Smuko statybinių medžiagų ir baldų pervežimai

Gilėjant transporto rinkos krizei šalies vežėjai fiksuoja mažėjančius krovinių srautus.  Vienos didžiausių šalies ekspedijavimo bendrovių UAB „Medva" duomenimis, bendras pervežtų krovinių kiekis šiemet dar turėtų būti kiek didesnis nei pernai, tačiau jau kitąmet laukiama krovinių srautų mažėjimo.

„Skaičiuojama, kad nuo 2004-ųjų krovinių srautai Europoje išaugo 12-15 proc. Tačiau pastaruoju metu stebimas krovinių srautų augimo lėtėjimas, o atskirose šalyse, tokiose kaip Latvija, kur jau prasidėjo vartojimo krizė, bendri krovinių srautai mažėja", - sakė „Medvos", dirbančios su prekės ženklu „Medva Cargo Services", direktorius Vaidotas Pranys. 

Iki šiol Lietuvoje labiausiai krito statybinių medžiagų ir baldų pervežimai, fiksuojamas buitinės technikos ir kitų ne pirmos būtinybės prekių (pvz., brangesnių nei vidutiniai vynai) srautų mažėjimas. Kol kas mažiausiai keičiasi maisto bei kitų būtiniausių prekių pervežimai, tačiau jau 2009-ųjų I-ąjį ketvirtį greičiausiai pasireikš neigiami pokyčių ir šioje krovinių grupėje. Vežėjų duomenimis, nėra tokios krovinių grupės, kurios kiekiai ženkliai augtų. 

„Galbūt atrodo keista, kad vis dar kalbama apie krovinių srautų didėjimą, kad ir kuklų, kai tuo tarpu transporto rinkos krizė gilėja. Iš tiesų vežėjams šiuo metu katastrofiškai trūksta krovinių. Ir tokia situacija susiklostė ne dėl krovinių srautų pasikeitimo, o pirmiausia dėl nepamatuoto transporto priemonių parkų išaugimo", - pastebėjo V.Pranys. 

Statistikos departamento duomenimis, per pastaruosius trejus metus krovininių transporto priemonių Lietuvoje padaugėjo beveik 80 proc. Valstybinės kelių transporto inspekcijos skaičiavimu, šių metų rugsėjo 1 d. vilkikų, licencijuotų gabenti krovinius tarptautiniais maršrutais, skaičius Lietuvoje sudarė daugiau nei 34 tūkst. vienetų.

Tačiau Lietuvos vežėjai šiuo klausimu ne vieninteliai nepataisomi optimistai Europoje - krovininio transporto parko plėtra jie netgi atsiliko nuo Lenkijos ir kai kurių kitų šalių vežėjų, kurie vilkikus pirko dar sparčiau. 

Pasak V.Pranio, krovinių stygius natūraliai skatina vežėjus prisiminti tokius krovinius bei maršrutus, kurių klestėjimo metais jie būdavo linkę atsisakyti arba šių sričių plėtrą vertindavo skeptiškai.

„Todėl kai kurie Lietuvos vežėjai, nepaisydami sunkios konkurencijos su Balkanų šalių vežėjais, šiuo matu aktyviai dairosi į Turkiją. Taip pat prisimenama kraštutinė Skandinavija bei noriai vežami nepatogūs kroviniai, tokie kaip nepakuotos prekės, gamybos atliekos", - teigė „Medvos" vadovas.

Šiuo metu vežėjai jau pasiruošę rudeniniam pikui, kai krovinių srautai tradiciškai išauga ir toks rinkos bumas paprastai tęsiasi iki pat gruodžio.

„Ar šiemet krovinių užteks visiems vežėjams, pasakyti sudėtinga. Pavyzdžiui, 2007-iais tradicinis rudeninis krovinių vežimo vajus nebuvo ryškus, nes jau tada transporto paslaugų pasiūla atitiko arba net viršijo paklausą", - pabrėžė V.Pranys.

Kartu su išaugsiančiais krovinių srautais vežėjai laukia ir kainų didėjimo, norėdami padengti nuostolius, susidariusius dėl sparčiai išaugusios savikainos - pastaruoju metu pervežimų savikaina augo po 10 proc. per pusmetį. 

Tačiau ekspertai skaičiuoja, kad vežėjų lūkesčiai gali ir neišsipildyti. „Tradicinis 20-30 proc. brangimas galimas tik atskiruose maršrutuose arba vežant specifines krovinių rūšis, - sakė „Medvos" vadovas. - Tačiau jau kitais metais situacija gali iš esmės pasikeisti ir raktas šiems pasikeitimams bus artimiausio pusmečio įvykiai transporto paslaugų rinkoje".



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių