„Subaru Outback“ dinastija – 5 karta

Greitai sukaks treji metai, kai mes su „Subaru Outback“ pora. Nors toks laiko tarpas daugiau nei pakankamas įgristi vienas kitam, su šiuo aparatu nenutiko nieko panašaus.

Geležinė meilė

Pirkdamas geležiniams jo šonams šveisti skirtą šampūną, etiketę studijuoju ilgiau, nei sau rinkdamasis skutimosi putas. Meistrui, turinčiam atlikti rutinines filtrų ir alyvos keitimo procedūras, keliu beveik tokius pat reikalavimus, kaip dukros odontologui. Neatsitiktinai per visus tuos beveik tris metus jis nė karto neiškrėtė jokios techninės kiaulystės, buvo supratingas ir geras. Toks geras, kad kol grįžęs iš darbo išvedu pasivaikščioti šunis, jis namuose išsiurbia kilimą ir vakarienei nuskuta bulvių. Keliams sublizgėjus plikšala, visų varančiųjų ratų sistema „Symmetrical“ leidžia važinėti taip, kad toje pačioje įkalnėje gyvenančius kaimynus ištinka ūmus pavydo priepuolis.

Dėl šių priežasčių, laukiant akistatos su penktosios kartos „Subaru Legacy Outback“, jaučiausi taip, tarsi einamas į susitikimą su tipu, žadančiu įrodyti, kad Kalėdų senelio nėra. Vienodai bijojau ir prarasti ramybę paaiškėjus, kad naujasis modelis dar geresnis už maniškį, ir nusivilti „Subaru“ konstruktoriais, pasirodžius, jog šie „priskaldė malkų“.

Visgi po pusdienio Stokholmo apylinkėse, kur buvo surengtas automobilio pristatymas, namo keliavau visiškai patenkintas – nereikėjo nei atsiprašinėti savosios mašinos, nei keikti japonų. Debiutuojantis „Legacy Outback“ yra tiesiog kitoks nei buvo.

Permainų matematika

Kalbant rimtai, ketvirtosios kartos „Subaru Outback“ modeliai turėjo du pastebimus trūkumus. Pirmasis - sunkiai kritiką atlaikanti stabdžių sistema. Ji tokia neefektyvi, stabdoma mašina asfaltu slysta greičiau nei kerlingo skritulys nugludintu ledu. Todėl persėdęs į žmonos „Renault Clio“ pirmojoje sankryžoje beveik visuomet stabdau taip nevėkšliškai, kad  per priekinį stiklą neiškrentu tik dėl patikimai veikiančių saugos diržų.

Antrasis minusas – senoji „Subaru“ automatinė pavarų dėžė. Archaiškas mechanizmas buvo toks netikęs, kad 168 AG pajėgumo atmosferinį variklį turintis modelis kelyje atrodydavo taip pat beviltiškai, kaip sambą šokantis galiūnas Vidas Blekaitis. Tai buvo ne pavarų dėžė, o kažkokie tramdomieji marškiniai, neleidę mašinai judėti.

Nuoširdžiam mano džiaugsmui, naujasis „Outback“ pasveiko nuo abiejų ligų. Nors sistemos, padedančios atsikratyti greičio pertekliaus, nepavadinsi stabdžių etalonu, visgi automobilis liovėsi gąsdinti. Stabdžių pedalas pakankamai informatyvus, todėl stabdymo jėgą nesunku tiksliai dozuoti.

Tuo tarpu naujoji automatinė transmisija tapo tikrai maloniu siurprizu. Ypač variatorius „Lineatronic“, turintis beveik tokią pat konstrukciją, kaip ir „Audi“ pavarų dėžė „Multitronic“, leidžiančią mašinai judėti itin sklandžiai. Tačiau svarbiausia, kad jis nepavagia nei vienos arklio galios ir nepradangina nei vieno variklio niutonmetrio. Šis mechanizmas tiksliai fiksuoja visas šešias konstruktorių numatytas pavaras ir netgi leidžia pakankamai efektyviai stabdyti varikliu.

Grožis pagal „Subaru“

Kartą bandžiau padaryti gražių „Subaru“ automobilių sąrašą. Žinoma, tai klaikiai subjektyvu, tačiau per visą šios kompanijos istoriją suskaičiavau tik iki dviejų su puse. Be ekstravagantiškojo SVX modelio, dar patraukliai atrodė ketvirtos kartos „Legacy Outback“. Taip pat senoji „Impreza STi“, tais laikais, kai gamyklinė „Subaru“ komanda dalyvavo Pasaulio ralio čempionate, o šią adrenalino mašiną vairavo šviesaus atminimo ralio virtuozas Colinas McRaejus.

Visi kiti „Subaru“ modeliai atrodė taip, lyg jais būtų ruošiamasi gąsdinti mažamečius neklaužadas. Negražu? Nelabai, tačiau daugybė vyrų į diskotekas vaikšto su vienom merginom, o prie altoriaus nusitempia visiškai kitas.

Šiame kontekste naujasis „Legacy Outback“ atrodo beveik pagirtinai. Akivaizdu, kad iš japonų dizainerių, kūrusių šeimyninio automobilio eksterjerą, buvo atimtas kirvis, tačiau abejonių dėl „Subaru“ estetikos kanonų, liko. Kaip ir prieš trejus metus pasirodžiusi „Tribeca“, šis automobilis labiau primena studentišką šiupininę sriubą, išvirtą iš bendrabučio virtuvėje aptiktų maisto likučių. T.y. sunkiai nupasakojamos formos daiktas, turintis ir BMW, ir „Toyota“, ir „Ford“ bruožų, paskandinančių „Legacy Outback“ beveidėje miesto transporto upėje.

Galinė mašinos dalis greičiausiai buvo kuriama pernelyg ilgai spoksojus į teniso pasaulio įžymybės Serenos Williams. Automobilis pastebimai ūgtelėjo visomis kryptimis ir atrodo kur kas gremėzdiškiau nei pirmtakas. Tačiau tai galima  pateisinti: ratuotis sukonstruotas naudojant naują platformą, turi 75-80 mm (atitinkamai „Legacy“ ir „Outback“) ilgesnę ratų bazę ir 50 mm platesnį kėbulą. Taip pat pastebimai ūgtelėjo ir „Legacy Outback“ prošvaisa - 221 mm vietoj buvusių 200 mm. Dabar ji didesnė nei kompaktinės klasės visureigio „Honda CVR-V“. Bendras automobiliuko aukštis ištyso iki 1535 mm. Galinių durelių arka išplatėjo beveik 30 cm, todėl patekti į saloną paprasta net XXXL dydžio drabužius dėvintiems keleiviams. Erdvės gale sėdintiems keleiviams (matuojant ties keliais) padidėjo net 10 cm. Įprastai susireguliavęs vairuotojo darbo vietą ir persikraustęs ant galinės sėdynės čia randi tiek vietos, kad gali ne tik susikelti koją ant kojos, bet ir surengti nedidelį šokių vakarėlį.

„Outback“ bagažinės tūris – 526 litrai, o sulanksčius galines sėdynes vietos rakandams padaugėja iki 1726 litrų. Jei ši mašina kada nors atsibos, jos viduje galėsite įrengti garažą žmonos automobiliukui.

Sumažėjo vienintelis parametras – erdvė, kurios reikia apsisukimui. Naujasis  modelis įsitenka 10,8 m, o ne 11 m pločio aikštelėje.

Jėgos pratimai

Tačiau kad ir kaip žiūrėsi, svarbiausias automobilio agregatas yra variklis. Šioje srityje ypač didelių permainų nėra. „Subaru“ opoziciniu 2,5 litro darbinio tūrio keturių cilindrų variklio galia liko nepakitusi – 167 AG. Tačiau mašinos apetitas degalams sumažėjo. Su „Lineatronic“ pavarų dėžė ji degina tiek pat degalų, kiek klasikinis, atmosferinis 2,0 motoras. Važiuojant šeimyniniu režimu – vidutiniškai 8,4 l/100 km.

2,0 litrų kubatūros, 150 AG dyzelinis variklis naujas buvo prieš beveik porą metų, tačiau nuo jis netapo ne trupučio blogesnis. 350 Nm maksimalų sukimo momentą turintis motoras 100 km kelią įveikia vidutiniškai degindamas 6,4 l dyzelino. Siūloma pavarų dėžė - 6 laipsnių „mechanika“.

„Aštriausias“ jėgos agregatas – 3.6R opozicinis 3,630 l darbinio tūrio variklis, pažįstamas „Tribeca“ savininkams. Variklio pajėgumas - 260 AG, maksimalus sukimo momentas - 350 Nm, o vidutinės degalų sąnaudos – 10 l/100 km. Šio motoro jėgą ratams perduoda patobulintas ir jau pakankamai padoriai veikiantis 5 laipsnių „automatas“.

Visi varikliai atitinka „Euro 5“ aplinkosauginius reikalavimus. Patobulintas jų tvirtinimo mechanizmas su porėmiu lemia pastebimai mažesnę vibraciją ir triukšmą salone.
Beje, jau šiais metais „Subaru“ strategai žada pristatyti suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomą variklį „2,5 Boxer - CNG“. Kompanijos inžinieriai taip pat tobulina savą hibridinio modelio versiją „Boxer hybrid AWD“.


Šiame straipsnyje: Subaru

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių