Vairuotojai raginami pasirinkti vasaros sezonui tinkamas padangas

Balandžio 1-10 dienomis reikėtų žiemines automobilio padangas pakeisti vasarinėmis.

Nors pagal Kelių eismo taisykles automobilį su žieminėmis padangomis galima eksploatuoti ir vasaros laikotarpiu, tačiau specialistai pataria to nedaryti ir teigia, kad dėl to vairavimo išlaidos tik didės, o kelionės saugumas bus mažesnis.

Pagal Kelių eismo taisykles, nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. mūsų šalyje draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Vasaros metu vairuotojai gali eksploatuoti automobilius su vasarinėmis arba universaliomis padangomis, tačiau pastarosios Lietuvoje nėra populiarios.

Anot draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ Vilniaus žalų centro vadovo Modesto Žilionio, universalios padangos nėra optimaliai pritaikytos Lietuvos orams – mašinos su universaliomis padangomis žiemą gali būti saugiai eksploatuojamos tik visiškai nuvalytais miesto keliais, kai kritulių nedaug ir kai oro temperatūra nėra labai žema. Be to, Lietuvoje fiksuojami iki 50 laipsnių temperatūrų svyravimai (nuo +28 laipsnių vasaros metu iki -22 laipsnių žiemą), nuo kurių padangos greičiau dėvisi.

Pasak automobilių serviso tinklo „Melga“ direktoriaus prekybai A. Čabano, žieminės padangos yra pagamintos iš minkštesnės medžiagos, kuri šalčio metu nesukietėja ir dėl to turi gerą sukibimą su kelio  danga. Vasaros metu ši medžiaga daug smarkiau dyla, todėl vasarą eksploatuojamos žieminės padangos daug greičiau susidėvi, dėl to jomis važinėti yra mažiau saugu ir finansiškai nepalanku, nes padangas reikia dažniau keisti.

„Padangas patariame rinktis tokias, kurios būtų maksimaliai pritaikytos prie oro ir eismo sąlygų – taip užtikrinamas vairuotojų ir keleivių saugumas, ir padangų ilgaamžiškumas. Vidutiniškai padangos yra eksploatuojamos tris sezonus. Jų dėvėjimosi greitis priklauso nuo daugybės veiksnių – vairavimo stiliaus, automobilio techninių galimybių, taip pat nuo padangų kokybės ir pritaikymo eismo sąlygoms.

Ekspertai pataria padangas keistis autoservisuose, kur specialistai visuomet patikrina jų būklę ir paruošia automobilio ratus saugiai kelionei – juos subalansuoja, ko vairuotojai patys namų sąlygomis atlikti negalėtų. Tačiau vairuotojai gali patys įvertinti automobilio padangų būklę ir nuspręsti, ar jos dar yra tinkamos naudoti. „Kiekviena padanga turi kritinę nusidėvėjimo ribą. Kai vasarinių padangų protektorius nusidėvi iki 1,6 mm, jų naudoti jau nebegalima. Susidėvėjus protektoriui, padangų efektyvumas sumažėja, automobilį daug sunkiau valdyti. Neretai šis faktorius tampa eismo įvykių priežastimi“, – sakė A. Čabanas.

2009 metais draudimo bendrovė „PZU Lietuva“ išmokėjo 65,8 mln. litų pagal transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo (TPVCA) ir kasko draudimo sutartis. Per pirmąjį šių metų mėnesį „PZU Lietuva“ vairuotojams jau išmokėjo 5,8 mln. Lt.


Šiame straipsnyje: padangos

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių