- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jei telefonu norime pakalbėti automobilyje, turime vieną ranką atitraukti nuo vairo. Tai labai nesaugu.
Computerbild.lt papasakoja apie laisvų rankų įrangą, pataria, kaip telefonu kalbėti prie vairo nekeliant pavojaus sau ir aplinkiniams.
Kalbėtis telefonu vairuojant ne tik nepatogu, bet ir pavojinga. Telefone yra garsiakalbio funkcija, tačiau ji ne visada veikia gerai, o garsas, sklindantis iš įrenginio kolonėlės, toks silpnas, kad kartais jo visai neįmanoma suprasti važiuojant. Be to, garsiakalbio režimą dažniausiai turime aktyvuoti mygtuko paspaudimu pokalbio metu, o tai irgi blaško dėmesį. Dėl šios priežasties, jei dažnai naudojamės rageliu automobilyje, geriausia papildomai įsigyti įrangą, kuri leis nenukreipti dėmesio nuo kelio ir kalbėtis nenaudojant rankų. Tuo labiau kad jos kainos prasideda nuo 30 litų.
„Computer Bild Lietuva“ papasakoja apie visus vadinamosios laisvų rankų rangos variantus, jų kainas.
Paprasčiausias sprendimas
Beveik visi nauji telefonai turi garsiakalbio funkciją. Ji veikia labai paprastai: garsas pokalbio metu nukreipiamas į nedidelę kolonėlę, kuri įprastai yra atsakinga už skambučio melodijos grojimą. Ne nuostabu, kad toks pokalbių būdas nėra labai patogus. Visų pirma todėl, kad telefono mikrofonas kokybiškai veikia tik kelių ar keliolikos centimetrų nuo mūsų burnos atstumu, todėl negalėsime jo pasidėti ten, kur mums patogu. Be to, pašnekovas mus girdės labai prastai, ypač kai vairuojame.
Telefono garsiakalbis taip pat palyginti tylus ir ne kokybiškas, todėl ir mes kitą žmogų ne visada girdėsime gerai. Prisiminkime, kad jei naudosime šį kalbėjimo automobilyje būdą, telefoną geriausia tvirtinti ant specialaus stovelio (nuo 15 Lt), geriausiai galvos aukštyje. Nes telefoną laikyti rankoje, net ir su jame įjungtu garsiakalbio režimu, vis dar labai pavojinga. Išvada: toks kalbėjimo būdas yra nepatogus ir nesaugus, juo galima naudotis tik išskirtiniais atvejais ir, patartina, labai trumpiems pokalbiams.
Ausinės su mikrofonu
Pigiausia garsiakalbio funkcijos alternatyva yra ausinės su mikrofonu, kuriuos gamintoja dažniausiai prideda prie telefono. Jei tokių negavome, galime įsigyti papildomai. Tuo labiau kad ausinių kainos prasideda jau nuo 10 Lt. Tokio sprendimo pokalbių garso kokybė gerokai geresnė. Deja, jis taip pat nėra labai patogus, mat ausines turėsime užsidėti kiekvieną kartą, kai norėsime paskambinti ar skambins mums. Vairuoti dėvint abi ausines neišeina, nes galime neišgirsti kitų eismo dalyvių signalų, taigi turėsime naudotis tik viena. Be to, dažniausiai ausinių laidas labai susipainioja, todėl norėdami juo pasinaudoti, turėsime gaišti laiką jam atpainioti, po to dar ir prijungiant prie telefono. Nors tai nėra sudėtinga užduotis, tačiau vairuojant tai itin pavojinga.
Belaidės ausinės
Gerokai patogesnės yra ausinės, kurios prie telefono jungiamos belaidžiu „Bluetooth“ ryšiu. Dažniausiai toks įrenginys dedamas ant vienos ausies. Joms nereikės jokių painių laidų, o įjungti tereiks paspausti vos kelis mygtukus. „Bluetooth“ ausinių kaina labai svyruoja priklausomai nuo galimybių. Pigiausios kainuos apie 50 litų, tačiau jos bus sunkios ir nepatogiai įsitaisys prie ausies, akumuliatorius išsikraus labai greitai, be to, pokalbių garso kokybė bus prasta.
Kokybiškesni modeliai ne tik neturi šių problemų, bet dažniausiai dar gali pasigirti ir pašalinio triukšmo ir aido šalinimo funkcija. Ją įjungus, girdėsime tik pašnekovą, bet ne, pvz., automobilio ar viešojo transporto keliamą triukšmą. Kainai įtakos turi ir ausinių dydis bei svoris: kuo jos mažesnės ir lengvesnės, tuo brangiau kainuos.
Laisvų rankų kolonėlės
Jei telefonu automobilyje naudojamės dažnai, vienas geresnių sprendimų yra laisvų rankų kolonėlės. Nuo įprastų jos skiriasi įmontuotu mikrofonu (o kartais ir ekranu) ir keliais mygtukais, kurie padeda patogiai belaidžiu ryšiu prisijungti prie telefono ar kito įrenginio. Dažniausiai toks prietaisas taip pat leidžia valdyti telefoną balsu. Kitaip nei garsiakalbio funkcija telefone, laisvų rankų kolonėlės pokalbių garso kokybė yra gera. Kaip ir „Bluetooth“ ausinėse, jose dažnai rasime triukšmo ir aido šalinimo sistemą.
Rinkoje netrūksta įdomių šio tipo įrenginių modelių. Pvz., „Nokia CK-15W“ turi palyginti didelį spalvotą ekraną, kuriame matysime visą sujungimų ir skambučių informaciją. Jis taip pat leidžia naršyti adresų knygą ir peržiūrėti skambučių istoriją. Prietaiso apšvietimo ir darbalaukio spalvą galime priderinti prie automobilių skydelio apšvietimo spalvos. Nusipirkę „Nokia 616“, jo ekrane taip pat galėsime dar ir skaityti SMS žinutes.
Kitas įdomus įrenginys – „Jabra SP700“. Prietaisas turi ne tik integruotą garsiakalbį, bet ir vieną šio tipo technikai nebūdingą funkciją: jame yra integruotas FM siųstuvas, kuris leis telefonu kalbėtis naudojant automobilio radiją ir garso sistemą. Be to, radijo ekrane matysime ir skambinančiojo numerį. Naudodamiesi FM siųstuvu galėsime dar ir klausytis telefone esančios muzikos.
Kiti laisvų rankų įrangos prietaisai
Gamintojos vis dažniau integruoja laisvų rankų įrangos funkciją į kitus automobiliams skirtus prietaisus, pvz., GPS navigatorių ar automagnetolą. Rinkoje galima sutikti ir originalesnių prietaisų, pvz., veidrodį. Taigi jei sugalvojome įsigyti vieną šių įrenginių, pasidomėkime, ar jame yra belaidė „Bluetooth“ laisvų rankų įrangos funkcija. Dažnai tai yra taupiau, nei pirkti laisvų rankų įrangą atskirai.
Įrenginių suderinamumas
Prieš pirkdami belaidę „Bluetooth“ ausinę ar kitą laisvų rankų įrenginį, būtinai pasidomėkime, ar jis veiks su mūsų telefonu. Neužtenka žinoti vien tai, kad jis turi „Bluetooth“ ryšį, mat yra kelios skirtingos jo versijos ir vadinamieji profiliai, kurie suteikia šiam ryšiui vienų ar kitų papildomų funkcijų, pvz., galimybę siųsti ir priimti ne mono, bet stereo garsą. Ar mūsų telefonas suderinamas su vienu ar kitu laisvų rankų įrangos modeliu, galime sužinoti perskaitę pirmojo ar antrojo įrenginio vartotojo vadovą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...