Sovietų eksperimentas – malkomis varomas sunkvežimis

Šis unikalus sunkvežimis atsirado 1949 m. Jo istorija išties įdomi ir išskirtinė, bet svarbiausia, kad šiai transporto priemonei nereikėjo skysto kuro. Įvairūs jos prototipai buvo pavadinti NAMI.

Karo metu rusai ne kartą patyrė kas yra kuro trūkumas. Šaltasis karas pastūmėjo dar aktyviau spręsti šią problemą, tikintis naujų karų ateityje. Buvo pradėtas kurti sunkvežimis, kuris būtų varomas deginama mediena. Įdomus faktas, kad tais pačiais metais Sovietų Sąjunga išbandė atominę bombą, o paraleliai kūrė mediena varomą sunkvežimį.

Tai buvo naujo tipo kuras. Niekas nebuvo bandęs to padaryti anksčiau. Pati jėgos perdavimo sistema priminė garu varomas transporto priemones, bet taip pat turėjo ir nemažai skirtumų. Pirminiai planai – ne mažiau kaip 6 t krovinys, o sunkvežimio bendra masė iki 14,5 t įskaitant 400 kg malkų ir 380 l vandens. Pilnai pakrautas su vienu „baku“ malkų jis turėjo nuvažiuoti apie 80 km, o maksimalus greitis turėjo būti apie 40 km/val.

Sunkvežimio dizainas buvo visiška angliško „Sentinel S.4“ kopija.

Vairuoti tokį automobilį buvo išties sudėtinga. Reikėjo gerai apmokyti vairuotoją ir jo padėjėjus. Naudoti anglis varant šias transporto priemones rusams pasirodė per brangu, tuo metu medienos buvo pilna visoje šalyje, o jei dar prisimintume ir tai, kad karo belaisviai plušo įvairiose stovyklose, tad mediena beveik nieko nekainavo.

Įvairių kuriamų modelių galia siekė apie 100 AG. „NAMI -12“ pasirodė netgi pakankamai patikimas ir taupus sunkvežimis. Laikui bėgant buvo kuriama daugiau tokių sunkvežimių, tiesa, masine gamyba to pavadinti negalime. Ir toliau buvo tobulinama esama technika, vykdomi eksperimentai.

Laikui bėgant šalyje pasikeitė vadovaujantys asmenys, buvo pasirinktas kitas penkmečio planas, kitoks kursas ir šie sunkvežimiai toliau plėtojami nebebuvo.

„NAMI“ sunkvežimių likimas gana graudus. Į muziejus jie nepateko ir greičiausiai buvo tiesiog kažkur palikti ir užmiršti. Niekas daugiau taip ir nebandė kurti tokio tipo sunkvežimių.



Komentarai 5 Rašyti komentarą

Barnabas

Barnabas portretas
Regis, antrojo pasaulinio karo metu vokiečiai naudojo suknvežiimius, varomus malkomis. Iš vaikystės prisimenu sunkvežimius, kuriuose šalia vairuotojo kabinos buvo kolona- katilas, o kūrenamas toks automobilis buvo trumpomos malkomis- kubeliais. Tie sunkvežimiai buvo normalaus dydžio, ne tokie monstrai, kaip aprašyti straipsnyje. Gal sovietai bandė kopijuoti vokiškus, kaip buvo po karo su daugeliu vokiškų gaminių?Vokiečiams labiau trūko naftos kilmės degalų, kaip sovietams. Straipsnyje pateiktos žinios abejotinos.Gal kas patikslins.

premjeras

premjeras portretas
labai aktuali tema lietuviams, nes benzino kainai pasiekus 10 lt. reikes ir mums tokiu technologiju...

vidma

vidma  portretas
jo o jai kainuos benzino su aukso gabaliukais kils toliau mums teks visiems kirst medzius ir kist in masynu pecius ......

taigi

taigi portretas
Sibiro platybėse tai buvo puiki susisiekimo priemonė , kuro problema išpresta ,o greičio taip ar kitaip nereikia ,nes kelių kokybė greičiau keturiasdešimties važiuoti neleidžia. Pakalbinus "sibiriakus" tremtinius galima daugiau sužinoti pie šią transporto piemonę , jiems teko dirbti su tokiais technikos stebuklais.
Skaityti visus komentarus
Tavo komentaras

Komentuoti

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių