Steigiamas Vilniaus viešasis logistikos centras

Šiandien bendrovė „Lietuvos geležinkeliai" ir  konsorciumo "Ernst and Young Baltic", "Wagener & Herbst Management Consultants" GmbH bei "IPG Infrastruktur-projekten-twicklungsgesellschalf" atstovai pasirašė sutartį dėl Viešojo logistikos centro steigimo Vilniuje. 

Tokio centro steigimas bendrovei „Lietuvos geležinkeliai" Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos patikėtas  kaip vienas svarbiausių Ilgalaikės (iki 2025 metų) Lietuvos transporto strategijos įgyvendinimo tikslų. Šis projektas dar metų pradžioje buvo pripažintas svarbiu ekonominiu objektu, kurio įgyvendinimui planuojama panaudoti apie 84  mln. litų ES sąjungos Sanglaudos fondo lėšų.

Vilniaus Viešasis logistikos centras (toliau - VLC) suteiks reikalingą struktūrą ir organizaciją intermodalinio transporto paslaugų plėtrai Lietuvoje, veiks kaip sąsaja tarp įvairių transporto rūšių ir logistikos operatorių. VLC modelis, padidins intermodalinio transporto patrauklumą, padarys jį patikimesnį, lankstesnį ir dėl to labiau konkurencingą. Danijoje, Suomijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Švedijoje modernūs logistikos centrai ir intermodalinės technologijos leido sumažinti krovinių gabenimo išlaidas net 20-30 procentų. 

Konteinerių apdorojimo alternatyvų verčia ieškoti nuolat didėjantis jų srautas visuose pasaulio uostuose, atsiduriančiuose prie savo pajėgumų ribos. Konteinerių krovos mastai nuolat didėja Klaipėdos ir kituose Baltijos jūros regiono uostuose. Klaipėdos uoste 2007 metais buvo perkrauti 321 432 konteineriai, net 39 procentais daugiau nei per 2006 metus. Pasaulinės konteinerių transportavimo apimtys, pasak specialistų, taip pat nemažės netgi sumažėjus prekybos apimtims dėl pasaulinės ekonominės krizės. 

Taip yra paprasčiausiai todėl, kad nuolat didėja ir toliau didės „konteinerizacijos" lygis (dalis krovinių keliaujančių konteineriuose). Be to tokios didelės konteinerių terminalų kompanijos kaip MSC GATE, antros pagal dydį konteinerių laivybos linijos - MSC - dukterinės kompanijos, atėjimas į Klaipėdą žada, kad pagaliau didieji konteineriniai laivai aplenks Hamburgo uostą, per kurį dabar eina netgi du trečdaliai konteinerių skirtų Baltijos jūros regionui, ir keliaus tiesiai į Klaipėdą kur bus paskirstomi. 

Bendrovė aktyviai pradėjo darbą šioje srityje, sėkmingai atliko daug parengiamųjų darbų ir įvykdė galimybių studijos (verslo plano) atlikimo paslaugų pirkimą. Galimybių studijoje bus išnagrinėti numatomi krovinių srautai ir jų judėjimas, kroviniams aptarnauti reikalingi terminalų plotai, įranga, sandėliavimo ir kitos paslaugos. 

Bus atlikta rinkos poreikio analizė: ištirtos krovos ir sandėliavimo terminaluose pasiūlos tendencijos, esama ir būsima pasiūla (sandėliavimo plotų užimtumo lygiai, nuomos kainos, terminai ir pan.), išnagrinėti ir pateikti optimalūs šio projekto įgyvendinimo ir valdymo variantai bei formos. Be to, jau studijos atlikimo metu bus ieškoma potencialių investuotojų į VLC infrastruktūrą bei potencialių klientų. 

Atsižvelgiant į rinkos poreikio analizės ir krovinių srautų analizės rezultatus bus paruošti konkretūs projektiniai sprendimai ir padarytas detalus projekto įgyvendinimo veiksmų planas. 

Šis konkursas sulaukė nepaprastai didelio užsienio ir Lietuvos kompanijų susidomėjimo. Jame dalyvavo net keletas didžiulę patirtį su panašiais projektais turinčių kompanijų kas leido užtikrinti geras konkurencijos sąlygas ir geriausią rezultatą. 

Iš visų konkurso dalyvių buvo pasirinktas konsorciumas sudarytas iš UAB "Ernst and Young Baltic", "Wagener & Herbst Management Consultants" GmbH ir "IPG Infrastruktur-projekten-twicklungsgesellschalf" mbH. Pastarosios kompanijos direktorius Hage Rudiger yra paskirtas iš patyrusių tesės, pirkimų, logistikos, aplinkosaugos, ekonomikos ir kitų ekspertų sudarytos darbo grupės vadovas. 

H.Rudiger turi sukaupęs didelę patirtį krovinių kaimelių steigimo srityje, nes pats vadovavo krovinių kaimelio (VLC) Berlyno pietuose - Grosbyrene, Berlyno vakaruose - Vustermarke, Berlyno rytuose - Freinbrinke ir Berlyno vakaruose - Vustermarke steigimo projektams. Jis taip pat yra Vokietijos krovinių kaimelių (VLC) bendrijos patariamosios tarybos pirmininkas, Vokietijos federalinės logistikos asociacijos Brėmeno regiono atstovas, Vokietijos inžinierių ir kitų organizacijų narys bei turi didelę patirtį eismo planavimo ir eismo infrastruktūros vystyme. 

Tikimasi, kad didelę patirtį ir žinias sukaupę užsienio specialistai dirbdami kartu su vietiniais ekspertais, t.y. viena iš geriausių šiuo metu Lietuvoje konsultacinių įmonių UAB „Earnst & Young Baltic", sėkmingai padėjusia įgyvendinti daugybę valstybei svarbių projektų, leis pasiekti maksimaliai gerų rezultatų ir užtikrinti sklandų ir sėkmingą Vilniaus VLC įsteigimą.

Šiandien bendrovė „Lietuvos geležinkeliai" ir  konsorciumo "Ernst and Young Baltic", "Wagener & Herbst Management Consultants" GmbH bei "IPG Infrastruktur-projekten-twicklungsgesellschalf" atstovai pasirašė sutartį dėl Viešojo logistikos centro steigimo Vilniuje. 

Tokio centro steigimas bendrovei „Lietuvos geležinkeliai" Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos patikėtas  kaip vienas svarbiausių Ilgalaikės (iki 2025 metų) Lietuvos transporto strategijos įgyvendinimo tikslų. Šis projektas dar metų pradžioje buvo pripažintas svarbiu ekonominiu objektu, kurio įgyvendinimui planuojama panaudoti apie 84  mln. litų ES sąjungos Sanglaudos fondo lėšų.

Vilniaus Viešasis logistikos centras (toliau - VLC) suteiks reikalingą struktūrą ir organizaciją intermodalinio transporto paslaugų plėtrai Lietuvoje, veiks kaip sąsaja tarp įvairių transporto rūšių ir logistikos operatorių. VLC modelis, padidins intermodalinio transporto patrauklumą, padarys jį patikimesnį, lankstesnį ir dėl to labiau konkurencingą. Danijoje, Suomijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Švedijoje modernūs logistikos centrai ir intermodalinės technologijos leido sumažinti krovinių gabenimo išlaidas net 20-30 procentų. 

Konteinerių apdorojimo alternatyvų verčia ieškoti nuolat didėjantis jų srautas visuose pasaulio uostuose, atsiduriančiuose prie savo pajėgumų ribos. Konteinerių krovos mastai nuolat didėja Klaipėdos ir kituose Baltijos jūros regiono uostuose. Klaipėdos uoste 2007 metais buvo perkrauti 321 432 konteineriai, net 39 procentais daugiau nei per 2006 metus. Pasaulinės konteinerių transportavimo apimtys, pasak specialistų, taip pat nemažės netgi sumažėjus prekybos apimtims dėl pasaulinės ekonominės krizės. 

Taip yra paprasčiausiai todėl, kad nuolat didėja ir toliau didės „konteinerizacijos" lygis (dalis krovinių keliaujančių konteineriuose). Be to tokios didelės konteinerių terminalų kompanijos kaip MSC GATE, antros pagal dydį konteinerių laivybos linijos - MSC - dukterinės kompanijos, atėjimas į Klaipėdą žada, kad pagaliau didieji konteineriniai laivai aplenks Hamburgo uostą, per kurį dabar eina netgi du trečdaliai konteinerių skirtų Baltijos jūros regionui, ir keliaus tiesiai į Klaipėdą kur bus paskirstomi. 

Bendrovė aktyviai pradėjo darbą šioje srityje, sėkmingai atliko daug parengiamųjų darbų ir įvykdė galimybių studijos (verslo plano) atlikimo paslaugų pirkimą. Galimybių studijoje bus išnagrinėti numatomi krovinių srautai ir jų judėjimas, kroviniams aptarnauti reikalingi terminalų plotai, įranga, sandėliavimo ir kitos paslaugos. 

Bus atlikta rinkos poreikio analizė: ištirtos krovos ir sandėliavimo terminaluose pasiūlos tendencijos, esama ir būsima pasiūla (sandėliavimo plotų užimtumo lygiai, nuomos kainos, terminai ir pan.), išnagrinėti ir pateikti optimalūs šio projekto įgyvendinimo ir valdymo variantai bei formos. Be to, jau studijos atlikimo metu bus ieškoma potencialių investuotojų į VLC infrastruktūrą bei potencialių klientų. 

Atsižvelgiant į rinkos poreikio analizės ir krovinių srautų analizės rezultatus bus paruošti konkretūs projektiniai sprendimai ir padarytas detalus projekto įgyvendinimo veiksmų planas. 

Šis konkursas sulaukė nepaprastai didelio užsienio ir Lietuvos kompanijų susidomėjimo. Jame dalyvavo net keletas didžiulę patirtį su panašiais projektais turinčių kompanijų kas leido užtikrinti geras konkurencijos sąlygas ir geriausią rezultatą. 

Iš visų konkurso dalyvių buvo pasirinktas konsorciumas sudarytas iš UAB "Ernst and Young Baltic", "Wagener & Herbst Management Consultants" GmbH ir "IPG Infrastruktur-projekten-twicklungsgesellschalf" mbH. Pastarosios kompanijos direktorius Hage Rudiger yra paskirtas iš patyrusių tesės, pirkimų, logistikos, aplinkosaugos, ekonomikos ir kitų ekspertų sudarytos darbo grupės vadovas. 

H.Rudiger turi sukaupęs didelę patirtį krovinių kaimelių steigimo srityje, nes pats vadovavo krovinių kaimelio (VLC) Berlyno pietuose - Grosbyrene, Berlyno vakaruose - Vustermarke, Berlyno rytuose - Freinbrinke ir Berlyno vakaruose - Vustermarke steigimo projektams. Jis taip pat yra Vokietijos krovinių kaimelių (VLC) bendrijos patariamosios tarybos pirmininkas, Vokietijos federalinės logistikos asociacijos Brėmeno regiono atstovas, Vokietijos inžinierių ir kitų organizacijų narys bei turi didelę patirtį eismo planavimo ir eismo infrastruktūros vystyme. 

Tikimasi, kad didelę patirtį ir žinias sukaupę užsienio specialistai dirbdami kartu su vietiniais ekspertais, t.y. viena iš geriausių šiuo metu Lietuvoje konsultacinių įmonių UAB „Earnst & Young Baltic", sėkmingai padėjusia įgyvendinti daugybę valstybei svarbių projektų, leis pasiekti maksimaliai gerų rezultatų ir užtikrinti sklandų ir sėkmingą Vilniaus VLC įsteigimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių