- Inga Kontrimavičiūtė, „Sekundė“
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Perpus sumažėjus klientų, vairavimo mokyklas krečia panika. Susisiekimo ministerija vairuotojų parengimą ketina pagerinti įpareigojusi mokyklas mokyti ne senesniais nei dešimties metų automobiliais, įkurti internetines svetaines, klasėse sumontuoti filmavimo kameras, įrengti mokymo aikšteles.
Vairuotojų rengėjai tikina, kad tokių reikalavimų pasekmes netrukus pajustų ir klientai, nes gerokai šoktelėtų kursų kainos, rašo dienraštis „Sekundė“.
Per praėjusius metus Panevėžio regione veiklą nutraukė viena vairavimo mokykla. Veikiančios 29-ios baiminasi neišvengsiančios tokios pačios baigties, nes ministerijos parengti reikalavimai joms kainuotų kosmines sumas.
Logikos neįžvelgia
„Vairobalt“ mokyklos savininkas, direktoriaus ir instruktoriaus pareigas einantis Vladas Tručinskas pripažįsta nesuvokiantis tokių reikalavimų prasmės.
„Nematau logikos investuoti į naujus automobilius tam, kad mokiniai juos laužytų. Ir senesnis nei dešimties metų automobilis gali būti geros techninės būklės, jei yra prižiūrimas“, – mano verslininkas.
Kodėl ministerija panūdo mokymo klasėse įrenti filmavimo kameras, V. Tručinskui taip pat sunku suprasti. Mokyklos vadovas tokį reikalavimą pateisintų, jei jis būtų pritaikytas būsimuosius vairuotojus egzaminuojančiai „Regitrai“, tačiau nei egzaminų klasėje, nei automobilių aikštelėje, nei pačiuose „Regitros“ automobiliuose egzaminas nėra filmuojamas.
Reklama nepasiteisina
Mokyklų vadovams keistas atrodo ir reikalavimas turėti internetinį tinklalapį. Vairavimo mokymo centro internetinė svetainė veikia nuo 2003-iųjų, tačiau mokyklos savininkė Rimantė Ratinskaitė pažymi, kad klientų apsisprendimui ji didelės įtakos neturi.
„Mokyklos internetinis tinklalapis, reklama spaudoje, radijuje ar televizijoje geriausiu atveju pritraukia tik 20 proc. klientų. Geriausia reklama – buvusių mūsų mokinių rekomendacijos. Internetinė svetainė – viena iš rinkodaros dalių, mokykloms turi būti leista pačioms pasirinkti, kaip ir kur save pristatyti“, – mano R. Ratinskaitė.
Pasak verslininkės, ministerijos parengti reikalavimai mokykloms kainuotų milžiniškus pinigus. Tačiau vairuotojų kalves labiausiai stebina, kad apie joms rengiamų gairių projektą ilgai negalėjo rasti informacijos.
„Koncepcijos nebuvo nei Seimo, nei Susisiekimo ministerijos, nei Valstybinės kelių transporto inspekcijos tinklalapiuose. Keista, kad taip staiga ji pateko į viešumą“, – stebisi R. Ratinskaitė.
Kovoja dėl vietos
Vairavimo mokykloms sunkmetis tęsiasi jau daugiau nei metus. Pasak R. Ratinskaitės, tikrą klientų anšlagą teko patirti 2008-ųjų viduryje.
„Tuomet dirbome kiek tik leido mūsų jėgos. Klasės buvo sausakimšos, visi keturi instruktoriai turėjo darbo. Paskui situacija pradėjo sparčiai ristis žemyn. Po aštuonerių metų pertraukos instruktoriai pirmą kartą galėjo vasarą išeiti atostogauti“, – pasakojo verslininkė.
R. Ratinskaitė skaičiuoja, kad dabar mokinių sumažėjo apie 50 proc.
Verslininkė šiemet ryžosi sustabdyti antros savo vairavimo mokyklos veiklą – nusprendė, kad užteks ir vienos.
„Vairavimo mokyklų teikiama paslauga nėra žmonėms mirtinai reikalinga. Logiška, kad daugelis šeimų peržiūri savo biudžetus ir vairuotojų pažymėjimo įsigijimą atideda ateičiai. Be to, mokytis pradeda gimusieji 1992-aisiais, o būtent tuomet buvo išgyvenama demografinė duobė“, – priežastis, kodėl mažiau klientų, vardijo R. Ratinskaitė.
Panevėžio vairavimo mokyklos dėl vietos po saule priverstos kovoti itin įnirtingai. Milžiniška tarpusavio konkurencija ir kone didžiausias nedarbas šalyje vairuotojų kalves verčia suktis kaip tik įmanoma.
„Dabar visiems sunku išgyventi, o ypač – jei priklausai nuo kontingento. Klientų srautas mažėja, prieš Naujuosius teko nuleisti kursų kainas. Kol kas darbuotojų dar neatleidžiam, bet nežinia, kaip bus ateityje. Smagumo tikrai nėra“, – pripažino V. Tručinskas.
Panevėžyje dabar vairavimo kursų kainos siekia 700–800 Lt, nors dar vasarą būsimieji vairuotojai nesiderėdami mokėjo 1100–1200 Lt.
Skųs teismui
Darius Lesickas, Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos viceprezidentas
Susisiekimo ministerijos parengta koncepcija yra neprofesionalus darbas, nors tris mėnesius dirbome kartu. Kaip reaguoti į reikalavimą mokyklai turėti internetinį tinklalapį ir jame nurodyti mokymo kursų kainą? Tragedija, jei valdininkai mąsto, kad žmogus eis kur pigiau ir nepaisys kokybės. |
---|
Mažins avaringumą
Rimvydas Vaštakas, Susisiekimo viceministras Mūsų tikslas – sumažinti sužalotųjų ir žuvusiųjų keliuose. Dabar Lietuva pagal avaringumą ir žuvusiųjų keliuose skaičių – viena pirmųjų Europos Sąjungoje. Tyrimai parodė, kad silpniausia grandis – ne keliai, ne transporto priemonės, o vairuotojai. |
---|
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...