos jėgų. Suprantu, kad susiduriama su sunkumais, tačiau mūsų užduotis - maksimaliai padaryti viską, kas įmanoma, saugesnėms eismo sąlygoms užtikrinti", - sakė ministras E.Masiulis.

Ministras domėjosi kelių priežiūros įmonėms iškylančiomis problemomis, su kelininkais aptarė konkrečius pasiūlymus dėl darbų kokybės gerinimo bei galimą Vyriausybės pagalbą, būtiną efektyvesniam darbui užtikrinti. 

Kelių priežiūros įmonių vadovų teigimu, pastaruoju metu viena iš pagrindinių problemų tampa būtinybė ištisą parą vykdyti kelių priežiūros ir valymo darbus. Darbo kodekso nuostatos riboja maksimalų darbuotojų darbo laiką, įmonėms sudėtinga sudaryti lankstesnes darbo sutartis ir operatyviai organizuoti darbus, ypač nakties metu. Susisiekimo ministras sakė nedelsiant teiksiąs svarstyti šį klausimą Vyriausybėje sudarytai darbo grupei, nagrinėjančiai darbo santykių reglamentavimo klausimus. Darbo kodekso pakeitimai bus teikiami svarstyti Seimui pavasario sesijoje. 

Šiomis dienomis kelininkai pasigenda operatyvaus Bendrojo pagalbos centro (BPC) informacijos perdavimo. Kelininkų teigimu, BPC informaciją apie eismo įvykius turėtų nedelsiant gauti ne tik policija, greitosios medicinos pagalbos ir specialios tarnybos, bet ir regioninės kelių priežiūros įmonės. Skubiai atvykę į avarijos vietą kelininkai galėtų paženklinti ją specialiais kelio ženklais, stabdyti eismą, užtikrinti geresnį privažiavimą medikams ir gelbėjimo tarnyboms. Kelininkų įsitikinimu, tai padėtų išvengti tokių skaudžių nelaimių, kaip neseniai įvykusi dviguba avarija prie Panevėžio - tinkamai koordinuojant tarnybų darbą antrosios avarijos galėjo nebūti. Minėta nelaimė privertė dar kartą atkreipti dėmesį ir į būtinybę BPC nustatyti tikslią bendruoju pagalbos telefonu 112 skambinančiojo vietą. 

Posėdyje diskutuota apie teritorinį kelių valymo įmonių pasiskirstymą, apie galimybę regioninėms įmonėms viena kitai padėti, nuomoti kelių valymo mašinas iš privačių įmonių. Deja, laikinai tokius darbus atliekantiems nespecializuotų įmonių darbuotojams dažnai pritrūksta patirties, tinkamos kvalifikacijos, darbai vyksta ne taip sėkmingai. 

Atsižvelgiant į užsienio šalių patirtį, buvo diskutuojama apie galimybę ekstremaliomis oro sąlygomis laikinai uždaryti itin pavojingus ir sunkiai pravažiuojamus kelių ruožus. Pavyzdžiui, Suomijoje ypatingais atvejais nespėjami nuvalyti kelių ruožai būna uždaromi keletui valandų. Posėdžio dalyviai svarstė galimybes tokiais atvejais nukreipti eismą alternatyviais keliais, tarėsi dėl operatyvaus informacijos teikimo, visuomenės informavimo sistemos kūrimo. 

Dar vienas kelininkams svarbus klausimas - kelių priežiūros darbų finansavimas ir kol kas vėluojantys valstybės atsiskaitymai. Lietuvos automobilių kelių direkcija iki šiol dar nėra gavusi apie 400 mln. Lt, skirtų kelių tiesimui ir priežiūrai, todėl laiku neatsiskaitoma ir su kelių įmonėmis, kurioms trūksta lėšų degalams, veiklai, darbuotojų atlyginimams.

„Darysim viską, kad kelių priežiūrai reikalingi pinigai kuo greičiau pasiektų įmones. Tai prioritetinis klausimas",- sakė susisiekimo ministras.


Šiame straipsnyje: Kelių priežiūraE.Masiulis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių