- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ką rinktis: spūstį ar važiavimą po draudžiamuoju ženklu?
„Gelbėkitės nuo kamščių piko valandomis pažeisdami kelių eismo taisykles“, – jums patars kai kurie didmiesčių vairuotojai. Sakote, kad taip negalima? Ar neįmanoma? „Klystate“, – pasakys tie vilniečiai, kurie priversti kasdien važiuoti automobiliais užkimšta Ozo gatve Kalvarijų gatvės link. Jie žino, jog už viaduko virš Geležinio vilko gatvės yra trumpa ir siaura „gyvenamoji“ Kernavės gatvelė. Prieš įvažiavimą į ją jau stovi ženklas „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“. Jis pastatytas gyventojų rūpesčiu, kuriems jau pabodo įžūlus vairuotojų elgesys. Tačiau ženklas galioja tik neskubantiesiems ir atsargiesiems. Kiti gi skubėdami (arba įžūlesni) dažnokai jo nepaiso. Tad jei jūs 8 val. ryto įstrigote Ozo gatvėje ir kuo greičiau norite pasiekti Kalvarijų gatvę, galite rinktis vieną iš dviejų išeičių, rašo autobild.lt.
Pirmoji: mažiausiai 10 min. laukti spūstyje ir, pririedėjus Ozo ir Kalvarijų gatvių sankryžą, sukti į dešinę. Beje, privažiavę prie posūkio neužtruksite – ten yra papildoma rodyklė.
Antroji: nepaisyti draudžiamojo ženklo ir važiuoti per minėtus kiemus. Taip sutaupysite 1 km ir 15 min. Tiesa, jei šį pažeidimą užfiksuos policija, teks sumokėti 100-150 Lt dydžio baudą.
Ar verta važiuoti visuomeniniam transportui skirta juosta?
Kiekvienas žinome, kad papildoma eismo juosta visuomeniniam transportui taupo jų keleivių laiką. Ar ji gali sutaupyti lengvojo automobilio vairuotojo laiką? Pavyzdžiui, vilniečiai Ukmergės gatvėje seniai stebi „A“ raidžių ant kelio nepaisančius automobilius ir sunkvežimius. Šie „draugiškai“ rieda kartu su autobusais. Tiesa, skubantieji kaskart žaidžia žaidimą “pagaus – nepagaus“: pasiseka – sutaupo laiko, nepasiseka – moka 100-150 Lt baudą. Kaip elgtis, rinkitės patys…
Išeitis – žiedinė dviaukštė sankryža?
Grūstys dažnai susidaro ir prie žiedinių sankryžų. Vairuotojai paprastai iš anksto yra įsitikinę, kad žiedas yra pagrindinis kelias. Vilniuje ir Klaipėdoje ši taisyklė pasitvirtina šimtu procentu. Čia išvažiuodami iš žiedo visada esate pagrindiniame kelyje. Tačiau Kaune yra viena išskirtinė žiedinė sankryža, kurios viename išsišakojime pirmumo teisę turi judantieji žiedu, o kitame – įvažiuojantieji į jį. Eismo grūstys piko metu šioje sankryžoje – neišvengiamos.
Spūsčių prie žiedinių sankryžų nebūtų, jei Lietuvoje būtų statomos keliaaukštės sankryžos. Lietuvos karo akademijos lektoriaus S.Buteliausko teigimu, tai būtų geriausia išeitis. Jose įmanomas didesnis automobilių pralaidumas. Taip pat galėtų padidėti ir leistinasis greitis (iki 60 km/h.). Dabar sankryžose leistinasis greitis – iki 50 km/h. „Keliaaukštės žiedinės sankryžos projektas yra paruoštas. Ji tiktų tiek Vilniuje, tiek Klaipėdoje“, – tvirtino lektorius.
Vairuojant padeda ir mandagumas
Dažnas dalykas spūsčių metu – smulkios avarijos. Jų metu apibraižomos mašinos, nukenčia žibintai ar durelės. Laimė, ne vairuotojai ar keleiviai. Blogiausia, kad dėl avarijų eismas visai sutrinka. Tuomet spūstyje būname priversti praleisti jau ne 15 min., o kartais net valandas.
Įžūlus elgesys ar pagarba kitiems eismo dalyviams? Vairavimo taktiką renkamės patys. Spūstyse tektų mažiau nervintis, jei visi vairuotojai laikytųsi dviejų paprasčiausių taisyklių.
Pirma, važiuodami pagrindiniu keliu turėkite kantrybės įleisti automobilius iš šalutinio kelio. Antra, bandydami persirikiuoti į kitą juostą būkite mandagūs, paprašykite kitų vairuotojų stabtelti arba palaukite tinkamo momento. Nors, suprantama, grūstyje tokios galimybės labai retos. O persirikiavę nepamirškite padėkoti Jus įleidusiam vairuotojui avarinėmis šviesomis.
Ir juokais, ir rimtai…
Taigi jei vis dėlto į ją patekote ir žinote, kad čia teks praleisti daugiau laiko nei planavote, nesinervinkite. Geriau atsipalaiduokite – skuba visi, ne Jūs vienas.
Kad laikas nenueitų šuniui ant uodegos, pagalvokite, ką naudinga galima nuveikti sėdint automobilyje. Arba paprasčiausiai skirti šiek tiek laiko sau. Kai automobiliai nejuda visiškai, galima, pavyzdžiui, skaityti laikraštį, telefonu sutvarkyti kokį asmeninį reikaliuką arba sutarti dėl verslo susitikimo. O jeigu esate viso labo tik keleivis – juo labiau nesinervinkite. Juk sau turite marias laiko!
Ir dar. Jei automobilių spūstis, rodos, nesibaigs niekada, pagalvokite apie europiečius. Vokiečiai, anglai, prancūzai transporto grūstyse praleidžia po 2-3 valandas, o važiuodami atostogauti, be pykčio… išbraukia kartais net ir visą poilsiui skirtą dieną.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...