- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gilėjant transporto rinkos krizei šalies vežėjai fiksuoja mažėjančius krovinių srautus. Vienos didžiausių šalies ekspedijavimo bendrovių UAB „Medva" duomenimis, bendras pervežtų krovinių kiekis šiemet dar turėtų būti kiek didesnis nei pernai, tačiau jau kitąmet laukiama krovinių srautų mažėjimo.
„Skaičiuojama, kad nuo 2004-ųjų krovinių srautai Europoje išaugo 12-15 proc. Tačiau pastaruoju metu stebimas krovinių srautų augimo lėtėjimas, o atskirose šalyse, tokiose kaip Latvija, kur jau prasidėjo vartojimo krizė, bendri krovinių srautai mažėja", - sakė „Medvos", dirbančios su prekės ženklu „Medva Cargo Services", direktorius Vaidotas Pranys.
Iki šiol Lietuvoje labiausiai krito statybinių medžiagų ir baldų pervežimai, fiksuojamas buitinės technikos ir kitų ne pirmos būtinybės prekių (pvz., brangesnių nei vidutiniai vynai) srautų mažėjimas. Kol kas mažiausiai keičiasi maisto bei kitų būtiniausių prekių pervežimai, tačiau jau 2009-ųjų I-ąjį ketvirtį greičiausiai pasireikš neigiami pokyčių ir šioje krovinių grupėje. Vežėjų duomenimis, nėra tokios krovinių grupės, kurios kiekiai ženkliai augtų.
„Galbūt atrodo keista, kad vis dar kalbama apie krovinių srautų didėjimą, kad ir kuklų, kai tuo tarpu transporto rinkos krizė gilėja. Iš tiesų vežėjams šiuo metu katastrofiškai trūksta krovinių. Ir tokia situacija susiklostė ne dėl krovinių srautų pasikeitimo, o pirmiausia dėl nepamatuoto transporto priemonių parkų išaugimo", - pastebėjo V.Pranys.
Statistikos departamento duomenimis, per pastaruosius trejus metus krovininių transporto priemonių Lietuvoje padaugėjo beveik 80 proc. Valstybinės kelių transporto inspekcijos skaičiavimu, šių metų rugsėjo 1 d. vilkikų, licencijuotų gabenti krovinius tarptautiniais maršrutais, skaičius Lietuvoje sudarė daugiau nei 34 tūkst. vienetų.
Tačiau Lietuvos vežėjai šiuo klausimu ne vieninteliai nepataisomi optimistai Europoje - krovininio transporto parko plėtra jie netgi atsiliko nuo Lenkijos ir kai kurių kitų šalių vežėjų, kurie vilkikus pirko dar sparčiau.
Pasak V.Pranio, krovinių stygius natūraliai skatina vežėjus prisiminti tokius krovinius bei maršrutus, kurių klestėjimo metais jie būdavo linkę atsisakyti arba šių sričių plėtrą vertindavo skeptiškai.
„Todėl kai kurie Lietuvos vežėjai, nepaisydami sunkios konkurencijos su Balkanų šalių vežėjais, šiuo matu aktyviai dairosi į Turkiją. Taip pat prisimenama kraštutinė Skandinavija bei noriai vežami nepatogūs kroviniai, tokie kaip nepakuotos prekės, gamybos atliekos", - teigė „Medvos" vadovas.
Šiuo metu vežėjai jau pasiruošę rudeniniam pikui, kai krovinių srautai tradiciškai išauga ir toks rinkos bumas paprastai tęsiasi iki pat gruodžio.
„Ar šiemet krovinių užteks visiems vežėjams, pasakyti sudėtinga. Pavyzdžiui, 2007-iais tradicinis rudeninis krovinių vežimo vajus nebuvo ryškus, nes jau tada transporto paslaugų pasiūla atitiko arba net viršijo paklausą", - pabrėžė V.Pranys.
Kartu su išaugsiančiais krovinių srautais vežėjai laukia ir kainų didėjimo, norėdami padengti nuostolius, susidariusius dėl sparčiai išaugusios savikainos - pastaruoju metu pervežimų savikaina augo po 10 proc. per pusmetį.
Tačiau ekspertai skaičiuoja, kad vežėjų lūkesčiai gali ir neišsipildyti. „Tradicinis 20-30 proc. brangimas galimas tik atskiruose maršrutuose arba vežant specifines krovinių rūšis, - sakė „Medvos" vadovas. - Tačiau jau kitais metais situacija gali iš esmės pasikeisti ir raktas šiems pasikeitimams bus artimiausio pusmečio įvykiai transporto paslaugų rinkoje".
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...