Taškas jugoslaviškų automobilių istorijoje

Praėjusią savaitę Serbijos automobilių gamintoja „Zastava" oficialiai atsisveikino su „Yugo" modeliu. Tai buvo bene paskutinysis produktas iki šių dienų atkeliavęs iš kadaise Balkanuose gyvavusios Jugoslavijos. 

Pirmasis „Yugo" pasirodė 1978-aisiais metais ir nors buvo vadinamas jugoslavišku automobiliu, nors iš tiesų visa jo konstrukcija pasiskolinta iš itališko „Fiat 127". Kadangi „Yugo" buvo nebrangus, ilgą laiką šios keturračio gamintojai džiaugėsi palyginti didele paklausa. „Zastava" fabriko gaminys buvo eksportuojamas net į 74 šalis. Rekordiniais 1989-aisiais nuo konvejerio nuriedėjo net 220 tūkst. automobilių, o iš viso per beveik 30 metų buvo pagaminti „Yugo" modeliai. 

Tačiau po Jugoslavijos žlugimo, serbams atitekusi gamykla kasmet ženkliai mažino apsisukimus ir pernai sugebėjo parduoti viso labo 11 000 automobilių. Galų gale nusprendus nutraukti nuostolingą veiklą „Zastava" savininkai suderėjo su „Fiat", kad čia bus gaminami itališki modeliai, skirti Rytų Europos šalims. Po įmonė modernizacijos tikimasi kasmet surinkti apie 200 000 „Fiat" automobilių.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių