Vairuotojai nekreipia dėmesio į slėgį padangose

Paskelbti „Gero slėgio ralio" („Good Pressure Rally"), vykusio spalio mėn. Baltijos šalyse ir Lenkijoje, rezultatai. Šis renginys yra ketvirtosios „Michelin" organizuojamos kampanijos „Kontroliuokime spaudimą" („Pressure under control") dalis.

Atsiliepdami į Europos Komisijos kvietimą iki 2010 metų perpus sumažinti mirtimis pasibaigiančių avarijų skaičių, du ralio dalyvių automobiliai nuvažiavo 3600 km atstumą. Vienas jų važiavo su tinkamai pripūstomis padangomis, kitas - su tuštesnėmis. Vilniuje, „Statoil Viršuliškės" degalinėje, eksperimento dalyviai atliko tarpinius degalų sunaudojimo matavimus. Buvo nustatyta, kad automobilis, važiavęs tinkamai pripūstomis padangomis sutaupė vidutiniškai apie 0,2 l/100 km. degalų.

Taip pat visą dieną „Statoil" degalinėje „Michelin" prietaisais buvo tikrinamas į degalinę atvažiuojančių automobilių padangų slėgis. Per 8 valandas buvo patikrinti 95 lengvieji automobiliai. Rezultatai nedžiuginantys. Tik 29,47 proc. patikrintų automobilių slėgis padangose buvo teisingas. 30-čiai proc. vairuotojų buvo pasiūlyta pripūsti padangas iki reikiamo slėgio, nes buvo užfiksuotas nedidelis (laikinai leidžiamas) 0,3-0,4 barų nukrypimas nuo normos. 28,42 proc. vairuotojų važiavo pavojingą ribą pasiekusiomis padangomis - nukrypimas 0,5-0,9 barų. 9 proc. automobilių padangose trūko daugiau negu 1 baro slėgio - tai labai pavojinga riba.

Dviejų patikrintų automobilių padangose slėgis buvo per didelis. Didelė dalis vairuotojų nenurodydami motyvų tiesiog nepanoro, kad nemokamai būtų patikrintos jų vairuojamų automobilių padangų slėgis, nors patikrinimas specialiu prietaisu užtrunka vos porą minučių - trumpiau, nei vairuotojui reikia laiko sumokėti už degalus.

Specialistai teigi, kad slėgis padangose automobiliams yra tiek pat svarbus, kiek kraujo spaudimas vairuotojams. Tinkamas slėgis padangose lemia transporto priemonės efektyvumą ir saugumą kelyje, taip kaip geras kraujo spaudimas daro įtaką viso mūsų organizmo būklei.

Per mažas arba per didelis slėgis padangose sukelia nelaimes keliuose. 6 proc. mirčių greitkeliuose nulemia blogos būklės padangos. Netinkamas slėgis jose reiškia pablogėjusį sukibimą su kelio danga, skirtingas automobilio ašių apkrovas ir didesnį stabdymo kelią. Galiausiai tai sukelia padangų sprogimo riziką.

„Tyrimai rodo, kad nepripūstos padangos, lygiai taip pat kaip ir nereikalingi daiktai, vežiojami automobilio bagažinėje, ar neuždaryti automobilio langai didina kuro sąnaudas. Efektyviai ir protingai vairuojant bei reguliariai prižiūrint automobilį, didinamas automobilio keleivių saugumas ir tausojama aplinka. Šie du dalykai yra vieni didžiausių iššūkių Lietuvos vairuotojams", - teigia „Lietuva Statoil" generalinis direktorius Mortenas Christensenas.

Tyrimas tuo pat metu buvo atliekamas Latvijoje ir Estijoje. Palyginamieji duomenys:

Lietuva:
Per daug pripūstos padangos: 2,11 proc.
Teisingas slėgis: 29,47 proc.
Laikinai leidžiamas nukrypimas: 30,53 proc
Pavojingas nukrypimas: 28,42 proc.
Labai pavojingas nukrypimas: 9,47 proc.

Latvija:
Per daug pripūstos padangos: 1,92 proc.
Teisingas slėgis: 32,69 proc.
Laikinai leidžiamas nukrypimas: 38,46 proc
Pavojingas nukrypimas: 23,08 proc.
Labai pavojingas nukrypimas: 3,85 proc.

Estija:
Per daug pripūstos padangos: 11,50 proc.
Teisingas slėgis: 33,63 proc.
Laikinai leidžiamas nukrypimas: 23,89 proc
Pavojingas nukrypimas: 22,12 proc.
Labai pavojingas nukrypimas: 8,85 proc.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių