Saremos ralyje lietuviai „skynė" ir trofėjus, ir medžius

Savaitgalį Estijoje, Saremos saloje, vyko  41-asis „Saaremaa" ralis, kuriame dalyvavo 7 lietuvių ekipažai. Vienose garsiausių ir seniausias tradicijas turinčių Baltijos šalių lenktynių startavo per pusantro šimto ekipažų. Trijų komandų atstovai iš Lietuvos lipo ant apdovanojimų pakylos, o trys duetai patyrė skaudžias avarijas ir nepasiekė finišo.                

„Juta Racing" komandos lenktynininkai Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, vairuojantys „Mitsubishi Evolution IX", penktą kartą startavo Saremos ralyje. Absoliučioje įskaitoje ir N4 klasėje finišą kirto antri. Visų lenktynių metu jie laikėsi pirmajame dešimtuke, o paskutiniuose greičio ruožuose sugebėjo padidinti tempą.

Akivaizdu, kad kauniečiai išmoko skaudžias ankstesnių metų pamokas (pernai jiems ralis baigėsi griovyje) ir perprato apgaulingos Saremos kelių dangos ypatumus. Po apdovanojimų ceremonijos V.Švedas pažadėjo susirinkusiems žiūrovams ir ralio organizatoriams, kad dalyvaus šiose lenktynėse, kol taps nugalėtoju. 

Priekiniais ratais varomų automobilių A7 klasėje auksu ir sidabru mėgavosi lietuviai. Sėkmingas Gretos Germanavičiūtės šturmanavimas padėjo estui G.Koitlai iškovoti  pirmąją vietą klasėje, bei užtikrino bronzą Estijos ralio čempionate. Užkopti ant prizininkų pakylos šiam ekipažui padėjo ir itin profesionalus mechanikų komandos darbas. Pradėjus byrėti „Honda Civic Type R" greičių dėžei, visų konkurentų  nuostabai nauja dėžė buvo pakeista per 32 minutes. Tad į greičio ruožą pavėlavus 2 minutes buvo skirta 20 sekundžių baudos, tačiau net ir tai nesutrukdė iškovoti pirmąją vietą. 

Paskutiniame greičio ruože sidabrą išplėšė „The Bulldog Lautra Motorsport" lenktynininkai Darius Vilimas ir Žilvinas Žeromskas, vairuojantys „Renault Clio R3". Pirmąją dieną ekipažui nepavyko išvengti klaidos - išlėkę iš trasos, vyrai sugaišo maždaug  pusę minutės kol sugrįžo į lenktynes. Ž.Žeromskas juokaudamas prasitarė, kad žiūrovai silpnoki pasitaikė, nes sunkiai išstūmė automobilį atgal į kelią. Pernai ekipažas debiutuodamas šiame ralyje laimėjo pirmą vietą A7 klasėje.

Nesėkminga antra ralio diena buvo net trims lietuvių ekipažams. Po beveik metų pertraukos į ralio trasas grįžo Vilius Rožukas ir Audrius Šošas, vairavę perdarytą „Mitsubishi Colt" su sportinio modelio „Evolution VI" agregatais (variklis, važiuoklė, transmisija). Per plačiai įvažiavę į greitą posūkį  trenkėsi į akmenį, suskaldė galinį ratlankį bei pažeidė važiuoklę. Po pirmos dienos jie buvo keturiolikti bendroje įskaitoje ir pirmi E12 klasėje. 

Dominykas Butvilas su Valdu Butvilu lenktynes baigė atsitrenkę į medį. Lenktynininkams sutrukdė priekyje važiavusio ekipažo avarija. Dominykas stengdamasis išvengti susidūrimo išlėkė iš trasos. Po pirmos dienos naktinių greičio ruožų jie buvo dvidešimt penktoje vietoje bendroje įskaitoje. 

Tikra atrakcija pavojingame 4-o greičio ruožo posūkyje žiūrovams tapo Benedikto Vanago salto. Žiūrovų pagalba aplankstytą „Subaru Impreza" atvertus ant ratų lenktynininkai bandė tęsti lenktynes, tačiau automobilis buvo pernelyg stipriai pažeistas. Pasak Benedikto, jis puikiai žinojo šią vietą, tačiau pripažino, jog  neįvertino Saremos salos slidaus ir kieto grunto, maždaug 20 km/val. viršijo tam posūkiui įveikti reikiamą greitį. 

Linas Vaškys ir Laurynas Paškevičius vairavę „Renault Clio" pirmą kartą startavo šiame ralyje. Jie neskubėdami bandė perprasti Saremos trasas ir finišą pasiekė priešpaskutiniai savo klasėje.

 


Šiame straipsnyje: Ralis Estija lietuviai

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių