R.Sinkevičius: per Lietuvą gali keliauti daugiau NATO krovinių

  • Teksto dydis:

Per Lietuvą į Afganistaną gali būti gabenama daugiau nekarinių NATO krovinių, sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

R.Sinkevičius krovinių gabenimą traukiniais pirmadienį aptarė su Kazachstano valstybinės geležinkelių įmonės "Kazakstan Temir Žoly" vadovu Askaru Maminu. Be to, anot ministro, svarstoma ir apie Zoknių oro uosto įtraukimą į nekarinių aljanso krovinių tiekimo grandinę.

"Jie ("Kazakstan Temir Žoly" atstovai - BNS) mąsto apie Afganistano kryptį. JAV kroviniai į Afganistaną ir iš Afganistano yra įdomus variantas, nes tų krovinių nėra taip mažai. JAV kompanija buvo Lietuvoje, lankėsi ir panašu, kad Lietuva bus pasirinkta nekarinių krovinių tranzitui į Afganistaną per Klaipėdos uostą, iš dalies - per geležinkelį, ir galbūt kai kas - per Zoknių oro uostą. Iki šiol didžiąja dalimi kroviniai į ir iš Afganistano keliauja per Rygą. Mes tikimės, kad dalį krovinių atimsime", - BNS pirmadienį sakė R.Sinkevičius.

Anot jo, tikimasi, kad šie kroviniai galėtų būti pradėti vežti dar šiemet. Reguliarų NATO krovinių tranzitą lėktuvais į Afganistaną šiuo metu aptarnauja Rygos oro uostas.

Žiniasklaidoje rašyta, kad per Klaipėdos uostą keliaus visa NATO sausumos krovinio dalis, kuri dabar siunčiama per Rygą. Viena didžiausių Lietuvos logistikos bendrovių „VPA Logistics" Vašingtone pasirašė bendradarbiavimo sutartį su NATO įgaliota atstove bendrove „GaTe Logistics" dėl maisto ir kitų krovinių gabenimo į ir iš Afganistano per Klaipėdos uostą. Pirmieji 100 konteinerių su šaldytais maisto produktais ir kitomis prekėmis jau rugsėjo pradžioje pasieks bendrovę Klaipėdos konteinerių terminalas.

Šiuo metu NATO šalių kariškiai sprendžia, kokiais maršrutais gabens daugybę įrangos iš Afganistano, Aljansui nusprendus 2014 metais baigti kovines operacijas šioje šalyje. Lietuva ir kitos Baltijos šalys siekia užsitikrinti, kad kuo daugiau vadinamojo atgalinio tranzito krovinių būtų gabenama per jų teritorijas.

Klaipėdos uoste NATO konteineriai iš laivų perkraunami ant geležinkelio vagonų ir per Baltarusiją, Rusiją bei Centrinę Aziją gabenami į Afganistaną. Gabenant krovinius į Afganistaną, Lietuva dalyvauja vadinamojo Šiaurinio aprūpinimo kelio schemoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių