Už vairo - taupumo pamokos

Šeštadienį Lietuvos žurnalistų autoklubas kartu su viešąja įstaiga „Saugus ratas" rengia tradicinį taupumo žygį automobiliais „Taupiai ir saugiai Lietuvos keliais". Jo esmė - įveikti trasą sunaudojant kuo mažiau degalų.

Originalių lenktynių dalyvių  laukia 152,53 kilometro ilgio trasa Vilnius - Varėna -Liškiava - Druskininkai. Griežtai laikantis kelių eismo taisyklių asfaltuotais keliais teks įveikti 140,48 km., o 12.05 km. - žvyro keliais. Varžybose jėgas išmėginsiantys ekipažai startuos iš degalinės gerta antrosios Vilniaus termofikacinės elektrinės su sklidinais kuro bakais. Po finišo vėl pripildant bakus bus apskaičiuotas tikslus trasoje sudegintų degalų kiekis ir išsiaiškinti nugaėtojai atskirose klasėse.

Ankstesnių ekonomiškumų lenktynių dalyviai įrodė, kad racionaliai vairuojant degalų sąnaudas įmanoma sumažinti trečdaliu ar net dvigubai lyginant su tomis, kurias nurodo automobilių gamintojai. Neoficialus taupumo rekordas buvo pasiektas prieš dvejus metus, kai 564 kilometrų kelią „Audi A2" vairavęs ekipažas sugebėjo distanciją įveikti sudeginę 12,240 litro dyzelino arba 2,171 litro degalų 100 km. kelio.

 

„Svarbiausi veiksniai, įtakojantys taupumą, yra automobilio agregatų techninė būklė ir vairavimo stilius. Per didelės kuro sąnaudos juntamos ne tik pinigine išraiška - mokant už suvartotus degalus, alyvą, bet ir už remontą dėl intensyvesnio detalių dilimo", - pastebėjo vienas žygio organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo valdybos narys Valdas Juozas Vilūnas.

 

Šiais metais ekonominio žygio nugalėtojų ekipažo laukia ne tik Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta" taurė, bet ir kelionė į lapkričio 3-6 dienomis Paryžiuje vyksiantį Europos bioetanolio gamintojų pasaulinį „World Ethanol‘2008" kongresą. Šį  prizą įsteigė renginiui paramą išreikęs alternatyvios energetiko problemomis aktyviai besidomintis Europarlamento narys Gintaras Didžiokas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių