Šonaslydžio maniakai: tiesiog atsibodo važinėti troleibusais

Šonaslydis – šio lietuviško termino kratosi patyrę šio sporto atstovai, save vadinantys "drifteriais". Paskatinti vieno kolegos ir filmų, keli jauni kauniečiai prieš kelerius metus susibūrė į grupę, kuri šiandien gali vadintis viena geriausių šonaslydžio komandų Lietuvoje.

Sužavėjo judėjimo laisvė

Kaunietis Linas Ramoška baigė prestižine laikomą Jėzuitų gimnaziją, Vytauto Didžiojo universitetą, tačiau tai jo nepaskatino pasirinkti bankininko ar kitos rimtos profesijos. Šiuo metu jis – drifto komandos "NP Team" vadovas.

"Viskas prasidėjo mokykloje – tiesiog užkabino judėjimo laisvė. Atsibodo po pamokų namo belstis ankštais ir karštais troleibusais. Taip aš, šešiolikmetis, gavau vairuotojo pažymėjimą, atsirado ir automobilis. Taip pat teko nuolat bendrauti su policijos pareigūnais, nes transporto priemonė, be abejo, neatitiko reikalavimų", – juokdamasis pasakoja L.Ramoška.

Pasak jo, greitai susibūrė bendraminčių būrelis, kuris vis didėjo, kol atsirado vienas kolega, pasiryžęs tapti lenktynininku. Vaikinai nė patys nepajuto, kaip lydėdami kolegą į lenktynes, padėdami remontuoti jam automobilį ėmė burtis į komandą.

"Pradėjome dalyvauti rimtose varžybose, tačiau netrukus mūsų komandos lenktynininkas, kuriam padėdavome, per plauką išvengė stogo (vos neapsivertė per lenktynes – red.). Tada supratome, kad vien paprasto automobilio pakrapštymo neužteks – lenktynėms reikia rengtis rimtai. Tuomet pirmą kartą automobilyje sumontavome saugos lankus", – vos liūdnai pasibaigusio nuotykio negalėjo pamiršti pašnekovas.

Atvėrė galimybes

Lūžis bendraminčių kompanijoje įvyko, kai keitėsi jų pamėgto Kačerginės žiedo trasos vadovai.

"Kaip tik buvo pasirodęs filmas "Greiti ir įsiutę: Tokijo driftas". Vienas iš mūsų komandos kaip tik užsiiminėju driftu, tačiau labai trūko vietos, kur treniruotis. Kačerginės žiedus pradėjus vadovauti jauniems vadovams, nuėjome pas juos ir  pasiūlėmė, kad galime drifto renginiais uždirbti pinigus, o už tai jie mums leis nemokamai čia treniruotis", – pasakojo L.Ramoška.

Jaunuoliai žiede susitvarkė nedidelę trasą. Pradėjus organizuoti pirmuosius šonaslydžio renginius, galutinai susiformavo ir komanda "NP Team".

Jos pavadinimas taip pat gimė spontaniškai – tai ne itin padoraus, tačiau lietuviško keiksmažodžio santrumpa. Tokia idėja kilo per vienas svarbias varžybas, kai, likus labai nedaug laiko iki starto, komanda netyčia sulaužė automobilio pusašį.

Iki antrojo važiavimo buvo likę pusantros valandos, tačiau vienas iš komandos kolegų ėmė kelti paniką rėkaudamas, kad komanda nespės visko iki starto sutvarkyti.

"Taisydami pusašį, lyg sutartinai, gal aštuoni žmonės atsisuko į jį ir pasakė tą žodį. Į startą spėjome, o santrumpa taip ir prilipo", – prisiminė komandos vadovas.

Savo jėgomis

Šiuo metu komanda vienija 32 oficialius narius ir dar būrelį prijaučiančiųjų. Komandą sudaro du poskyriai – teisėjų ir lenktynininkų. Pasak L.Ramoškos, varžybose trūksta teisėjų, tad komanda juos ugdo pati.

Automobilius komandos nariai perka už savus pinigus, nes apie rėmėjus kol kas gali tik pasvajoti.

"Nusiperki automobilį ir jį tvarkai. Jei neturi pinigų, tenka sukti makaulę, kaip jų gauti. Dievo dovana yra vienas komandos konstruktorių Povilas Lencevičius, kuris savo rankomis sugeba pagaminti tobulesnę detalę nei oficialaus gamintojo. Be to, jis dar tą gaminį sugeba ir parduoti už tiek, kad jis atsipirktų", – sakė L.Ramoška.

Kas itin svarbu?

Pasak komandos vadovo, norint pačiam išbandyti šonaslydį, visų pirma reikia turėti galiniais ratais varomą automobilį. Antras žingsnis – užvirinti galinį diferencialą: to reikia, kad abu ratai suktųsi visiškai vienodai.

Toliau tereikia padangų, degalų ir vietos, nes šonaslydis – gana prabangus sportas, padangos ir degalai greitai dingsta. Vieno naujo komplekto geresnio gamintojo padangų užtenka apsukti  6–12 ratų. Tai užtrunka vos apie 10 minučių.

Naujokų į trasą komanda iš karto neleidžia – jie visada siunčiami pasitreniruoti, kad suprastų, ar tikrai nori toliau važinėti. Yra nemažai smarkuolių, kurie atvažiuoja tik pasipuikuoti savo automobiliais. Į juos kurie būna investavę net ir 50 tūkst. litų, tačiau didelio noro tobulėti neturi.

Komanda šiuo metu turi du specialiai parengtus automobilius – senus "BMW E30". Abi mašinos turi apie 300–400 arklio galių (AG). Šiuo metu varžyboms rengiamas naujesnis "BMW E46", kuris turi viršyti 700 AG ribas.

"Dažniau pasirenkame senesnį BMW modelį, ypač trečiosios kartos kėbulą, kuriame nesunkiai galima sumontuoti aštuonių cilindrų variklį. Vilniaus sportininkai labiau vertina "Nissan" automobilius, tokius kaip "200SX". Europoje lenktynininkai renkasi nestandartinius automobilius, kuo įdomesnius, nes varžybose vertinamas ir paliktas įspūdis ar sukeltas efektas", – sakė L.Ramoška.

Atvažiuoja turtingi rusai

Kaimynai suomiai šonaslydžio varžyboms naudoja  ketvirtosios kartos "VW Golf", nors jis varomas priekiniais ratais, tačiau meistrai jį perdaro ir paverčia tinkamu varžyboms, labai populiarėja "Toyota GT 86" modelis.

Šonaslydžio varžybos pradedančiajam kainuoja nemažai – vien saugos lankai atsieis apie 1 tūkst. eurų. Išlaidų dydis priklauso ir nuo to, ar variklį tvarkysi pats, ar patikėsi privačiam mechanikui. Apytiksliai viskas gali kainuoti iki 10 tūkst. litų.

Norint dalyvauti rimtose varžybose, tokiose, kaip liepos pradžioje Kačerginėje vykusiame Rytų Europos čempionato (EEDC) etape, tektų investuoti gerokai daugiau. Pasak L.Ramoškos, čia važiuodami lenktynininkai rankinį stabdį užtraukdavo ir išvystę 180 km/val. greitį.

Šiose varžybose dalyvavo ir automobiliai, į kuriuos investuota per 100 tūkst. eurų. Dažniausiai jais važinėja Rusijos verslininkų ir oligarchų atžalos, kuriems pinigai nėra svarbūs.
"Suomių lentynininkai varžybose dalyvauja ir senu "Mercedes Benz", kuris visada juodai dūmija, tačiau šis įspūdis irgi vertinamas. Kuo įdomesnį automobilį pasirenki, tuo sunkiau jį parengti lentynėms, tačiau vėliau sulauki geresnio įvertinimo", – pasakojo pašnekovas.

Už įspūdį – taškai

Šonaslydžio varžybose dažniausiai dirba trys teisėjai. Jie vertina keletą dalykų – nurodoma linija, kuria automobilis turi važiuoti. Joje yra sužymėti taškai. Prie jų slystant reikia privažiuoti kuo arčiau automobilio galu arba priekiu.

Taip pat vertinamas ir slydimo greitis bei kampas – slysti greitai yra gerokai sunkiau. Dar vienas kriterijus – šou elementai, žiūrovui dovanojamos emocijos.

"Dažnai kolegos net į lempas dedasi stroboskopus, kad jos įspūdingai mirksėtų. Lietuvoje jau mačiau, kad populiarėja ir spalvotus dūmus skleidžiančios padangos – važiuodamas tokiu automobiliu gali sukelti, pavyzdžiui, raudonų dūmų debesį", – sakė komandos vadovas.

Maksimalus surinktų balų visose kategorijose skaičius – 100.

Vyksta ir porinis važiavimas – tada vertinamas ir atstumas tarp priešininko automobilio. Kuo arčiau privažiuojama, tuo daugiau taškų pelnoma. Pasak L.Ramoškos, lenkti priešininko negalima – privažiavęs kuo arčiau, tik parodai, kad tu jį bet kada gali aplenkti.

Skinasi kelią
"NP Team" komanda jau surengė savo pasirodymą "Žalgirio" arenoje, o dažniausiai ją galima išvysti Aleksoto oro uoste, Kačerginės trasoje. Žiemą lenktynininkai renkasi trasoje Kauno rajone. Nors tai ir paprastas asfaltuotas keliukas į sodus, jis – idealus vertinant pagal posūkius.

Komandos vadovas užtikrino, kad važinėja naktį. Kad išvengtų nelaimės, kelio pradžioje ir pabaigoje pastato po automobilį, kurie perspėja važiuojančiuosius keliu ir prašo palaukti.


Dėl čempionato – eismo apribojimai

Artėjantį šeštadienį ir sekmadienį, rugpjūčio 10–11 d., Kaune vyks Europos automobilių šonaslydžio čempionato "Drift allstars" ketvirtas etapas. Dėl techninių gedimų kauniečių "NP Team" šiose varžybose nedalyvaus.

Pirmą kartą Lietuvoje rengiamo čempionato dalyviai varžysis Kauno centre, tai gali sukelti nemažai nepatogumų vairuotojams.

"Varžyboms pasirinkta neeilinė vieta – miesto centre esantis Karaliaus Mindaugo pr., Kaunakiemio ir M.K.Čiurlionio g. Jose bus įrengta dar nematyta ir labai greita miesto trasa", – teigė renginio organizatoriai.
Vykstant renginiui bus ribojamas eismas. Automobilių, pėsčiųjų ir dviračių eismas iš Centro bus nukreipiamas į Žemuosius Šančius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

je

je portretas
Pirmyn,Linai!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių